Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen in het bezit van een beverly 350. Een grijze met rood. Hij is van 2014 En heeft net geen 10.000 gelopen.

Binnenkort even de beurt uitvoeren en dan kan die er weer tegen aan.

Ik ben alleen niet zo te spreken over de huidige banden. Zijn de citygrips en met vochtige weg geven ze niet echt vertrouwen. Aan de dotcode te zien zijn het de eerste banden. Banden zijn van 2013. Ik heb het idee dat voor gecupt is en achter is vrij vierkant geworden.

Nu komt de vraag met welke banden rijden jullie? De heidenau en pirelli hebben nu mijn aandacht. Verder vind ik niet heel veel recensies online...
 
Hallo allemaal.
Mijn naam is Jozef kom uit omg Arnhem en rijd nu net 1 jaar op een Piaggio Beverly 350.
lees al dik een jaar mee, dus werd het tijd om te registreren. Ik kocht de motor met 15.000km op de teller en staat nu op 32.000km dus ik rijdt aardig wat km’s per jaar.

B79DBDF8-BC88-4961-9CEA-42411C9FA76B.jpeg


Zo zag hij eruit bij aankoop. Al snel moest er een andere uitlaat onder en ook de vario, luchtfilter, drukveer, remblokken, v-snaar kwamen er op. Dit alles van Malossi. Onderhoud van de motor doe ik zo veel mogelijk zelf, dus ook banden wisselen en balanceren.
FD4BCD5E-0E5E-466F-BE61-E058ABDCF181.jpeg


Ben deze zomer ook met de Beverly op vakantie geweest en heb zo’n 2500km gereden. Binnenkort zal ik nog wat updates plaatsen want er nog veel meer plannen. Gr.
 
Beste Beverly fanaten! Het laatste half jaar was een bewogen tijd. De laatste jaren sowieso wat betreft het motorrijden. Verhuist, kinderen die de puberjaren induikelen en een motorfiets die enkel diende voor het plezier. Voor het plezier is er nog kitesurfen, vakanties (met of zonder camper), 6x/ week taxi spelen voor de sport van de zoon enz enz enz.
Ik had de Beverly een tijdje geleden te koop aangeboden omdat ik twijfelde maar dan toch nog de uitlaat geplaatst in de hoop dat ik weer de thrills zou ervaren maar het tegendeel was waar. Mijn laatste rit vorige week was verre van ontspannend. Nog een autobestuurder die vond dat hij me het leven zuur moest maken....... toen dacht ik: laat maar zo, ik hou het voor bekeken. Ik had de geïnteresseerden terug gecontacteerd en 1 van hen is de Beverly dan komen ophalen. Hij is dus verkocht! Diezelfde dag nog een testrit gemaakt met iets anders en het was leuk maar toch is het voorbij. Ik hang de helm en motorspullen aan de haak voor onbepaalde tijd en richt me nu op andere zaken.

Bedankt voor de aangename tijd en tips.

Hou het veilig en nog veel plezier met de BV350

Gr. W.
 
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen in het bezit van een beverly 350. Een grijze met rood. Hij is van 2014 En heeft net geen 10.000 gelopen.

Binnenkort even de beurt uitvoeren en dan kan die er weer tegen aan.

Ik ben alleen niet zo te spreken over de huidige banden. Zijn de citygrips en met vochtige weg geven ze niet echt vertrouwen. Aan de dotcode te zien zijn het de eerste banden. Banden zijn van 2013. Ik heb het idee dat voor gecupt is en achter is vrij vierkant geworden.

Nu komt de vraag met welke banden rijden jullie? De heidenau en pirelli hebben nu mijn aandacht. Verder vind ik niet heel veel recensies online...
Ik heb op mijn Beverly 300 Michelin City Grip. Op droog wegdek geven die volledige voldoening maar op nat wegdek voel ik me er niet helemaal gerust bij.
Mijn banden zijn nog lang niet versleten, en ik rij voor mijn plezier en dus niet direct in de regen.
Maar als ik ze moet vervangen zou ik iets anders willen proberen.
De Heidenau M+S Snowtex komen er op nat wegdek in allerlei testen steevast goed uit. Het is een klein merk maar ik denk dat ik er voor zou kiezen.
 
Beste Beverly fanaten! Het laatste half jaar was een bewogen tijd. De laatste jaren sowieso wat betreft het motorrijden. Verhuist, kinderen die de puberjaren induikelen en een motorfiets die enkel diende voor het plezier. Voor het plezier is er nog kitesurfen, vakanties (met of zonder camper), 6x/ week taxi spelen voor de sport van de zoon enz enz enz.
Ik had de Beverly een tijdje geleden te koop aangeboden omdat ik twijfelde maar dan toch nog de uitlaat geplaatst in de hoop dat ik weer de thrills zou ervaren maar het tegendeel was waar. Mijn laatste rit vorige week was verre van ontspannend. Nog een autobestuurder die vond dat hij me het leven zuur moest maken....... toen dacht ik: laat maar zo, ik hou het voor bekeken. Ik had de geïnteresseerden terug gecontacteerd en 1 van hen is de Beverly dan komen ophalen. Hij is dus verkocht! Diezelfde dag nog een testrit gemaakt met iets anders en het was leuk maar toch is het voorbij. Ik hang de helm en motorspullen aan de haak voor onbepaalde tijd en richt me nu op andere zaken.

Bedankt voor de aangename tijd en tips.

Hou het veilig en nog veel plezier met de BV350

Gr. W.

zonde dat het zo is geëindigd wimper!
Je blijft hier toch wel reageren?
 
Ik heb op mijn Beverly 300 Michelin City Grip. Op droog wegdek geven die volledige voldoening maar op nat wegdek voel ik me er niet helemaal gerust bij.
Mijn banden zijn nog lang niet versleten, en ik rij voor mijn plezier en dus niet direct in de regen.
Maar als ik ze moet vervangen zou ik iets anders willen proberen.
De Heidenau M+S Snowtex komen er op nat wegdek in allerlei testen steevast goed uit. Het is een klein merk maar ik denk dat ik er voor zou kiezen.

Heb je het dan over de heidenau k66? Daar lees ik inderdaad ook best goeie dingen over. De scoot is bij mij voornamelijk voor woon werk,dus ik zoek een band die het in alle weersomstandigheden goed doet 😅
 
Klopt, de City grip is ook niet mijn band. Zeker niet als het weer slecht is. De Heidenau, zie dit topic, is echt een hele fijne band voor de winter. Gaat net zo lang mee, kost minder en geeft veel vertrouwen.

@ Wimper, jammer voor je. Ik geef je een 1/2 jaar en stap je weer op een motorfiets. :)
Mish
 
Klopt, de City grip is ook niet mijn band. Zeker niet als het weer slecht is. De Heidenau, zie dit topic, is echt een hele fijne band voor de winter. Gaat net zo lang mee, kost minder en geeft veel vertrouwen.

@ Wimper, jammer voor je. Ik geef je een 1/2 jaar en stap je weer op een motorfiets. :)
Mish

En hoe doet die het in de zomer? Als je voor de all weather variant gaat?
 
Heb je het dan over de heidenau k66? Daar lees ik inderdaad ook best goeie dingen over. De scoot is bij mij voornamelijk voor woon werk,dus ik zoek een band die het in alle weersomstandigheden goed doet 😅
Ik had de Heidenau K58 Snowtex voor ogen. Mogelijk wel wat ruw voor normaal droog wegdek.
 
Ik heb zojuist de all weather variant besteld.
Even afwachten wanneer ze binnen zijn, kan die gelijk een beurtje en dan kunnen we weer even vooruit.

De city grips die er nu onderliggen geven echt totaal geen vertrouwen bij nat wegdek.
Ook hobbelt die bij bepaalde snelheden, dus ik hoop dat dat weg is na de nieuwe banden.

Nadat ik de scooter had opgehaald gelijk even lucht in de bandje geblazen. Die stonden niet echt op de juiste spanning zeg maar...

Ik vond in dit topic een linkje naar led verlichting, echter hebben ze de h7 6000k niet meer. Iemand een idee waar ik de zelfde wel kan bestellen? Er zit nu ook een led lampje in het dimlicht maar die geeft erg blauw licht af, en ik moet zeggen dat de licht opbrengst mij eigenlijk een beetje tegen valt.

Verder moet ik zeggen dat het scooteren best grappig is :)
Ik rijd normaal op een yamaha mt10, klein verschil kwa vermogen :P. Die is echter erg dorstig dus vandaar de keuze voor een scooter voor het woon werk gedeelte . ben benieuwd wat het verbruik ongeveer word met de beverly. Ik rijd een groot stuk op 80 km/u wegen en een stukje snelweg.
 
Ok, wel een aandachtspunt dat de banden er goed omheen komen te leggen. Ik heb zeker in de helft van de keren gehad dat het toch nog bobbelde. Ligt bijna altijd aan niet goed gebalanceerde band.

Mhhh, geen andere aanbieders? De lamp werkt perfect en geeft inderdaad meer licht dan de standaard variant.

Tja, het scooteren kan je niet echt vergelijken met een MT-10. Het verbruik zal gunstiger liggen, maar ook de bescherming. Ik heb mede de Beverly gekozen omdat er mooi een grote rui op kan. Met regen blijf ik nagenoeg droog, behalve mijn armen. Mijn advies is dan ook gelijk een hoog scherm, maar dit is persoonlijk. Veel plezier ermee, het is echt een prima ding.

Mish
 
Heb de led lampen gevonden... hier de link mochten meer mensen interesse hebben.
€ 7,42 32%OFF | PANDUK C6 H1 H3 Led Koplamp Hulbs H7 LED Autolichten H4 880 H11 HB3 9005 HB4 9006 H13 6000K 72W 12V 24V 8000LM Auto Koplampen

@mish het is inderdaad een groot verschil met de mt10 maar ik moet zeggen dat het scooter rijden ook erg leuk is.
Zijn er hier trouwens mensen die handvat verwarming hebben? En zo ja welke werkt goed en is makkelijk te instaleren?
 
Mooi, inderdaad heb ik ook handvat verwarming. Heb zelf Oxford, werkt goed. Heb ik bij aanschaf laten doen. Geen spijt! :)
 
Vandaag een lekkere toerrit gemaakt en besloten uit te kijken naar een andere motorscooter. Mooie 100.000 km achter de rug, kijken wat er allemaal nog meer te koop is. :)

Voorlopig zal ik hier nog wel even op rijden, denk zelf aan een Integra 750.

Mish
 
Dat de Beverly niet meer beschikbaar is. In principe verkocht. M

Dat heb je aardig snel gedaan. In een dag, ik dacht dat je 2 Beverly's had ook nog een nieuwe erbij, als opvolger voor de witte, voor woonwerk verkeer. Die Integra die je wilt kopen wordt dat een nieuwe, of een jong gebruikte. Zal wel even wennen zijn met zo'n D.C.T. versnellingsbak. Voor de rest al veel plezier gewenst met je nieuwe scooter.

Groeten.
 
Dat heb je aardig snel gedaan. In een dag, ik dacht dat je 2 Beverly's had ook nog een nieuwe erbij, als opvolger voor de witte, voor woonwerk verkeer. Die Integra die je wilt kopen wordt dat een nieuwe, of een jong gebruikte. Zal wel even wennen zijn met zo'n D.C.T. versnellingsbak. Voor de rest al veel plezier gewenst met je nieuwe scooter.

Groeten.

Klopt, de nieuwe had ik al eerder weggedaan. Vandaag mijn good old Beverly uit 2012. Alles wat gaat geeft ruimte aan wat komt, mooie tijd gehad. Nu uitzien naar een Integra, wel even iets anders inderdaad.

Mish
 
Jammer dat hij nu weg is Mish, maar je hebt iets moois om naar uit te kijken.
Is het brutaal als ik vraag wat je er nog voor gekregen hebt, ben wel benieuwd namelijk. Ik hoop dat je hier nog wel blijft mee lezen en reageren.
 
Mijn BV350 had al een tijdje last van een koelvloeistof lekkage dus ben ik even op onderzoek gegaan, en met resultaat. Op de radiateur aansluiting met name links zat het fabrieks klemmetje helemaal los en wanneer de motor goed warm is kwam de koelvloeistof er daar gewoon uit. Heb de oude klemmetjes eraf gehaald en rvs klemmen gemonteerd. De foto:
B74CD4D4-3310-4320-B278-79A0AFE3A338.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan