Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Klopt idd wat je zegt Peter. Ik heb de uitlaat net nog even goed bekeken en vooral bij de flens is die toch akelig dun geworden. Twijfel twijfel 🤔
22.000km, je kan nog 10 jaar vooruit met die remmen.
Anders een nieuwe flens maken en een busje draaien, dan begin je weer met de oorspronkelijke dikte
 
Dat zou idd ook nog een optie zijn, maar een keer een andere uitlaat lijkt mij ook wel wat.
Een uitlaat is tenslotte een slijtonderdeel. We zijn dat een beetje vergeten omdat moderne uitlaten, en dan zeker bij auto's, eigenlijk niet meer stukgaan. Onze beide Renaults bijvoorbeeld zijn 10 jaar oud, en die uitlaten zijn nog perfect.
 
Bevalt de malossi niet dan?
De Malossi uitlaat bevalt prima hoor, maar heb 3 jaar met de Malossi gereden en dan wil je wel eens wat anders.
Misschien word het de Yasuni wel.
 
Na lange tijd weer op de beverly gestapt ik moet een 10k beurt hebben in Amsterdam, iemand die goeie adresje kent en wat moet zoiets kosten ongeveer? Ik denk dat de injector niet meer lekker werkt door al die euro 95
 
Na lange tijd weer op de beverly gestapt ik moet een 10k beurt hebben in Amsterdam, iemand die goeie adresje kent en wat moet zoiets kosten ongeveer? Ik denk dat de injector niet meer lekker werkt door al die euro 95
De Ruijter, van Laar of Beumer de Jong.. Allemaal prima, de eerste is het best in tuning. Prijs,.. Geen idee
 
Waarom denk je dat de injector niet meer goed werkt?
Na lange tijd: hoelang heeft die dan stilgestaan?
Nou de beverly stottert enorm bij deelsgas. Dat begon al bij zo'n 8k kmers. Toen heb ik zo'n reinigingsspul in de tank gegooid en na heel wat keren euro 98 tanken en wat vaker rijden ging het weer goed. Totdat ik hem weer had afgedekt ivm winter. Nu stottert deze weer, ik rij niet zoveel en heb de beverly met 3300 km gekocht in 2018. Nu zo'n 4 jaar verder staat deze op 10k
 
10k km is niets voor een Beverly.
Dus tot 8000km geen probleem ondervonden.
En rij je vaker dan verdwijnt het probleem.
Dat klinkt niet direct als een probleem met de injector, want dan zou je altijd het probleem moeten hebben, zou ik denken.
 
Ben net terug uit Gran Canaria. Had een Beverly 350 gehuurd om de bergen in te gaan. Er stond ook een Beverly 400, maar de 350 is simpelweg ietsje krachtiger en qua huurprijs ook nog wat goedkoper. Wat kan je lekker sturen op zo'n ding in de bergen. Je hoeft je niet druk te maken om het schakelen, gewoon lekker simpel gas geven en remmen en meer dan genoeg ruimte om mijn drone, eten en drinken mee te nemen en de helm kwijt te kunnen als je nog even een stukje wil lopen. Bij haarspeldbochten omhoog gewoon zorgen dat je ietsje gas erop hebt om niet om te vallen. Was voor mij de eerste keer op twee wielen in de bergen, maar heb toch menig auto ingehaald op de punten waar het mogelijk was, want een stukje rechte weg of met overzichtelijke bocht is bijna niet te vinden daar. :+

Mocht je mijn ervaring/reisverslag van het rijden op de motorscooter daar willen lezen;

1651050011176.png
 
Laatst bewerkt:
Na 2 jaar met een lekke koppakking te hebben doorgereden, werd het afgelopen maand ineens wat serieuzer. Vooral als je eens flink wilde doorjagen kwam er koelvloeistof uit het reservoir door de overdruk in het koelsysteem.
Afgelopen week een begin gemaakt met de reparatie, dus uiteraard weer wat foto’s.
Rest van de foto’s zal spoedig volgen.

8E62849E-313A-4306-A3E5-34CBE21EA437.jpeg
21F5ED3F-7999-4B56-910F-E1635BDD4877.jpeg
6815E093-9AEB-4B50-9392-B556A0E139FF.jpeg
F0E54808-0FAA-45DA-BD7A-057CB3A45A55.jpeg
DE106E20-49A7-4BDD-B33A-2D1311005109.jpeg
B61F7B5F-A266-4271-A0DD-25FD9B18C6A7.jpeg
ED601DE0-FB4F-415A-8010-193C061AFC03.jpeg
04E73A50-FF84-4B95-BF42-7CE6735A7D5C.jpeg
E2C93829-FD53-4DBA-B4A1-11C3C957E85A.jpeg
423D6DDD-27C4-4137-BA4F-07E0110CE53A.jpeg
F03A1C3E-7A14-4B21-96AE-BC8E8B4F5934.jpeg
21612332-00E8-45A5-A510-5DCB68C3E89D.jpeg
363ED87D-3CEF-43B7-BC91-A577B3398E58.jpeg
3D100D18-E5A7-4F4D-AA79-B88CDD7FBF74.jpeg
8C0ED993-2AFB-4576-84FC-ADBCFA17E40E.jpeg
B69AE602-EC4F-4978-B99B-264B177DB9FA.jpeg
 
Mooi,
Hopelijk heb je ook foto's als cilinderkop en en zuiger weer schoon zijn.
Oh nee ik zie de laatste al schoon.
 
bei mir ist auch Wasser rausgelaufen, es tropfte auf den Krümmer vom Auspuff. das Wasser verteilte sich auch auf die Kopfdichtung, ich habe die Schelle von dem Schlauch am Thermostat erneuert, jetzt ist alles dicht
Ik had daar ook een miniem lek, maar bij het laatste onderhoud had de monteur het gezien en verholpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan