Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Ik heb geen idee hoeveel de Heidenau banden kosten, begreep wel dat het niet zo duur was. Ik geloof een tientje of 7. Het omleggen van de voorband kost 7,50, moet je zelf wel het wiel eruit halen. Voorwiel is niet het probleem. Ik begreep dat bij het achterwiel de uitlaat eraf moet, pakking is best kostbaar. kortom; teveel werk om het even te doen. Bandje laat ik er lekker om. Als ik er 10k mee haal en prettiger door de winter meekom, heb ik het er voor over.

Er is diverse keren naar de standaard gekeken, oplossing is nabij? :) Maar dit reken ik niet onder een probleem hoor.

Gr. M
 
Mn collega heeft ook zn standaard scherm eraf gehaalt,hij vind het een stuk prettiger rijden.
Veel minder herrie,en ziehier de 2 naked beverlys in de stalling.
full
 
Leuke foto. Zou idd. zelf ook liever zonder scherm dan met het kleine schermpje rijden.

Heb het gele kabeltje vervangen door een rubbertje. Als ik aankom, open ik mijn schijfremslot, verwissel vervolgens het rubber dat om mijn contactsleutel zit (kan anders de sleutel niet in het contactslot krijgen) en schuif dit over de sleutel van mijn schuifremslot. En visa versa, gaat altijd goed. :)

Gr. Mish
 
Er is diverse keren naar de standaard gekeken, oplossing is nabij? :) Maar dit reken ik niet onder een probleem hoor.
Gr. M
Zelfborgende moer ietsje losser gedraaid, wat WD40 ertussen gespoten aan beide kanten en "probleem" opgelost, dat ik dat niet eerder gedaan heb :P
 
@mish rij je ook met echt winterse omstandigheden? Sneeuw vorst?
Dat is het punt waarbij mijn scooter naar binnen gaat.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ik rij het hele jaar door. Als er mogelijk gepekeld is, spoel ik de motorfiets helemaal af. Hierdoor blijft de scoot in goede staat. Dit is voor mij wel de manier om de scoot in goede conditie te houden. Vorig jaar 2 x de scoot laten staan, toen was het echt te dol.

De BV350 staat het hele jaar buiten onder een afdekzeil. Wind waait de scooter droog. No problem :)

Gr. Mish
 
@mish,kou vind ik niet erg maar pekel en sneeuw en gladheid vind ik niks heb geluk dat ik dan de auto kan pakken.
spuit je nog iets beschermends op je motor en rijd je met pak?
 
Kan mij voorstellen, gladheid is waardeloos. Ik rij zo lang mogelijk door, maar ik heb wel een grens hoor. :)

Onlangs een Rev-it pak jas en broek gekocht. Prima, staat goed bij de scooter. De broek is aan de zijkant ritsbaar, nu hoe ik geen schoenen meer uit te doen. Binnen 3 tellen heb ik de broek aan en uit.

Ik gebruik geen beschermende spullen, hooguit war WD-40. Elke dag, tot vervelends toe, spuit ik de scooter helemaal schoon. Restanten van pekel ed. worden weggespoeld. De monteur kon bij mijn vorige scooter niet zien dat ik 2 winters had doorgereden.

Verder denk ik niet dat de restwaarde hierdoor echt nadeling wordt beinvloed. Ik heb al uitgerekend dat ik over zo'n 5 a 6 jaar de 100k aantik, de BV heeft dan voor mij nog wel waarde. Maar voor een ander helemaal niet meer. Denk dat deze scooter tot 40k nog redelijk te slijten is, met een hogere kilometerstand zal ik zelf niet zo snel een scooter kopen. Zeker geen 1 cilinder. Dus.... ogen dicht en lekker oprijden of.... verkopen als je er nog een nette prijs voor krijgt. Dat laatste valt na het aanschaffen van een nieuw voertuig niet mee. :)
 
ik zet ook 15000 per jaar op de teller zelfde geld ook voor mij.
ik heb nog een all road pak van me bmw maar daar ga ik niet mee op de scooter zitten.
ik rij nu met zelfde soort jas als jij heb ,heb toevallig bij mootorzoom zitten kijken bij de rev it jassen zijn mooi. wat voor broek rijd je mee?
 
rij nu nog steeds met me jethelm maar word binnekort te koud voor zit te twijfelen wat ik moet nemen heb meerdere systeem helmen inc bleutooth maar dat ziet er niet uit op de scoot
 
Hahaha, duurt 35 seconden om aan te trekken...


Rev-it Axis Pants. Heb het pak ook bij Motozoom gekocht
 
Jep, daarom is in het reclamefilmpje van de BV350 de acceleratie in meters uitgedrukt. 0-100 km in 8,70 seconden is niet bijster snel, het gaat om de afgelegde afstand. Ik heb de tijden omgezet naar afstand, geeft echt een ander beeld.
 
Bericht van bijna 2 jaar geleden:


Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpen
Berekening 2e meting:

0-200 meter in 11.3 seconden
200:11.3 seconden = 17.7 m/s

17.7 x 3.6 = 63.7 km gemiddeld over deze afstand.

Bij een lineaire versnelling zou ik een topsnelheid van 127.4 km halen bij de 200 meter streep.

11.3 seconden :127.43 x 100 = 8.9 seconden


Ik realiseer mij dat beide gegevens uit andere metingen komen. Bovendien zal de tegendruk bij een hogere snelheid een grotere rol gaan spelen. De een meet met een GPS, de andere op een klok.

Conclusie:
Uit beide metingen kan er geconcludeerd worden dat de tijden tot 100 km tussen de

7.8 sec. en 8.9 sec. liggen.
mish wijzigde dit bericht op vrijdag 02 december 2011 16:28 (71%)
 
Ook voordat we de BV kregen. Komt allemaal redelijk goed uit. :)

Om de tijd even te vullen... :) heb ik 2 grafiekjes gemaakt. Op basis van you tube filmpjes heb ik zo nauwkeurig mogelijk de tijden vewerkt. Het eerste grafiekje kan je zien hoeveel snelheid de: BV350, Beo 500 en de SR300 t.o.v. in zo'n 8 seconden ontwikkelen. De Sr300 is als eerste weg, wordt als eerste door de BV 350 ingehaald en later door de Beo 500. De Beo 500 pakt bij een seconde of 5 de SR 300 en vlak voor het einde de BV350. Het is duidelijk te zien (het vermoeden had ik al) dat de curve van de SR300 na de 60 km afvlakt, de BV 350 vlakt na de 80 km af. De Beo maakt na de 60 km veel goed.

Als ik de versnelling van de scooters naast elkaar leg, blijkt de BV bij 8 seconden toch meer meters te hebben gemaakt. Maw. de snelheid van de Beo500 is bij 8 seconden hoger (loopt dus op de BV350 in, maar ligt nog steeds achter. Als je deze lijn doortrekt naar 10 seconden zal de Beo500 de BV 350 waarschijnlijk wel ingehaald hebben.

Allemaal niet wetenschappelijk bewezen he... :)

https://lh4.googleusercontent.com/-...SI/AAAAAAAAD0k/NeAh77ZsgWE/s669/grafiek.1.jpg
Deze afbeelding is 669 bij 314 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.


https://lh6.googleusercontent.com/-...aI/AAAAAAAAD0k/_Sxmr6ew3kQ/s674/grafiek.2.jpg
Deze afbeelding is 674 bij 314 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.


Per seconde heb ik het aantal meters uitgerekend die de scooter af gelegd zou moeten hebben. Als je de meters bijelkaar opteld, kom je op het bovenstaande uit. De SR Max ligt in theorie tussen de BV350 en de Beo500 in. Allemaal zijn ze op de teller geklokt, afwijking zou dus ook gelijk zijn.

Grappig, Mish
 
Laatst bewerkt:
dus met een j.costa vario ben je net wat sneller op 100 dan beo. valt me tegen dit... ik vraag me af hoe ze het voor elkaar krijgen om in 6.5 seconden. op sommige youtube video's is de bev350 sneller dan 7 seconden op 100. misschien bergafwaarts rijden en meten?
 
Ik vraag mij dit ook af. Misschien een duwtje in de rug? :)

Ik ga overigens maar uit van dit filmpje:

 
Laatst bewerkt:
velg is er bijna hoorde ik vandaag. komen nog een paar mooie dagen aan volgende week dus kan ik nog effe toeren
 
Laatst bewerkt:
Zijn er mischien mensen die in mei van vrijdag tot en met zondag willen toeren in de eifel.
kom er normaal gesproken 3x per jaar op de motor.?Tot aken over de snelweg (3 uurtjes)en van af daar begint de pret.
dan nog 200km binnendoor in de buurt van cochum een hoteltje.
nou wil ik niet een ouwe lullen tochtje rijden wel lekker vlot rijden en daar is de eifel echt geschikt voor weinig verkeer en genoeg bochten en mooie omgeving.
bij genoeg intresse kunnen we gaan kijken waneer?
stukje eifel ardennen op de bmw
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan