Wimper
MF veteraan
Ah ok. Ik denk dat ik beiden wel zal vervangen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Beste,Waar moet ik naar uitkijken bij de aankoop van een Beverly 350? Heb genoeg algemene ervaring met motoren dus vooral de model specifieke kwaaltjes / aandachtspunten.
Beste,
Welkom. Eigenlijk heeft de Beverly geen zwakke plekken. Er zijn wel storingen geweest met electronica, maar geen patroon te herkennen. Het is gewoon een prima ding. Mish
@ Ik heb eerder mijn remklauw vervangen omdat bij mij het gat waar de pen in viel uitgelubberd was. Dit is een betere oplossing. Ontluchten was veel werk, toch wel goed gelukt.
Dankje!
Wordt deze of volgende maand, heb al proefgereden. Hoe zit het met de prestatie verbetering van een open uitlaat of de malossi vario? Ik lees ook iets over een ecu flash...
De meningen daarover zijn verdeeld, zowel over het geluid als over de eventuele prestaties die er bij zouden horen.
Mijn eerste opmerking zou zijn dat als je meer vermogen wil, kijk dan uit naar wat anders. Zelf heb ik al een 27 motoren als voorganger gehad gaande van pk monsters tot motovespa, tot Burgman tot een zware bmw en steeds kwam ik tot de zelfde vaststelling. Vermogen word je gewoon en de Beverly gaat snel genoeg van de plek. Wil je een zware bmw voorblijven op een lang recht stuk dan zal je dat niet altijd lukken als hij plankgas geeft maar in normale omstandigheden ben je steeds als eerste weg.
Wat betreft het uitlaatgeluid....... daar kan ik je in bijtreden en zou het zelf overwegen omdat ik hem simpelweg te stil vind. Ik rijd dikwijls in de file in Antwerpen en met bijv de bmw hoorde iedereen me aankomen en ging een beetje opzij. De Beverly horen ze simpelweg niet. Voor mij een argument om het te plaatsen en ik hoor de motor wel graag, voor anderen pure onzin en dat mag natuurlijk ook gezegd worden.
Als ik er eentje plaats lijkt me een arrow, Malossi of Leovinci de meest voor de hand liggende. Ten eerste wegens de prijs, een Akra kost het dubbele en de looks.
Voor de bmw had ik een Honda SH300 bijv en ik vermoed dat de Beverly sneller zal zijn, al zal het niet veel schelen. De SH lag goed op de baan maar de Beverly is nog meer mijn ding temeer hij heel stabiel is in de lange snellere bochten. Iets wat weinig scooters hem nadoen. Het ruitje geeft gebulder rond de helm maar toch liever dit dan bijv op de SH zonder ruit en volle wind op de autostrade.
Wat betreft algemene afwerking zit het goed, ik heb al veel slechter geweten maar ook iets beter. De bmw was beter maar ook minstens dubbel zo duur als de Piaggio en is appelen met peren vergelijken. De Honda Sh300 en bijv Forza 300 zijn bedeeld met fijnere knopenhandel maar de tanktops is dan weer degelijk maar basic.
Nee, voor de prijs en wat je ervoor terugkrijgt is het een aanrader. Kymco heb ik ook overwogen en motorisch wellicht top maar daar vond ik de afwerking dan weer beduidend minder dan bijv de Piaggio.
Het grote voordeel van de Beverly is voor mij persoonlijk de stabiliteit. Hij weegt wat meer dan een Honda SH300 en de nieuwste Vespa 300 met het nieuwe blok zal lichter aanvoelen bijv maar de Beverly geeft mij meer het motorgevoel. Als je bijv nog meer snelheid wil op een scooter en echt het midden zou willen zoeken tussen scooter en motor dan kom je mijn inzien terecht bij bijv een Tmax of de kymco 550. De nieuwe bmw C400 is ook een kwieke jongen met fenomenale remmen en zit ook zeker de pit in die de Beverly heeft maar deze laatste drie zijn weeral ontzettend duur.
Voor mij is de Beverly een mooi voorbeeld van value for money.
En de uitlaat.......als je ervoor zou gaan neem er dan eentje in zijn geheel en niet enkel de demper. Waarom? Geen zinnige uitleg voor. Ik zou het zo doen
Jeeeh, ik heb een Akra op de BV 350 gehad. Persoonlijk vind ik het stille prettiger. Daarnaast ook de J Costa en Malossi Vario gehad, prima. Iets betere acceleratie. Maar ook meer verbruik en slijtage. Ik zou opteren voor de Dr.Pulley. Bijna hetzelfde effect en een stuk goedkoper.
De Beverly 350 is voor ook de meest compromisloze scooter. Na 90 k stond ik voor een keuze om een nieuwe te kopen. De T-Max werd mij afgeraden ivm hoge kosten die gepaard kunnen gaan met het vervangen van de koppeling (vooral als je veel file rijdt). Daarnaast heeft mijn oude Beverly (nog steeds in bezit) het goed gedaan. Het is de combinatie van een grote bergruimte, model (waardoor een hoog windscherm te monteren valt), snel, wendbaar, zuinig, relatief goedkoop, natte plaat koppeling (minder stof in je aandrijfhuis en dus slijtage) en snelle acceleratie en bloedmooi.Bekijk bijlage 1383927
Jeeeh, ik heb een Akra op de BV 350 gehad. Persoonlijk vind ik het stille prettiger. Daarnaast ook de J Costa en Malossi Vario gehad, prima. Iets betere acceleratie. Maar ook meer verbruik en slijtage. Ik zou opteren voor de Dr.Pulley. Bijna hetzelfde effect en een stuk goedkoper.
De Beverly 350 is voor ook de meest compromisloze scooter. Na 90 k stond ik voor een keuze om een nieuwe te kopen. De T-Max werd mij afgeraden ivm hoge kosten die gepaard kunnen gaan met het vervangen van de koppeling (vooral als je veel file rijdt). Daarnaast heeft mijn oude Beverly (nog steeds in bezit) het goed gedaan. Het is de combinatie van een grote bergruimte, model (waardoor een hoog windscherm te monteren valt), snel, wendbaar, zuinig, relatief goedkoop, natte plaat koppeling (minder stof in je aandrijfhuis en dus slijtage) en snelle acceleratie en bloedmooi.Bekijk bijlage 1383927
Dr Pulley, heb het opgezocht en het zijn de gewichtjes in je vario toch. Ken buiten de functie en gedeeltelijke werking van een vario niets over deze gewichtjes. Wat maakt het verschil hier?