Tamar72

Rookie
24 sep 2022
3
1
In april 2022 een nieuwe Beverly 400 HPE aangeschaft. Sinds juni heb ik het probleem dat de accu leeg loopt wanneer de scooter een paar dagen niet gebruikt wordt. Als de scooter 4 dagen stil staat is de accu volledig leeg. De scooter staat al meer dan een maand bij de dealer. Deze kan het probleem vooralsnog niet vinden. Om welke zekering het gaat is gevonden maar meer dat dit weten ze niet. Er staat bij een collega dealer een Beverly met hetzelfde probleem alleen bij die is de accu na 2 dagen al leeg. Er is een melding gedaan bij Piaggio (ook i.v.m. garantie) maar vooralsnog geen reactie.
Zijn er meer mensen die het probleem van het snelle leeglopen van de accu bij de Beverly 400 herkennen? Is dit een bekend probleem?
 

Bijlagen

  • 7F5575CB-308C-4ADC-BB6E-60EF8642C8F3.jpeg
    7F5575CB-308C-4ADC-BB6E-60EF8642C8F3.jpeg
    50,8 KB · Weergaven: 11
Er zijn 2 mogelijkheden:

- er zijn verbruikers of er is een lekstroom
- de accu is defect

Beide zijn gemakkelijk te meten.
 
Er zijn 2 mogelijkheden:

- er zijn verbruikers of er is een lekstroom
- de accu is defect

Beide zijn gemakkelijk te meten.
De dealer zal ook niet gek zijn.

Ik heb drie jaar lang regelmatig mijn accu moeten laden; zeker onder de tien graden was de motor een moeilijke starter.
Totdat ik het stekkertje van de druppellader afkoppelde.
Dat stomme ding met LED trok genoeg stroom om het geheel net even te ontregelen in twee weken. 8)7
De laatste winter alleen nog maar super starts.
Accu vier jaar oud inmiddels, leek lui vanaf het begin. :+
 
RR,
het zou fijn zijn als je eens kort omschrijft hoe je een lekstroom meet. De electrische installatie is niet mijn sterkste punt.
Dank bij voorbaat.
 
Er zijn 2 mogelijkheden:

- er zijn verbruikers of er is een lekstroom
- de accu is defect

Beide zijn gemakkelijk te meten.
Dank voor je bericht. De garage van beide dealers hebben hier naar gekeken maar staan voor een raadsel.
 
RR,
het zou fijn zijn als je eens kort omschrijft hoe je een lekstroom meet. De electrische installatie is niet mijn sterkste punt.
Dank bij voorbaat.
 
Dank voor je bericht. De garage van beide dealers hebben hier naar gekeken maar staan voor een raadsel.
Je scooter is bijna nieuw, dus de kans dat je batterij defect is die is wel heel erg klein.
Er moet een verbruik zijn als je scooter stilstaat.
Je zegt dat ze weten om welke zekering het gaat. Dat klinkt vreemd. Welke kring zekert die zekering af en hoe kunnen ze weten dat daar het verbruik zit?
 
Misschien een overbodige opmerking, maar.. Sluit je zadel goed? Als dit niet het geval is blijft het lampje in je opbergluik onder het zadel branden en loopt de accu leeg. Hoe stom ook, dit is een veel voorkomend 'probleem'. Ik heb zelf het lampje in de opbergruimte standaard uit/afgekoppeld.
 
Misschien een overbodige opmerking, maar.. Sluit je zadel goed? Als dit niet het geval is blijft het lampje in je opbergluik onder het zadel branden en loopt de accu leeg. Hoe stom ook, dit is een veel voorkomend 'probleem'. Ik heb zelf het lampje in de opbergruimte standaard uit/afgekoppeld.
Dank maar dit is het eerste waar we naar hebben gekeken :-) Video’s gemaakt met telefoon onder het zadel maar het lampje gaat iedere keer keurig uit.
 
Blijft toch apart; in dit topic maar ook in andere topics lees ik veel over problemen met de Piaggio Beverly 21. Van afslaan, lege accu’s tot trillend stuur.

Ik heb er nooit iets mee.
 
Blijft toch apart; in dit topic maar ook in andere topics lees ik veel over problemen met de Piaggio Beverly 21. Van afslaan, lege accu’s tot trillend stuur.

Ik heb er nooit iets mee.
Ik denk dat niemand iets heeft met afslaan, accu problemen of trillend stuur.. Dus, je staat niet alleen 😜
 
Blijft toch apart; in dit topic maar ook in andere topics lees ik veel over problemen met de Piaggio Beverly 21. Van afslaan, lege accu’s tot trillend stuur.

Ik heb er nooit iets mee.

Dat kan zoveel oorzaken hebben. Daarnaast; men is eerder geneigd een post te maken met een probleem dan enkel jubelzang.
Behalve dan op Facebook, waar ze posten dat ze vandaag zo lekker hebben gereden en een foto erbij. :+

Als de ene accu in 2 dagen plat is en de ander in 4, trekt er iets best wel stroom als het contact uit is. Hoop dat ze het snel vinden, een maand bij de dealer schiet ook niet op. Hoop dat de TS wat anders gekregen heeft om op te rijden in de tussentijd.
 
Heeft iemand ook de originele Piaggio handvatverwarming (zelf) gemonteerd?

Kost een paar centen maar werkt dan wel via Mia systeem van Piaggio
 
In april 2022 een nieuwe Beverly 400 HPE aangeschaft. Sinds juni heb ik het probleem dat de accu leeg loopt wanneer de scooter een paar dagen niet gebruikt wordt. Als de scooter 4 dagen stil staat is de accu volledig leeg. De scooter staat al meer dan een maand bij de dealer. Deze kan het probleem vooralsnog niet vinden. Om welke zekering het gaat is gevonden maar meer dat dit weten ze niet. Er staat bij een collega dealer een Beverly met hetzelfde probleem alleen bij die is de accu na 2 dagen al leeg. Er is een melding gedaan bij Piaggio (ook i.v.m. garantie) maar vooralsnog geen reactie.
Zijn er meer mensen die het probleem van het snelle leeglopen van de accu bij de Beverly 400 herkennen? Is dit een bekend probleem?
Ik heb jaaaren geleden iets dergelijks gehad met een nieuwe Fiat Tempra. Het bleek uiteindelijk een kapotte spoel te zijn in de startmotor.
 
Jaren geleden ook zoiets meegemaakt met een Renault Scenic. Bij normaal gebruik geen probleem maar na een vakantie en 2 weken stilstand vond ik de wagen met een platte batterij.
Het bleek het lampje te zijn in de klok dat constant bleef branden en niet meer uitschakelde met het contact.
 
Terug
Bovenaan Onderaan