Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Met de BMW C400x heb ik ook een testrit gemaakt. Ik vond het een super scooter! Fenomenale reminstallatie en ging goed van de plek. Heb er een testrit mee gedaan toen mijn bmw R9T pure net verkocht was. Mits wat opties zat ik rond de 8000€ (basisprijs in Belgie 6999€) en de Beverly was met de korting bijna 2000€ goedkoper.
BMW gebruikt aardig wat Koreaanse onderdelen. (Chinees weet ik niet,...) De blokken van Kymco worden gebruikt in bijv de C650 scooters. In wezen is de AK550 scooter van Kymco net hetzelfde blok als de C650 maar dan een andere cilinderinhoud.
Het blok van de C400 is evengoed Chinees of Koreaans.
Ktm net hetzelfde. Alle baanmotoren tot en met de 390cc worden in India gebouwd.
Ik heb de 390 (Indiase makelij) en de 690 gehad (made in austria) en het is wel degelijk een verschil.
Het is wel opmerkelijk dat BMW de kwaliteit toch hoog weet te houden ondanks de inmenging van de Aziatische fabrieken.
Kymco is Taiwanees, in Zuid-Korea heb je Hyosung zitten. De BMW C400X komt bij Loncin vandaan op een aparte lijn voor BMW. Maar dat ding is echt prima kwaliteit, geen goedkope kutmeuk wat je hier ook wel te koop ziet staan. Maar dat kost daar dan ook geen drol, gaat meerdere malen over de kop en komt dan hier terecht voor ongeveer Japanse prijzen. De BMW scooter is niet goedkoop, maar doet echt niet onder voor andere merken. Dat ding voelt ook premium aan en die remmen zijn inderdaad goed. Maar niet beter dan die van de Bev 350. Die bijten zelfs wat meer. Ik hou wel van stevige remmen, de rempartij op mijn Address 110 is drie keer kut, als je weet hoe het ook kan. Maar goed, dat wist ik van te voren en die kost dan ook bijna niets.
Kymco heeft ook nog het blok voor de BMW G450X gemaakt. En wat te denken van de Kawasaki J300 scooter, dat is een Kymco Downtown die hier en daar wat aanpassingen heeft gehad.
Nadat er een nieuwe cilinder erop zit, lagers vervangen, kleppen geslepen, ed. een testrit gemaakt van een kleine 300 kilometer. Alles is goed gegaan. Ik vond de eerste 200 kilometer het blok een beetje kleverig rondom de 40 kilometer per uur, na 200 kilometer viel het mij echt op dat het blokje loskwam. De eerste 500 rustig afwisselend inrijden. Torretje loopt weer als nieuw. Mede door de nieuwe ophangrubbers en nieuwe lagers in het subframe is het een lust op te rijden.
Misschien iets ingeboet, maar nog steeds krachtig en haar scherp rijden. Moet de laatste kilometers nog maken voor de 100k, dit zal snel gebeuren
Bekijk bijlage 1410416
Dat is een voordeel van een motorfiets: je kan hem altijd weer aan het lopen krijgen. Tenzij hij natuurlijk finaal in elkaar geplooid werd tijdens een ongeval.Hahaha, volgens mij is Piaggio niet zo makkelijk hoor.
Maar goed, ik was mijn scooter elke week en zet de Beverly 1x in de 8 weken in de was. De Beverly ziet er inderdaad nog heel mooi uit. De componenten die verouderd zijn (embleem, koplamp, ed) laat ik voor wat het is. Een motor mag wel ouder worden, net als wij, als het maar netjes blijft. Voor de rest het hele jaar doorrijden, wel altijd netjes afspoelen. Ik had gelijk al een LED hierin gezet, kreeg tenslotte 2 lampen toegestuurd. Inderdaad heel fijn zoveel licht.
Het motortje loopt weer zo ontzettend soepel, ben er heel blij mee. Maar het blijft een scooter met een hoog kilometrage, ik houd er rekening mee dat er nog wel eens wat stuk gaat. Heb een reserveblok in onderdelen thuis staan, zal hem altijd wel weer aan het lopen krijgen. Vooralsnog perfect!
Subaru is het ook half van toyota, eigenlijk een daihatsu sirion met een subaru embleem. Maar wordt ook als toyota verkocht in Japan.Tja, lastig. Ik zou zeker het merk van de auto meenemen in de beslissing. Toyota, altijd doen. Bij een aantal andere (Europese) merken heb ik mijn bedenkingen....