Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Bedankt! :)
En meteen een linkje naar dit topic, kan altijd weer helpen. Hopelijk komen er meer Beverly's op de weg, Piaggio is echt een beetje een ondergeschoven kindje en dat is volledig onterecht.
 
Interessante informatie. Weet jij ook iets over uitwisselbaarheid ECU ofwel de injectie electronica. Ik heb een Euro 4 en ben een paar pk kwijt t.o.v. de Euro 3. Zou een Euro 3 ECU wat brengen? Verder lijkt het mij dat daar wat valt te winnen met een ECU flash maar heb eigenlijk niks gevonden.
Bedankt. Ik hoop dat er iemand is die de middelen heeft om de cilinders even 1 op 1 te vergelijken. Wellicht iemand die in de business werkt.

Wat betreft het Euro 3/4 verhaal kun je er van uit gaan dat de uitlaat anders is, en met name de katalysator. Dit zal (denk ik) de grootste factor zijn wat betreft vermogensverlies.
Om zeker te zijn dat de basis van de motor hetzelfde is, kun je zonder beide motoren uit elkaar te halen en nummers te vergelijken, misschien het beste twee tabbladen van Easyparts open zetten, en de onderdelen vergelijken van bijvoorbeeld cilinder, kop, nokkenas, inlaatspruitstuk, injector etc.
Vanuit de fabrikant denkende, zal de goedkoopste manier om het doel te bereiken gebruikt zijn. Wellicht zijn ze weggekomen met een grotere kat, en een armere tune in de ECU, met een verder identieke motor.
 
Dezer dagen de scooter veel genomen en wat een pret. In tegenstelling tot vorige scooters hoe je helemaal de gas niet tot tegen de stuit te draaien om goed vooruit te komen. Gaat geweldig goed. Heel tevreden hier. Enkel met een pothelm autostrade doen en dan meer dan 120km/u op de teller is niet zo aangenaam maar daarvoor is er een integraal. De ruit staat voor discussie maar ik heb, met mijn motorjas, de voordelen ondervonden. Doordat er een vacuüm ontstaat achter de ruit kan je met de rits een deel open de coole rijwind in je jas laten vliegen. Verkoelend!
 
Geweldig rijverslag Monomuis! Je beschrijft het allemaal zoals ik het ook aanvoelde. De SH300 is een prima scooter, de BV350 is een prima motorscooter. Veel volwassener.
Ik was het daarstraks nog aan het denken. Er zijn een paar kleine issues maar welke motor heeft dat niet maar ben er echt ontzettend blij mee!

Top gedaan!👌🏻
PS: heb de link van je verslag doorgestuurd naar de dealer. 😉
 
Laatst bewerkt:
Dank je, @Wimper ! Wat voor kleine issues heb je? Ik heb er natuurlijk maar een dag op kunnen sturen (en een uurtje op een eerder moment).
Een SH300 is ook goed, maar als je ongeveer hetzelfde moet betalen, koop ik liever de Piaggio. Weegt wel wat meer, maar waar het mij om gaat is ook bergruimte. Bij de SH300 is dat niets en dat vergoeden ze dan met een topkoffer. Een topkoffer is heel handig, maar die wil ik niet permanent achterop hebben. Ik denk dat je bij de Beverly 350 net zoveel kwijt kan onder het zadel, als bij Honda in de koffer. En dan kan je dus nog een koffer achterop gooien.
 
Ivm nieuw werk, een heel eind verder, heb ik besloten om de zwarte Beverly 350 by police met 7k uit 2018 in de verkoop te doen. Fabrieksgarantie tot september 2020. Zal deze rit met de auto gaan rijden, het is simpelweg te ver en teveel snelweg. De witte behoud ik.
 
Ivm nieuw werk, een heel eind verder, heb ik besloten om de zwarte Beverly 350 by police met 7k uit 2018 in de verkoop te doen. Fabrieksgarantie tot september 2020. Zal deze rit met de auto gaan rijden, het is simpelweg te ver en teveel snelweg. De witte behoud ik.
Vast niet voor 2000 euro. O-)
 
Nop, wel voor 4999,-. Inclusief hoog scherm en dan heb je het echt voor een nette prijs. Werkelijk nieuwstaat, zit echt geen krasje oid op. En gewoon garantie tot september 2020, je loopt dus geen enkel risico. Mogelijk gaat de BV350 maandag naar een dealer voor bemiddeling, dan is het uit mijn handen. Mish
 
Spijtig maar begrijp je wel en daarbij heb je de witte nog EN ik zou het ook zo doen. De oude heeft voor jou wellicht iets meer waarde maar de marktprijs zal veeel lager zijn
 
.Mogelijk gaat de BV350 maandag naar een dealer voor bemiddeling, dan is het uit mijn handen. Mish

Vind je dat niet zonde? De dealer doet dat ook niet voor niets, dus de opbrengst is dan ook minder.
Ik heb de mijne een paar maanden geleden in een opwelling op Marktplaats gezet. Een paar uur later al meer dan 400 views en ook meteen een serieuze koper. De volgende dag alles afgehandeld en weg was ie.
 
Ok, Jos. Ik neem dit in overweging.

@ Jep, wel zonde. Maar de witte ben ik echt aan gehecht. Van de week de spanningsregelaar vervangen, loopt weer als een zonnetje. Onderdeel van het rijden is voor mij ook het onderhouden. Ik laat het even door mijn pet zakken. Gr. Mish
 
Maar wat wil je nu gaan kopen dan, een C Evolution?
45 kilometer enkele reis is wat mij betreft prima te doen op een Bev 350. Je zit dan op 1800 km reizen per maand woon-werk. Dat is olie wisselen na 5 maanden, de v-snaar elke 11 maanden en kleppen elke 22 maanden. Bandjes 2x per jaar? Binnen 5 jaar zit je op de kilometerstand van je witte. :+

De C Evolution is een tof ding, maar wat mij tegen staat bij elektrisch is de aanschafprijs en de actieradius. Nu is dat bij de C Evolution 160 km geworden, was vroeger minder. Voor jouw doel echter voldoende. Maar voor dik 15.000 euro kan je een nieuwe Bev 350 aanschaffen en hééééél veel iiters brandstof tanken voor je een C Evolution kan rijden. Elektrisch is leuk (al mist het geluid), maar het staat echt nog in de kinderschoenen en wat mij betreft veel te duur. Of je moet een Zero kopen met grotere actieradius, maar dat is geen motorscooter en ook die kosten niet weinig. Voor een groener gevoel hoef je het niet te doen, de productie van de accu is niet goed voor het milieu en je schuift het probleem gewoon naar een andere kant. Was het niet zo dat een elektrische auto pas schoner is dan een benzineauto vanaf 700.000 kilometer? Als ik 45 kilometer moest rijden, had ik het gewoon gedaan op jouw Bev 350.
 
Dank je, @Wimper ! Wat voor kleine issues heb je? Ik heb er natuurlijk maar een dag op kunnen sturen (en een uurtje op een eerder moment).
Een SH300 is ook goed, maar als je ongeveer hetzelfde moet betalen, koop ik liever de Piaggio. Weegt wel wat meer, maar waar het mij om gaat is ook bergruimte. Bij de SH300 is dat niets en dat vergoeden ze dan met een topkoffer. Een topkoffer is heel handig, maar die wil ik niet permanent achterop hebben. Ik denk dat je bij de Beverly 350 net zoveel kwijt kan onder het zadel, als bij Honda in de koffer. En dan kan je dus nog een koffer achterop gooien.

Kleine issues zoals overal hoor Monomuis. Bijv het ruitje is niet perfect, sommige delen sluiten niet echt perfect af (je ziet het goed als je het zadel ophoog doet en daar kijkt naar de plastiek delen. Euhm, een toerenteller heb ik niet nodig maar vind het persoonlijk wel een leuk weetje. Het is gewoon beetje ouderwets zagen over iets waar niet op te klagen valt eigenlijk. De BV350 is goed hoor.
 
Jeeeh, de BV zou het ook wel aankunnen. Het zit echter in de kilometerstand die te snel oploopt. Na 40k is een scooter niet of nauwelijks te verkopen. Ik zit dan met 2 BV's die ik wel 'moet' blijven rijden. Ze worden ook niet meer ingeruild, gevoelsmatig moet ik dit niet willen. De BMW zal het ook niet worden, zal voor WW ws overgaan op een auto. Ik merk dat snelweg rijden behoorlijk intensief is (zeker na een dag werken), zonder file is de auto net iets relaxter. Maar goed, ik kijk nog wel even aan. Heb de witte waarbij ik, na de grote beurt, het gevoel heb nog wel even mee te kunnen? :)

Bedankt voor het meedenken. Mish
 
Ach, voor mijn Suzuki Address 110 krijg ik al geen reet terug. Nog geen jaar oud, 1900 km op de teller,
als extra's Michelin banden ipv de IRC-rommel die je er standaard bij krijgt, een 30 liter Suzuki topkoffer en een Stebel luchthoorn. Heeft garantie tot september 2021. Als ik 50% terug krijg (op aanschaf van een scootertje van 4000 eur) mag ik al blij zijn. Ze geven iets van 1300-1750 terug, ik denk dat alles bij elkaar ergens richting de 3000 euro heeft gekost. Ik wil er uiterlijk 2000 voor hebben. En ze zijn echt wel te verkopen, want het ding weegt 100 kg (het model van het jaar ervoor 97 kg, dus ik weet niet waar die 3 kg vandaan komt, maar daar komt de RDW mee), dus perfect voor achter op een camper of gewoon voor in de stad. Loopt 110km/u max, meestal 95 km/u wat je kan halen en alles daarboven is mooi meegenomen. Het loopt dan ook extreem zuinig; 1 op 46 ofzo.

Ik ben benieuwd wat ze voor jouw Piaggio willen geven. 6550 euro nieuw, dus misschien 4500 euro? En als je niets terug koopt misschien 4000 euro?
Een auto is ook relaxt. Met regen wordt je niet nat, met gladheid ga je niet op je bek. In de zomer kan de airco aan, in de winter de verwarming. Ik rijd voor de lol, hoewel ik de Address voor woon-werk had gekocht, maar met die baan na 3 maanden klaar was en dat niet meer wilde doen. Iets te vroeg die motorscooter besteld, maar het is een geinig ding om te rijden, maar ik wil wat meer pit. NMAX 155 dus, want een Beverly 350 is te goed, dan zal mijn motor het hele jaar stil blijven staan. Maar ik heb geen haast en als mijn Address zo weinig waard is, wacht ik nog wel even. De verzekeringen zijn ook extreem duur geworden. Voor de NMAX 155 betaal ik hetzelfde als voor een Beverly 350. Dan is het gewoon een vervoersmiddel voor de lol, die nog 50% meer kost dan de verzekering van mijn Kawasaki die het met 77 pk mag doen en 220km/u loopt.
 
Zoals we allen hebben kunnen vaststellen ligt de Beverly niet goed in de markt en is een wederverkoop altijd moeilijker. Van alle motoren die ik gehad heb en terug verkocht heb geven de mensen het makkelijkste hun geld aan een BMW motorfiets. Het is natuurlijk onnozel er vanuit te gaan dat ze betere componenten gebruiken maar het is vooral het onverklaarbare aspect dat men denkt dat het wel zo is. Men gelooft dat de grundlichkeit van BMW (de historie, de engeneering enz) toch nog altijd de top is). Het is zeker heel goed maar kan evengoed genieten van een FIAT of een ander niet Duits merk.
Harley Davidson spant de kroon volgens mij wat betreft waardevastheid. Het gaat hem simpelweg over het imago van een merk en een HD van 10j is nog steeds up to date als het ware. Een auto BMW of Mercedes verandert wel maar tegenover een model van 10j geleden of een nieuw model zit qua design niet zo heel veel verschil. Toch niet in die mate zoals de Aziatische of zelfs Franse merken doorvoeren. Althans dat is mijn persoonlijk gevoel en blijkbaar denken duizenden mensen ook zo.
Een Honda CBR van 15j geleden of een nieuw exemplaar hebben compleet andere koplampen bijv terwijl een HD qua model quasi hetzelfde blijft met minimale verschillen.

Vespa is net hetzelfde. Het model blijft hetzelfde, enkel details veranderen en maken dat het een nieuw of “oud” voertuig is.

Wat motoren betreft...... koop je een populair model dan ben je er wellicht ook sneller vanaf, al bepaald vraag en aanbod en de prijsstelling alles. En er moet maar 1 iemand je motor willen kopen toch. Ooit een Ducati ST2 nieuw gekocht en na 10.000km verkocht. Hij heeft een volledig jaar te koop gestaan. Langs de andere kant. Een Honda VFR 800 (bj2000) gehad en deze te koop gezet in september en was pas in maart verkocht!

De BV moet nog minstens 5000km doen en dan zie ik wel. Dan wordt het voor de Nederlandse Noorderburen ook interessant om in belgie te kopen daar ze na 6maanden en >6000km deze motor kunnen invoeren als zijnde occasie.

Ik denk dat je voor de Police versie wel 4500€ moet kunnen krijgen. Mocht ik de BV morgen te koop,stellen dan vraag ik 4500€ en zou ik tevreden zijn met 4000€ maar dat is nog niet aan de orde. Lenen doe ik niet meer voor een motorfiets en als er geen kapitaal voor is, verander ik niet.

Het is voor mij 20j geleden dat ik nog de motorfiets gebruikt heb voor WW. Ik zou een hekel krijgen aan motorrijden. Regen, koude, donkere dagen en dat alles in combinatie met file. Geef mij dan maar de auto. Gelukkig is het voor mij niet aan de orde. Noch de auto, noch de motor voor WW.

Wat je beslissing ook is Mish, het zal de goede zijn want zoiets is een persoonlijke overweging! 😉
 
Ola, de zwarte Beverly is terug naar de dealer gegaan. Prijs vond ik acceptabel, zal met de witte verder gaan rijden. :)
 
Kleine issues zoals overal hoor Monomuis. Bijv het ruitje is niet perfect, sommige delen sluiten niet echt perfect af (je ziet het goed als je het zadel ophoog doet en daar kijkt naar de plastiek delen. Euhm, een toerenteller heb ik niet nodig maar vind het persoonlijk wel een leuk weetje. Het is gewoon beetje ouderwets zagen over iets waar niet op te klagen valt eigenlijk. De BV350 is goed hoor.

Dat van niet goed aansluitende delen is mij niet opgevallen, maar ik had 'm ook maar een dag mee. Toerenteller is leuk, maar met cvt niet echt nodig. Ruitje is op wel meer motoren en scooters ruk. Heb nu een bmw c400x staan, ruitje geeft ook wel wat herrie, maar niet zoveel als bij de Bev. Fijn fing, 100% Chinees, maar met een Duitse opzichter. Als je genoeg betaalt en de materialen bepaalt, kunnen de Chinezen wat goeds bouwen. Kwalitatief gewoon erg goed. Nog nooit zo tevreden met een Chinees geweest. :)
 
Dat van niet goed aansluitende delen is mij niet opgevallen, maar ik had 'm ook maar een dag mee. Toerenteller is leuk, maar met cvt niet echt nodig. Ruitje is op wel meer motoren en scooters ruk. Heb nu een bmw c400x staan, ruitje geeft ook wel wat herrie, maar niet zoveel als bij de Bev. Fijn fing, 100% Chinees, maar met een Duitse opzichter. Als je genoeg betaalt en de materialen bepaalt, kunnen de Chinezen wat goeds bouwen. Kwalitatief gewoon erg goed. Nog nooit zo tevreden met een Chinees geweest. :)

Met de BMW C400x heb ik ook een testrit gemaakt. Ik vond het een super scooter! Fenomenale reminstallatie en ging goed van de plek. Heb er een testrit mee gedaan toen mijn bmw R9T pure net verkocht was. Mits wat opties zat ik rond de 8000€ (basisprijs in Belgie 6999€) en de Beverly was met de korting bijna 2000€ goedkoper.
BMW gebruikt aardig wat Koreaanse onderdelen. (Chinees weet ik niet,...) De blokken van Kymco worden gebruikt in bijv de C650 scooters. In wezen is de AK550 scooter van Kymco net hetzelfde blok als de C650 maar dan een andere cilinderinhoud.
Het blok van de C400 is evengoed Chinees of Koreaans.

Ktm net hetzelfde. Alle baanmotoren tot en met de 390cc worden in India gebouwd.
Ik heb de 390 (Indiase makelij) en de 690 gehad (made in austria) en het is wel degelijk een verschil.

Het is wel opmerkelijk dat BMW de kwaliteit toch hoog weet te houden ondanks de inmenging van de Aziatische fabrieken.
 
Wat schrijven Michelin / Piaggio officieel voor qua bandenspanning? Heb geen boekje voor de mijne en de Michelin site is niet behulpzaam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan