Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De Beverly stuurt inderdaad erg goed maar zoals je zegt stuitert nogal op kasseien en klinkers, en putdeksels, die hier in de streek doorgaans lukraak over de rijstrook verdeeld staan en meestal 5cm lager dan het wegdek.(...) Stuurt lekker maar op klinkers stuitert hij alle kanten op. Ik zit alleen aan te hikken tegen de prijs van Bitubo's en het feit dat ik de voorvork zelf niet kan doen. Achtervering is een stuk simpeler te monteren. LeoVince of Akra zou ook leuk zijn maar dat zet ik maar op de lijst voor (veel) later. Je moet nog wat te wensen over houden. Misschien als er een op Marktplaats voorbij komt?
De motor + de aandrijving op de de achterste swingarm is niet ideaal qua vering. Nogal veel onafgeveerde massa. Dat klopt. Maar dat geldt niet voor de voorvering en die heeft naar mijn aanvoelen hetzelfde probleem. Mogelijk vind je nuttige tips die je wil delen op dat Duitse forum.Mijn theorie was stick-slip maar jouw verhaal klinkt eigenlijk heel aannemelijk. Dat roept wel de vraag op of daar iets aan te doen valt. Achter Bitubo en voor andere olie in de vork? Ik ga toch nog het Duitse forum doorspitten of iemand daarmee geëxperimenteerd heeft. Ik meen me wel een combinatie van andere veren voor in combinatie met heel andere dikte olie. Moet te vinden zijn.
Uiteraard is een motor op de swingarm natuurlijk nooit optimaal.
Bitubo komt steeds terug als een uitstekende optie.Klopt voorvering is ook stuiterig, vind ik persoonlijk nog vervelender dan achter.
Dit is wat ik al gevonden had:
Gabelfedern - Thema im Beverly Forum
Beverlyforum - privates Forum rund um den Beverly Roller von Piaggio. Alle Fahrer und Interessenten sind herzlich willkommen.www.beverlyforum.de
Bitubo, SAE10 en 12cm lucht schijnt de juiste combinatie te zijn (voorschrift Bitubo SAE20 en 9,5cm.....). Achtervering wordt ook besproken maar daar kun je gewoon draaien.
Volgens mij is er niets mis met de uitlijning van de voorvork want dan zou die altijd wringen, en dat doet hij niet bij langzame bewegingen. Ik denk dat het om de viscositeit van de olie gaat.Ik ben nog verder aan het zoeken geweest naar de vering van de Beverly. Het valt me op dat de meningen tegenstrijdig zijn. De meesten vinden de vering comfortabel maar er zijn er ook die de vering knetterhard vinden. Zoals ik dus. Behalve het gewicht van de piloot lijkt ook in de de fabriek schuldig te zijn door wisselende voorvorken te leveren. Iemand op modernvespa heeft zelf zo lang aangedrongen tot hij een nieuwe vork kreeg van Piaggio en was daarna helemaal happy. Daar ga ik maar niet op hopen maar wat zou deze verschillen kunnen verklaren? Dikte van de vork-olie? Uitlijning vork, vooras te strak? Als ik er meer verstand van had zou ik wel wat willen testen maar ik zal een geduldige vakman moeten zoeken. Ondertussen verzamel ik zoveel mogelijk informatie.