Piaggio BEVERLY GT 200CC iemand ervaring?

gespierde spijker

MF veteraan
23 jul 2011
7.242
18
hallo allemaal.
ik ga binnenkort mijn motorscooter rijbewijs halen en ben me vast een beetje aan het inlezen.

wat zoek ik precies?

hij moet minimaal 120 km/u kunnen.

minimaal 1:30 rijden.

en moet in een gewone fietsenschuur passen.

zeker 4T zijn.

en het belangrijkste! moet zeer betrouwbaar zijn.


ik kwam langd de Piaggio BEVERLY GT 200CC en dat leek me wel wat.
iemand hier ervaring mee?
en nog andere suggesties welke types binnen mijn eisen vallen?
alle tips welkom.

alvast bedankt voor alles.

m.v.g. nutty
 
Als je minimaal 120kmh wilt kunnen(op top) rijden en al zeker als er een beetje flinke wind staat, raad ik je toch echt een 250cc aan. Al zeker met de rijstijl van de gemiddelde automobilist op de autosnelwegen, heden ten dage.

Het ligt gewoon een beetje aan je doel, veel stadwerk en af en toe autosnelweg, of autosnelweg en af en toe stadwerk. Goed kijken naar je doel, met veel autosnelweg zou ik echt niet onder de 250cc gaan zitten.
 
ik hoef gelukkig een minimale afstand over de snelweg en verder het meeste tussendoor.
maar als ik effe op bezoek ga bij vrienden en ik moet effe half uurtje over de snelweg moet ik niet met geknepen billen op de rechterbaan hoeven zitten,hihi.

ik ben al heel marktplaats aan het doorzoeken naar modellen die in een gewone schuur passen.
en voor mij uiterst belangrijk is de betrouwbaarheid.
die chinese troep hoef ik echt niet.
vespa/piagio zijn wel betrouwbaar toch?
en honda natuurlijk?
 
ik hoef gelukkig een minimale afstand over de snelweg en verder het meeste tussendoor.
maar als ik effe op bezoek ga bij vrienden en ik moet effe half uurtje over de snelweg moet ik niet met geknepen billen op de rechterbaan hoeven zitten,hihi.
Dan zit je richting 200/250cc wel goed te denken, lijkt me zo. Let wel, dat is het minimale (200cc)wat je in die situatie's nodig hebt.
ik ben al heel marktplaats aan het doorzoeken naar modellen die in een gewone schuur passen.
en voor mij uiterst belangrijk is de betrouwbaarheid.
die chinese troep hoef ik echt niet.
vespa/piagio zijn wel betrouwbaar toch?
en honda natuurlijk?
Ieder model heeft zo z'n zwakke punten, daar ontkom je niet aan(in deze prijsklasse). Het is dus zaaks om, als je een geschikt model gevonden hebt, daar info over in te gaan winnen, door veel te gaan lezen hier op het forum(of buitenlandse fora), of je met die zwakke punten kunt leven.

Proefritten gaan doen zijn ook(heel) belangrijk. Probeer eens te kijken of er geen opstapdagen of zo zijn, dan kun je al veel ervaring opdoen, zonder al te veel verkooppraat.

Maar focus je maar eerst op het papiertje. De kans is groot dat je het daarna toch liever in de motorwereld(ipv motorscooters) wilt gaan zoeken. Al kan vooraf oriënteren, natuurlijk nooit kwaad.
 
Laatst bewerkt:
dankje voor de tips.
maar ik ben 100% zeker dat het bij een motorscooter gaat worden en geen schakel.
dat schakelen vind ik helemaal nix en ik zal alleen korte afstanden rijden,ga er niet mee op vakantie en wil gewoon opstappen starten en lekker weg zoemen.
de motorscooter is ideaal voor waar ik hem voor wil hebben.
moet lekker zuinig zijn en niet al te groot.
 
ik heb eens zitten neuzen en mijn aandacht trekt nu erg richting de honda dylan 150.
rijd 120 km/u en verbruik van 1:31
past in mijn schuur en wat ik begrepen heb is de dylan erg betrouwbaar.

nog dingen waar ik op moet letten?
 
ik heb eens zitten neuzen en mijn aandacht trekt nu erg richting de honda dylan 150.
rijd 120 km/u en verbruik van 1:31
past in mijn schuur en wat ik begrepen heb is de dylan erg betrouwbaar.

nog dingen waar ik op moet letten?

Nou, 120 op de teller misschien. Maar die moet toch wel flink windje mee hebben wil die 110 op de GPS halen.

de schoonheidsprijs zal wel aan m'n neus voorbij gaan, maar vooruit: interesse in een Aprilia Leonardo 250?

Gr. Karl
 
dat zijn leuke dingen idd,maar ik vind de zit van de echte scoot juist zo lekker.
lekker rechtop zitten wel zo lekker met mijn rug.

maar bedankt voor het aanbod :)
 
Als je 120 wil cruisen, moet je een scooter nemen die minimaal 140 haalt. Anders rijdt je continu plankgas.
 
Ik heb hetzelfde blok gehad dat ook in de Beverly 200 schuilt (Vespa GT200) en mijn stiefbroer heeft hem nog altijd. Hij heeft dit boven een 125cc gekozen omdat deze meer pit heeft. Hij moet elke dag een 3tal km over de autoweg die dan over gaat in een autostrade. Ik hoor hem niet klagen.
Het is zoals met alle voertuigen. Er is altijd sneller, altijd meer cc-inhoud maar waar trek je de lijn.

Ik zou zeggen mocht je een goede occasie vinden dan moet je er maar voor gaan. Vraag gewoon na of de scooter de nodige onderhoudsbeurten heeft gehad en de riem en banden nog goed zijn.

Zelf zijn er hier al 18moto's geweest van klein naar groot naar kleiner naar groter. Afwisselend met motorscooters en moto's.

Al de moto's hadden wel een plus maar ik rijd ook niet veel en dan is de aanschaf van zo'n zwaarder model eigenlijk niet nodig.

Mijn vorige moto was een SV650 die ik verkocht heb omdat ik eigenlijk toch niet meer reed met de moto. Nu maanden later heb ik een Vespa 250 gekocht. Relaxed cruisen als er even tijd is.

Als de Beverly je keuze is gewoon voor gaan zou ik zeggen.

;)
 
dankje voor je reactie.
over een week of 4 gaan we gudget opmaken en dan ga ik beginnen met mijn gewone A rijbewijs zonder beperking.
dit omdat ze hier in de buurt geen les geven op eigen scooters en ik dan zelf een scoot moet aanschaffen,en hier is simpelweg het geld niet voor.
dus ik ga eerst mijn papiertje/pasje halen en dan in alle gemak eens kijken of en wanneer er geld is voor een scoot.

onze auto is eigenlijk veel te duur voor waarvoor wij hem gebruiken dus ik zou graag de auto weg doen en overstappen op een moto scoot.
na even rekenen scheeld dat 2000 euro op jaarbasis :)
mijn vrouw moet nog even wennen aan het feit dat we het sonder auto zullen moeten doen over een tijdje,hihi.
we hebben een kindje van 3 en hopen nu weer zwanger te zijn,en das niet handig zonder auto voor de deur,maarja,we gaan verhuizen en dan schiet de huur met 200 euro per maand omhoog,iew!


voor nu....eerst mijn rijbewijs halen,dan verder kijken.

gr nutty
 
Tja, nu je verhaal te lezen.... onderschat het leven zonder auto niet. Het kan uiteraard veel schelen maar om het cru te stellen ben je met een gezin zonder auto niet veel. Ik heb zelf twee kleine kinderen maar ik zou het niet kunnen voorstellen dat we geen auto zouden hebben.
Uiteraard doe je wat je wil maar stel je eens voor in de wintermaanden. Sneeuw ijzel dan ben je verdomd blij dat je de verwarming van de auto kan aanzetten. Ik heb bijv een autootje bijgekocht indertijd voor 3000euro. Verzekering 450euro per jaar. een Fabia 1.4 benzine. Nu eerlijk, is dat niet zoveel duurder dan een motor. Als je de tijd zou kunnen omrekenen in geld dan is de auto meer dan zijn geld waard.

Maar goed dat is iets wat je zelf moet aanvoelen wat er kan en wat niet.

Alvast succes met de keuze.
 
daar heb je zeker een punt.
misschien als de grote kinderwagen weg is dat er een klein autotje (aygo ofzo) komt ipv onze 323 f en dan de scoot ernaast voor woon werk en lekker stukkie ontspannen.

ander vraagje.........
lees ik nou dat de 150 cc blokjes met de 50.000 km wel beetje aan zn eind komen?
wat zijn eigenlijk een beetje de max km standen voor scooters tot 300 cc?
als ik 10.000 km per jaar rijd zou ik dus een hagel nieuwe scoot met 5 jaar helemaal afrijden :S
wat zijn jullie km standen een beetje en waar houd het een beetje op bij de honda en piagio modellen tot 300 cc?
 
JIJ kunt het mischien niet erg vinden om in de kouw te zitten ergens heen maar gaan je kinderen niet zeuren? word je vanzelf moe van

en wat als er iets is? je baby moet snel naar het ziekenhuis, wat moet je dan, wachten op vervoer?
ik weet dat als er iets met mijn familie hier gebeurt dat ik de voorste auto op de oprit pak en de koppakking eruit blaas op de weg naar het ziekenhuis, alles om ervoor te zorgen dat ze blijven leven/geen pijn meer hebben...

verder, een scooter moet betrouwbaar zijn, snap ik
maar kun je onderhoud zelf doen?
zoniet, laat dan de 2-takten maar links liggen, veel onderhoud (of is dit een vooroordeel van mij?)
dan kom je lijkt me automatisch id 200cc+
die halen mischien niet altijd de 120 maar 100+ moet altijd lukken (natuurlijk geen berglandschap in gedachte)


en het is alleen maar goed dat je op een schakel lest, kun je ook nog eens op een echte motor rijden :)

en nu krijg ik alle scooteraars over me heen
:P

monkey een stiekem geintreseerde in scooters

oh en uh... hoe lang iets mee gaat is sterk afhangkelijk van 2 dingen: gebruik en onderhoud... is 1 van de 2 dingen aan de verkeerde kant van het juiste gaat niets lang me (behalve die legertrucks dan, die houwe helaas nooit op)
 
Laatst bewerkt:
nou,wij wonen op steenworp afstand van 2 grote ziekenhuizen dus dat zal wel loslopen ;)

misschien als de grote kinderwagen niet meer mee hoeft dat er een zuinig klein goedkoop autotje kan komen samen met mijn moto scoot.

maar kwa modellen....als ik steeds naar mijn eisen kijk voor een motor scoot dan kom ik steeds bij de honda sh 150 of de 300i uit.

eerst mijn rijbewijs halen en dan eens kijken wate r mogelijk is.
 
ja dan kan het.... het was ook maar 1 van de nadelen he :)
en eentje die voor mij zwaar weegt met 15 tot 20 minuten bij normaal verkeer...
boodschappen
gamma artikelen, planken enzo
grootverpakkingen van wat dan ook
op de scooter kan het allemaal niet meer zo lekker mee

of heb je die ook allemaal op loopafstand? :P
 
Toen ik 18jaar werd en mijn rijbewijs had kreeg ik een autootje van m'n moeder. Een stokoude Sunny 1.5 dat heel veel verbruikte en ze had hem op de kop getikt voor me voor 275euro.

goed om te leren en van A naar B te rijden en te voorkomen dat ik me een moto zou kopen. Het heeft niet lang geduurd of ik had m'n eerste moto al gekocht. Mijn overbuur heeft sinds zijn 18de een PGO 125cc motoscooter maar wel 2 auto's ter beschikking van z'n ouders. Hij laat de scooter toch ook vaak staan ten voordele van de auto.

Ieder z'n leven natuurlijk maar ik denk dat je het meest vooruitkomt met een autootje en als dit helemaal goed zit dan kan je de moto erbij nemen. Toch zeker als je kinderen hebt.

Wat betreft betrouwbaarheid van die blokken. Dat ze max 50.000km's aankunnen is uit de lucht gegrepen. Ik ken geen enkele motorfiets die 50.000km kan ronden enkel door hem ten gepaste tijden te voorzien van nieuwe olie. Dat is niet zo. De Varadero heb ik op 40.000km voorzien van nieuwe koppelingsplaten, De VFR had op die km-stand al een andere kettingset gekregen en de voorste vorkbenen vertonden een lek dus moesten vervangen worden, tussen de 50k en 100k km worden de remschijven wel eens vervangen. Kleppen regelen enz enz.

Nu eerlijk gezegd ken ik weinig mensen die daadwerkelijk 10.000km doen per jaar met de moto. Ik ken er dan wel weer die 50.000km hebben gedaan met een 125cc schakelbrommer en hem dan wegdoen, niet omdat hij versleten is maar omdat ze iets anders willen.

Wees nu eerlijk, als je zoveel km hebt gedaan ben je wel wat jaartjes zoet hoor.

De merken die je opnoemt hebben allemaal het potentieel in zich om veel km's te malen. Meer dan jij voor ogen hebt.

Laatste raad dan nog. Je droom om te gaan rijden is werkelijk fantastisch, we delen deze droom met je maar wees eerlijk tegenover jezelf maar vooral tegenover je kinderen en partner. Wat zou je ermee zijn om alleen maar een moto te hebben. Ontzettend weinig.
Dromen kan je als doelen opstellen. Doelen die je wil verwezenlijken in je leven. Iets om je aan vast te houden. Die motor komt er heus wel maar hoe je het ook draait of keert. Een motor is heel zelden goedkoper dan een auto. In het perfecte leven zal een moto wellicht goedkoper zijn maar helaas loopt het nooit perfect.

;)
 
Laatste raad dan nog. Je droom om te gaan rijden is werkelijk fantastisch, we delen deze droom met je maar wees eerlijk tegenover jezelf maar vooral tegenover je kinderen en partner. Wat zou je ermee zijn om alleen maar een moto te hebben. Ontzettend weinig. Dromen kan je als doelen opstellen. Doelen die je wil verwezenlijken in je leven. Iets om je aan vast te houden. Die motor komt er heus wel maar hoe je het ook draait of keert. Een motor is heel zelden goedkoper dan een auto. In het perfecte leven zal een moto wellicht goedkoper zijn maar helaas loopt het nooit perfect. ;)
Prima relaas van Wimper. Bedenk je goed, dat als je niets zelf doet aan je scoot(kleine dingen als: olieverwissellen, filter etc), je kans groot is dat je met een klein tweedehands autootje als een Daihatsu cuore, oid, net zo duur uit bent.

Motor(scooters), hebben heel vaak onderhoud nodig(6000km) en dat nekt je, als je veel kilometers gaat maken(vaak nieuwe banden etc). Onder de streep ben je waarschijnlijk bijna net zo duur uit, maar heb je aan een auto gewoon veel meer in de praktijk.
Alleen als je heel veel file tegenkomt onderweg, zou je met de scoot goed uit kunnen zijn.
 
ik kan alle klein schalige onderhoud zelf doen zolang het geen speciaal gereedschap vereist.
ben zowel bromfiets als bmw motormonteur geweest dus de handigheid is er wel hihi.

we hebben het er nog eens over gehad hier en er komt waarscheinlijk een scoot naast een klein autotje,beter zo
 
ik weet dat het positief bedoeld is en ervaar het ook zo ;)

ben al druk aan het leren voor mijn theorie :P
op naar dat rijbewijs !
 
ohja vraagje voor de kenners.

ik zie 2 types sh 150 i voorbij komen.
het type met trommel en met schijf achter.
wat zijn de verschillen tussen deze 2?
enkel de achter rem of nog meer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan