Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Met de BMW C400x heb ik ook een testrit gemaakt. Ik vond het een super scooter! Fenomenale reminstallatie en ging goed van de plek. Heb er een testrit mee gedaan toen mijn bmw R9T pure net verkocht was. Mits wat opties zat ik rond de 8000€ (basisprijs in Belgie 6999€) en de Beverly was met de korting bijna 2000€ goedkoper.
BMW gebruikt aardig wat Koreaanse onderdelen. (Chinees weet ik niet,...) De blokken van Kymco worden gebruikt in bijv de C650 scooters. In wezen is de AK550 scooter van Kymco net hetzelfde blok als de C650 maar dan een andere cilinderinhoud.
Het blok van de C400 is evengoed Chinees of Koreaans.

Ktm net hetzelfde. Alle baanmotoren tot en met de 390cc worden in India gebouwd.
Ik heb de 390 (Indiase makelij) en de 690 gehad (made in austria) en het is wel degelijk een verschil.

Het is wel opmerkelijk dat BMW de kwaliteit toch hoog weet te houden ondanks de inmenging van de Aziatische fabrieken.

Kymco is Taiwanees, in Zuid-Korea heb je Hyosung zitten. De BMW C400X komt bij Loncin vandaan op een aparte lijn voor BMW. Maar dat ding is echt prima kwaliteit, geen goedkope kutmeuk wat je hier ook wel te koop ziet staan. Maar dat kost daar dan ook geen drol, gaat meerdere malen over de kop en komt dan hier terecht voor ongeveer Japanse prijzen. De BMW scooter is niet goedkoop, maar doet echt niet onder voor andere merken. Dat ding voelt ook premium aan en die remmen zijn inderdaad goed. Maar niet beter dan die van de Bev 350. Die bijten zelfs wat meer. Ik hou wel van stevige remmen, de rempartij op mijn Address 110 is drie keer kut, als je weet hoe het ook kan. :+ Maar goed, dat wist ik van te voren en die kost dan ook bijna niets.

Kymco heeft ook nog het blok voor de BMW G450X gemaakt. En wat te denken van de Kawasaki J300 scooter, dat is een Kymco Downtown die hier en daar wat aanpassingen heeft gehad. :)
 
Kymco is Taiwanees, in Zuid-Korea heb je Hyosung zitten. De BMW C400X komt bij Loncin vandaan op een aparte lijn voor BMW. Maar dat ding is echt prima kwaliteit, geen goedkope kutmeuk wat je hier ook wel te koop ziet staan. Maar dat kost daar dan ook geen drol, gaat meerdere malen over de kop en komt dan hier terecht voor ongeveer Japanse prijzen. De BMW scooter is niet goedkoop, maar doet echt niet onder voor andere merken. Dat ding voelt ook premium aan en die remmen zijn inderdaad goed. Maar niet beter dan die van de Bev 350. Die bijten zelfs wat meer. Ik hou wel van stevige remmen, de rempartij op mijn Address 110 is drie keer kut, als je weet hoe het ook kan. :+ Maar goed, dat wist ik van te voren en die kost dan ook bijna niets.

Kymco heeft ook nog het blok voor de BMW G450X gemaakt. En wat te denken van de Kawasaki J300 scooter, dat is een Kymco Downtown die hier en daar wat aanpassingen heeft gehad. :)

Klopt en dan zijn er nog vele andere samenwerkingen niet vermeld he🙂
 
Nadat er een nieuwe cilinder erop zit, lagers vervangen, kleppen geslepen, ed. een testrit gemaakt van een kleine 300 kilometer. Alles is goed gegaan. Ik vond de eerste 200 kilometer het blok een beetje kleverig rondom de 40 kilometer per uur, na 200 kilometer viel het mij echt op dat het blokje loskwam. De eerste 500 rustig afwisselend inrijden. Torretje loopt weer als nieuw. Mede door de nieuwe ophangrubbers en nieuwe lagers in het subframe is het een lust op te rijden.

Misschien iets ingeboet, maar nog steeds krachtig en haar scherp rijden. Moet de laatste kilometers nog maken voor de 100k, dit zal snel gebeuren :)

Beverly.jpg
 
Nadat er een nieuwe cilinder erop zit, lagers vervangen, kleppen geslepen, ed. een testrit gemaakt van een kleine 300 kilometer. Alles is goed gegaan. Ik vond de eerste 200 kilometer het blok een beetje kleverig rondom de 40 kilometer per uur, na 200 kilometer viel het mij echt op dat het blokje loskwam. De eerste 500 rustig afwisselend inrijden. Torretje loopt weer als nieuw. Mede door de nieuwe ophangrubbers en nieuwe lagers in het subframe is het een lust op te rijden.

Misschien iets ingeboet, maar nog steeds krachtig en haar scherp rijden. Moet de laatste kilometers nog maken voor de 100k, dit zal snel gebeuren :)

Bekijk bijlage 1410416

Top Mish! Eigenlijk feitelijk heb je nu gewoon een blok dat nieuwer is dan je police zaliger!
Zeg, heb je de LED verlichting overgeheveld van de police naar deze BV?

Ik ben je in ieder geval dankbaar voor de gouden tip wat betreft de verlichting. Het is stom om te melden maar ik vind het echt geweldig om ermee te rijden in de schemer of als het donker is. Gisteren stond ik met een Vespa300 aan het licht en eerder had ik al opgemerkt dat hij ook een heel fel voorlicht had en vroeg aan het licht of dit standaard was. Hij had ook deze 6000k licht gemonteerd. Ik vind het echt fenomenaal!
Heel stom maar net dat LED licht maakt van je motor een heel up to date motorfiets
 
Heb je foto nog eens uitvergroot en hij ziet er verder echt nog top uit vind ik. Als je Het dubbele kan genereren van km stand toch Piaggio eens laten weten hoor. Ontzettend goede reclame voor hen en zo heb ik eensnarig gelezen dat een man met een Saab meer dan 1.000.000 km had gedaan. Saab heeft hem prompt een nieuwe auto cadeau gedaan😉
 
Hahaha, volgens mij is Piaggio niet zo makkelijk hoor. :)

Maar goed, ik was mijn scooter elke week en zet de Beverly 1x in de 8 weken in de was. De Beverly ziet er inderdaad nog heel mooi uit. De componenten die verouderd zijn (embleem, koplamp, ed) laat ik voor wat het is. Een motor mag wel ouder worden, net als wij, als het maar netjes blijft. Voor de rest het hele jaar doorrijden, wel altijd netjes afspoelen. Ik had gelijk al een LED hierin gezet, kreeg tenslotte 2 lampen toegestuurd. Inderdaad heel fijn zoveel licht.

Het motortje loopt weer zo ontzettend soepel, ben er heel blij mee. Maar het blijft een scooter met een hoog kilometrage, ik houd er rekening mee dat er nog wel eens wat stuk gaat. Heb een reserveblok in onderdelen thuis staan, zal hem altijd wel weer aan het lopen krijgen. Vooralsnog perfect! :)
 
Hahaha, volgens mij is Piaggio niet zo makkelijk hoor. :)

Maar goed, ik was mijn scooter elke week en zet de Beverly 1x in de 8 weken in de was. De Beverly ziet er inderdaad nog heel mooi uit. De componenten die verouderd zijn (embleem, koplamp, ed) laat ik voor wat het is. Een motor mag wel ouder worden, net als wij, als het maar netjes blijft. Voor de rest het hele jaar doorrijden, wel altijd netjes afspoelen. Ik had gelijk al een LED hierin gezet, kreeg tenslotte 2 lampen toegestuurd. Inderdaad heel fijn zoveel licht.

Het motortje loopt weer zo ontzettend soepel, ben er heel blij mee. Maar het blijft een scooter met een hoog kilometrage, ik houd er rekening mee dat er nog wel eens wat stuk gaat. Heb een reserveblok in onderdelen thuis staan, zal hem altijd wel weer aan het lopen krijgen. Vooralsnog perfect! :)
Dat is een voordeel van een motorfiets: je kan hem altijd weer aan het lopen krijgen. Tenzij hij natuurlijk finaal in elkaar geplooid werd tijdens een ongeval.
 
Het komt vanzelf. Misschien helemaal geen slechte gedachte om een scooter regelmatig te vervangen. Na 40k is een scooter nauwelijks meer te verkopen. Terugkijkend kan ik aangeven dat het onderhoud en reparatie wel iets oploopt. Denk dan daarbij aan: remklauw (60k), lagers voorvork (60k), achtervering (80k), stator (40k), kleppen stellen (40k), spanningsregelaar, cilinderset (100k). Voor ScooterXpress zal ik een totaal overzicht maken.

Dus, afwisselen een goede optie? Ik had niet verwacht dat ik echt gehecht zou raken aan een langeduur scooter. Daarbij moet ik ook eerlijk aangeven dat de witte beter reed dan de nieuwe.
 
Vaak na reparaties denkje zo die kan weer 60.000 km mee.
Ik zit nu met het zelfde met een auto van 9 jaar oud met 88000km.
Homokineten moeten vervangen over een paar maanden en de koppeling gaat ook niet lang meer mee.
Waarschijnlijk 1000 euro.
Inruilen voor de reparatie en 10.000 bij betalen voor een nieuwere met weinig km. Of 1000 euro op tafel leggen en weer verder rijden en wachten op de volgende reparatie.
Hij moet makkelijk het dubbele aantal km kunnen rijden.
 
Tja, lastig. Ik zou zeker het merk van de auto meenemen in de beslissing. Toyota, altijd doen. Bij een aantal andere (Europese) merken heb ik mijn bedenkingen.... :)
 
Tja, lastig. Ik zou zeker het merk van de auto meenemen in de beslissing. Toyota, altijd doen. Bij een aantal andere (Europese) merken heb ik mijn bedenkingen.... :)
Subaru is het ook half van toyota, eigenlijk een daihatsu sirion met een subaru embleem. Maar wordt ook als toyota verkocht in Japan.
 
Beste allemaal,

Mijn Beverly heeft vandaag een dagje bij de dealer gestaan omdat ik sinds kort een nogal wat krakend geluid vanaf het achterwiel hoor.
Zodra de motor op de middenbok staat en ik aan het wiel draai niets te horen maar zodra ik de motor met de wielen op de grond zet en met de motor aan de hand meeneem krijg ik gelijk een tikkend geluid vanaf het achterwiel.

Eerste voorlopige diagnose was dan ook het wiel lager maar deze was nog in goede staat maar toch preventief vervangen, helaas geen resultaat.
Ook alles met betrekking tot de achterrem is nagekeken maar geen afwijkingen kunnen vinden.

Mijn dealer moet nu ook even verder informeren bij Piaggio wat dit euvel zou kunnen zijn, wellicht dat een van jullie hier ook eerder last van heeft gehad of weet wat er fout gaat aan de achterzijde van mijn scooter.

Mijn scooter is een Piaggio Beverly 350 uit 2018 met iets meer dan 2500km op de teller.

Groetjes Roy
 
Dag Roy,
Ik zou ook inzetten op een lager. Verder kan je de koppeling ook horen ratelen, maar alleen als je een bepaalde snelheid rijd. Wel vervelend, misschien heeft een ander dit meegemaakt? Wel gek dit.

Mish
 
Dat zei de monteur ook een beetje gek :?
Maar hij gaat er verder mee aan de slag en ging informeren bij Piaggio België, waar beduidend meer Beverly's rijden dan in Nederland.
Wordt vervolgd dus.
 
Oh wat mis ik de Beverly. Deze staat weeral weken en weken stil. Mede door te verhuizen van het zuiden van Antwerpen naar meer het Noorden van de stad. Momenteel bezig aan de bouw van een garage. Eens deze af is mag al het rollend materieel daar in onder gebracht worden.
 
De laatste weken amper nog gereden dus en ondertussen nog goed ziek geweest met ziekenhuisopname en al die tijd wou ik heel graag rijden. De gedachten om weer wat anders te kopen staken de kop op maar ik weet dat het me dan weer veel geld gaat kosten en waarom dan eigenlijk stel ik me de vraag. Nu zit ik goed, windbescherming, moet me niet druk maken als ik een boodschap ga doen enz enz.

Maar..... ik heb dan toch toegeven aan mezelf om een andere uitlaat te laten plaatsen. De meningen zijn hierover heel uitlopend maar telkens ik in en rond Antwerpen een Vespa zag rijden met een andere uitlaat dacht ik: wauw, klinkt toch leuk hoor. Dat wil ik ook wel.
Dus een Arrow is besteld. Volledige uitlaatlijn en hopelijk binnen 2 weken komt hij toe.
Blij als een klein kind toch wel. 😃
 
problemen met hobbelen am Vorderrad,11 000 km gelopen,het word steds mehr, wat is dar fout,auswuchten heb ich laten dun, geen Verbetering, misschrin kan imand helpen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan