Piaggio Beverly 300en Beverly S 400 hpe 2021

Hi allemaal,

Sinds een aantal dagen bezit ik een Piaggio Beverly 300 uit 2011. Het is een topding, echter merk ik wel elke keer als ik van het gas af ga, dat er ploffende geluiden uit de uitlaat komen. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Een Beverly 300 uit 2011. De eerste Beverly 300 die ik hier tegenkom. De mijne is van 2012.
Maar ploft niet in de uitlaat als ik het gas los.
Alhoewel, ik kan het wel een beetje oproepen als ik van het gas ga en even een heel klein beetje gas geef. Vind ik eigenlijk best prettig.

Vroeger met carburator had je dat ploffen wel meer. Gasklep dicht bij een hoog toerental -> de motor zuigt een ijl gas met een beetje brandstof aan en dat mengsel brandt traag en kan in de uitlaat nog nabranden. Dat is de plof.
Injectiesystemen hebben normaal een cut-off en dan heb je dat niet.

Anderen hier zullen beter weten hoe het injectiesysteem van een Beverly werkt en of het iets met de cut-off kan te maken hebben.

Aan de andere kant: stoort het je? Er wordt tegenwoordig bijbetaald om wat ploffende geluiden te hebben bij op- of terugschakelen.
 
Een Beverly 300 uit 2011. De eerste Beverly 300 die ik hier tegenkom. De mijne is van 2012.
Maar ploft niet in de uitlaat als ik het gas los.
Alhoewel, ik kan het wel een beetje oproepen als ik van het gas ga en even een heel klein beetje gas geef. Vind ik eigenlijk best prettig.

Vroeger met carburator had je dat ploffen wel meer. Gasklep dicht bij een hoog toerental -> de motor zuigt een ijl gas met een beetje brandstof aan en dat mengsel brandt traag en kan in de uitlaat nog nabranden. Dat is de plof.
Injectiesystemen hebben normaal een cut-off en dan heb je dat niet.

Anderen hier zullen beter weten hoe het injectiesysteem van een Beverly werkt en of het iets met de cut-off kan te maken hebben.

Aan de andere kant: stoort het je? Er wordt tegenwoordig bijbetaald om wat ploffende geluiden te hebben bij op- of terugschakelen.
Thanks voor je reactie. Het stoort mij wel aangezien het niet hoort haha. Ik ga morgen even contact opnemen met de dealer.
 
Van de week wezen gluren, maar deze beverly 400 s bleek al verkocht te zijn. Ik moet nog wel wennen aan deze kleur (nero tempesta), maar wil graag de "arancio sunset" in het echt zien.
 

Bijlagen

  • thumbnail_20210408_154008.jpg
    thumbnail_20210408_154008.jpg
    128,7 KB · Weergaven: 35
  • thumbnail_20210408_154015.jpg
    thumbnail_20210408_154015.jpg
    151,3 KB · Weergaven: 35
  • thumbnail_20210408_154115.jpg
    thumbnail_20210408_154115.jpg
    134,6 KB · Weergaven: 34
Het is nu niet aan de orde want mijn Beverly 300 is niet aan vervanging toe, maar moest ik er nu één moeten kiezen dan zou het een Beverly 300 worden in "blu oxygen".
 
Klopt het nou dat er aan de voorzijde 2 verschillende bandenmaten worden gebruikt?
Ik zie bij de 400s namelijk een 120 breedte voorband en bij de normale 400 een 110mm
 
Ik lees wel verschil tussen de 300cc en de 400cc wat bandenmaten betreft.
Dat geld dan voor de voorband en achterband.
 
Klopt.
Velgmaat is gelijk voor de 300 en de 400: 16 inch vooraan en 14 inch achteraan.
Bandenmaat verschilt:
de 300: vooraan 110/70 - achteraan 140/70
de 400: vooraan 120/70 - achteraan 150/70
Dan heb je nog de standaard en de S: andere kleur van de velg:
de standaard alu kleurige velgen
de S zwarte velgen.
 
Ik zag net een YouTube filmpje waarin een Piaggio garage in SAN Diego (USA) aangeeft dat je van de Beverly 350, tussen 20.000 en 24.000 km, zowel de riem als de rollen en de complete koppeling (400 USD!!!!) vervangen moet naast de rest van een 24k beurt. Toch maar motor blijven rijden????
 
De riem en de rollen, dat lijkt me logisch, maar waarom zou je die centrifugale, natte, meervoudige platenkoppeling moeten vervangen? Dat ding slijt niet.
 
De riem en de rollen, dat lijkt me logisch, maar waarom zou je die centrifugale, natte, meervoudige platenkoppeling moeten vervangen? Dat ding slijt niet.
Precies, ik vind het vreemd. Alvorens ik een motorscooter aan ga schaffen wil ik eerst inzicht hebben in de onderhoudskosten. Ik rijd nogal veel, ergens tussen 10.000 en 15.000 km per jaar.
 
@Bathman ik heb het met mij dealer ook over onderhoud gehad en we zouden er op terug komen maar zijn het allebei vergeten.
Ik zal ook ongeveer het zelfde aantal km's maken zoals jij.
 
Gisteren de Beverly opgehaald 20 km omgereden om de snelweg te mijden voor het inrijden maar kan niet anders zeggen dat ik tevreden ben.
Mia en de rest van de boordcomputer is niks voor mij maar dat zegt niks over de Beverly maar des te meer van mij.
 

Bijlagen

  • 20210421_141826.jpg
    20210421_141826.jpg
    367,9 KB · Weergaven: 34
  • 20210421_141836.jpg
    20210421_141836.jpg
    281,1 KB · Weergaven: 34
  • 20210421_141845.jpg
    20210421_141845.jpg
    508,5 KB · Weergaven: 36
  • 20210421_142109.jpg
    20210421_142109.jpg
    265,5 KB · Weergaven: 37
  • 20210421_142116.jpg
    20210421_142116.jpg
    469,3 KB · Weergaven: 39
  • 20210421_145759.jpg
    20210421_145759.jpg
    215,8 KB · Weergaven: 37
Ben hem Vd week ook bij de dealer gaan bekijken en die had er Mittas banden op zitten. Motorblok lijkt trouwens voor 95% hetzelfde als de 350 motor.
 
Display is in twee kleuren.
 

Bijlagen

  • 20210420_205449.jpg
    20210420_205449.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 21
  • IMG-20210420-WA0001.jpeg
    IMG-20210420-WA0001.jpeg
    78 KB · Weergaven: 22
  • IMG-20210420-WA0003.jpeg
    IMG-20210420-WA0003.jpeg
    37,3 KB · Weergaven: 21
Terug
Bovenaan Onderaan