Piaggio Beverly 500 uit 2004

Oudbrood

Rookie
17 mrt 2020
7
3
Goedemorgen allemaal,

Ik ben nu in het bezit van een AGM VX125 motorscooter (1 jaar oud met 6400km). Leuke scooter voor in de stad maar daar buiten is die minder leuk.
Ik ben dus aan het rondkijken naar een andere motorscooter met wat meer vermogen (250-500cc) en geschikt voor stukjes snelweg.

Na wat rondspeuren kwam ik deze 2 piaggio's Beverly 500 tegen uit 2004 (2400 en 2600 euro). Beide met een km stand van in de 10k.
Km stand is lekker maar best wel laag voor bouwjaar 2004.
En bouwjaar 2004 is toch alweer 16 jaar oud.
Lastig......

Wat vinden jullie?

Piaggio Beverly 500 i.e. – WK Scooter Centre
Piaggio Beverly 500 i.e. – WK Scooter Centre

Of hebben jullie andere suggesties?
Budget max 3000euro

Thanks!
 
Wat vind je lastig dan, is dat de leeftijd van de scooters?
Zien er beide goed uit (optisch) hebben beide een lage km stand en er wordt garantie op gegeven.
Ga lekker rijden en kijk hoe het bevalt.
Mijn t-max 500 is van 2006 en staat op 45.000km, rijdt als een zonnetje.
 
Wat vind je lastig dan, is dat de leeftijd van de scooters?
Zien er beide goed uit (optisch) hebben beide een lage km stand en er wordt garantie op gegeven.
Ga lekker rijden en kijk hoe het bevalt.
Mijn t-max 500 is van 2006 en staat op 45.000km, rijdt als een zonnetje.

Leeftijd vind ik inderdaad lastig....loop je niet tegen ouderdomskwaaltjes aan?
Bij de zilveren staat een kenteken en zie nu net dat is geïmporteerd en in NL nog niet op kenteken staat. Gok zo maar dat die zwarte hetzelfde is.
Zag ook bij ndfmotoren heel veel interessante Beverly's staan maar ook daar steekproef gekeken en allemaal geïmporteerd.
Is een geïmporteerde verstandig?
 
Ik heb zelf een motor uit Belgie geimporteerd geen vuiltje aan de lucht.
waarom zou een geimporteerde minder zijn, van Duitsland zelf beter gezien de daar geldende keuringen.
Ga proefrijden, luister naar het blok en mogelijke bij geluiden.
FF goed naar de banden kijken, droogte scheurtjes, gezien de km stand en de leeftijd.
 
Dit zegt de dealer:

Alle beverly modellen van voor 2010 zijn, op een enkele uitzondering na, alemaal geïmporteerd. Deze 2 komen beide uit Italië. Wij hebben ze zelf naar Nederland gehaald en dus ook zelf gekocht in Italië. Bij de zilvergrijze zijn de boekjes aanwezig. Hierin is alleen de 1000 km beurt afgestempeld. Km stand kunnen we nooit 100% waterdicht garanderen maar dit doen we aan de hand van onze eigen kennis dus we zoeken ze uiteraard wel uit als we in Italië zijn. De rommel laten we daar. Alleen het mooie spul gaat mee. Van de zwarte hebben we geen historie op papier.
 
In deze prijsklasse kan je niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
De kilometerstand vind ik vrij verdacht, een NL exemplaar had er normaal gesproken wel vier keer zoveel gehad.
Dus extra letten op geluiden, eventueel een clausule over het olieverbruik en transmissie.
Maar ze zijn natuurlijk lang niet nieuw. Daar zeg ik niets nieuws mee. ;)
 
De grijze heeft een onderhouds historie (voor wat het waard is)
Er wordt garantie aangeboden, geen idee hoe lang.
Op de foto ziet het er netjes uit, zoals je zou kunnen verwachten met die km stand.
 
Ok, je kan met deze kilometerstand een betrouwbare check doen. Met 10k zou de originele (voor)banden er nog op moeten zitten. Je kan de Department of Transportation (DOT) code aan de zijkant van de band kunnen checken. Als de productiedatum van de band voor 2004 is, dan zit het wel goed met de kilometerstand. Als de code van na 2004 is, dan moet je kijken naar de staat van de band. Is de band nog fonkelnieuw, is het enigszins aannemelijk. Is de voorband voor de helft versleten, dan wordt het verdacht. Binnen 10k de originele band af rijden en een 2e band voor de helft is onmogelijk. Tenzij je bijna direct door een spijker rijdt.

Gebruik je gezond verstand en sluit dingen uit, ben benieuwd!

Mish
 
Wat mish zegt is natuurlijk erg handig om te controleren, maar er zijn ook veel onderdelen die waarschijnlijk al heel lang in de scooter zitten, zoals allerlei afdichtingen etc. Ook kan zo’n scooter lang hebben stilgestaan, met bezinksel en rommel in de vloeistoffen die er niet 100% uitgaan bij verversen. Om die reden zou ik adviseren voor jouw budget een jongere met meer kms/ een logische km-stand te zoeken.
 
Goedemorgen allemaal,

Ik ben nu in het bezit van een AGM VX125 motorscooter (1 jaar oud met 6400km). Leuke scooter voor in de stad maar daar buiten is die minder leuk.
Ik ben dus aan het rondkijken naar een andere motorscooter met wat meer vermogen (250-500cc) en geschikt voor stukjes snelweg.

Na wat rondspeuren kwam ik deze 2 piaggio's Beverly 500 tegen uit 2004 (2400 en 2600 euro). Beide met een km stand van in de 10k.
Km stand is lekker maar best wel laag voor bouwjaar 2004.
En bouwjaar 2004 is toch alweer 16 jaar oud.
Lastig......

Wat vinden jullie?

Piaggio Beverly 500 i.e. – WK Scooter Centre
Piaggio Beverly 500 i.e. – WK Scooter Centre

Of hebben jullie andere suggesties?
Budget max 3000euro

Thanks!
Even nadenken:
Jij rijdt in 1 jaar 6400 km met een 125cc.
Met die 500's is in 16 jaar 10.000km (met beide?!) gereden, dat is ruim 600 km per jaar, terwijl het met een 500 veel gemakkelijker is om veel kilometers te rijden.
Is dat waarschijnlijk?
 
Even nadenken:
Jij rijdt in 1 jaar 6400 km met een 125cc.
Met die 500's is in 16 jaar 10.000km (met beide?!) gereden, dat is ruim 600 km per jaar, terwijl het met een 500 veel gemakkelijker is om veel kilometers te rijden.
Is dat waarschijnlijk?

Dat houd mij inderdaad een beetje tegen.
Was net wezen kijken bij een BV500 met 33k.
Voordat ik erop zat ....zat ik op een Honda Silverwing 400 uit 2010 met 19k (2950euro)op de teller.
Wat rijd dat lekker zeg als je van een 125cc afkomt.
Deze is wel een tikkie groter en zwaarder.
Lastig......
Ik ga hem voor 80% woonwerk in Amsterdam gebruiken en 1 a 2 per maand naar Amersfoort.
 
Laatst bewerkt:
De silverwing heeft de motor in het frame hangen dit geeft een beter rijgedrag niks mis mee.
Ook de sw 600 zijn er nog genoeg te koop zijn niet zuinig maar wel betrouwbaar.
Je moet een niet te mooie kopen amsterdamse scooter leners (zonder terug te brengen) zijn er te veel. sukses
 

Bijlagen

  • images.jpg
    images.jpg
    9,5 KB · Weergaven: 2
Ook een leuk ding. :Y

Kymco Xciting 500i R ABS van eerste eigenaar in nette staat.
€ 1.750,00

Dat is ook een mooie....
Ik wil toch ook een Honda SH300 proberen.
Zoals ik zei ik scheur dagelijks door het drukke Amsterdamse verkeer en ben huiverig dat het niet zo soepel zal gaan met bv een SW400.
Ik wil dus ook ff voelen hoe die rijd.
Heb een mooie zwarte op MP gezien uit 2008 met 22k op de teller met hoog scherm en lekker warm beenkleed. Prijs ben ik nog mee bezig maar denk rond de 2200euro.

Hou jullie op de hoogte van mijn zoektocht en besluiten.
 

Op #26 staat een majesty bj2010 19000 km een beetje van de prijs af zien te krijgen.

een topper sukses met je zoek tocht.
 
Net bij de Honda SH300 geweest en gereden.
Wat een lekkere scooter om door de stad te crossen.
Ik heb hem gekocht en vanavond haal ik hem op.
Screenshot_20200322-170810.png
 
Gefeliciteerd met de grote wielen scoot ziet er goed uit ....beslist geen oud brood.
Happy met Honda .....veel veilige :] km en zet er een goed slot op.

Groeten
 
Net bij de Honda SH300 geweest en gereden.
Wat een lekkere scooter om door de stad te crossen.
Ik heb hem gekocht en vanavond haal ik hem op.
Bekijk bijlage 1476718
mooie scooter.
die import scooters zijn in Italië relatief goedkoop en de kilometerstanden die jij nu ziet kloppen niet:
Ik zoek overigens ook een beverly voor erbij dus ben nog ff aan het zoeken
 
mooie scooter.
die import scooters zijn in Italië relatief goedkoop en de kilometerstanden die jij nu ziet kloppen niet:
Ik zoek overigens ook een beverly voor erbij dus ben nog ff aan het zoeken
Inderdaad.....dat zijn hele andere km standen 😱
 
Inderdaad.....dat zijn hele andere km standen 😱
en ook de prijzen. Een scooter van 2004/2005 met 30.000 op de teller kost iets van 1700 max. Beetje rommel is te koop voor 1000. En daar vragen ze in NL 2800 voor. Snel verdienen...
 
De silverwing heeft de motor in het frame hangen dit geeft een beter rijgedrag niks mis mee.
Ook de sw 600 zijn er nog genoeg te koop zijn niet zuinig maar wel betrouwbaar.
Je moet een niet te mooie kopen amsterdamse scooter leners (zonder terug te brengen) zijn er te veel. sukses

Heb in 12 jaar 55.000 km op een SW400 gereden. Comfortabel en betrouwbaar is zo’n ding. Maar van de gunstige bouw met het blok in het frame merk je weinig omdat hij nogal zwaar is en een vrij flexibel frame heeft. Toch vond ik hem in 2008 de beste in zijn klasse. Ik vind een Burgman 650 veel beter rijden, maar daar voor had ik destijds het budget niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan