Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Afgelopen vrijdag halve dag vrij genomen en met de Beverly vanaf Arnhem naar Geleen gereden voor een set Bitubo schokdempers achter en de veren set voor.
ben benieuwd wat dit met de wegligging gaat doen. Het is nu al prima, maar bij sportief rijden merk je toch dat je wat feedback mist.
EEF83FAE-42ED-4253-AE5F-41923AD083C1.jpeg
463D9052-4D1C-4D7A-8E0D-C39B89B747FE.jpeg
 
Afgelopen vrijdag halve dag vrij genomen en met de Beverly vanaf Arnhem naar Geleen gereden voor een set Bitubo schokdempers achter en de veren set voor.
ben benieuwd wat dit met de wegligging gaat doen. Het is nu al prima, maar bij sportief rijden merk je toch dat je wat feedback mist.
Bekijk bijlage 1552289Bekijk bijlage 1552290
Ik weet wat jij dit weekend doet,.. Sleuteluhh.. 😉
Maar, dan ben je wel klaar voor de volgende lockdown 😂
 
Afgelopen vrijdag halve dag vrij genomen en met de Beverly vanaf Arnhem naar Geleen gereden voor een set Bitubo schokdempers achter en de veren set voor.
ben benieuwd wat dit met de wegligging gaat doen. Het is nu al prima, maar bij sportief rijden merk je toch dat je wat feedback mist.
Bekijk bijlage 1552289Bekijk bijlage 1552290
OK, Benieuwd. Heb bij m'n 350 de progressieve voorveren instaleerd. Zien er wel anders uit, geen aparte soft spring.

Resultaat is heerlijk. spreekt beter aan en is rustiger van voren.

Nu nog de achter shocks!!
 

Bijlagen

  • DSC_2202 red.jpg
    DSC_2202 red.jpg
    207,5 KB · Weergaven: 9
OK, Benieuwd. Heb bij m'n 350 de progressieve voorveren instaleerd. Zien er wel anders uit, geen aparte soft spring.

Resultaat is heerlijk. spreekt beter aan en is rustiger van voren.

Nu nog de achter shocks!!
Dit resultaat hoop ik bij die van mij ook te behalen. Vooral de voorzijde voelt in lange snelle bochten wat te los.
 
Kan iemand mij vertellen hoe ik de stuurbeplating kan verwijderen om bij de rempotjes te komen? Ik zit de handleiding door te pluizen maar ik kan het niet goed zien op de foto's. Heeft iemand foto's ervan?
 
Ik lees in wat oudere berichten van mensen die LED dimlicht hebben gemonteerd en ik heb hier een aantal vragen over.

- Kies ik hiervoor gewoon een willekeurige H7 LED voor of gelden hiervoor regels als goedkoop = duurkoop? Heeft iemand een aanbeveling van een bepaald merk, linkje toevallig?
- Weten jullie uit ervaring al of tegenliggers er ook blij van worden, of rijdt de ene na de andere de berm in? :)
- Als ik het goed zie op diverse filmpjes steekt de LED unit aan de achterzijde flink uit waardoor het rubberen afdek materiaal er niet terug op past.. Hoe hebben jullie dit opgelost? Geen problemen met vocht bij het eventueel weglaten van dit onderdeel?

Mijn dank is groot voor de ervaringen die jullie willen delen.
 
Ik lees in wat oudere berichten van mensen die LED dimlicht hebben gemonteerd en ik heb hier een aantal vragen over.

- Kies ik hiervoor gewoon een willekeurige H7 LED voor of gelden hiervoor regels als goedkoop = duurkoop? Heeft iemand een aanbeveling van een bepaald merk, linkje toevallig?
- Weten jullie uit ervaring al of tegenliggers er ook blij van worden, of rijdt de ene na de andere de berm in? :)
- Als ik het goed zie op diverse filmpjes steekt de LED unit aan de achterzijde flink uit waardoor het rubberen afdek materiaal er niet terug op past.. Hoe hebben jullie dit opgelost? Geen problemen met vocht bij het eventueel weglaten van dit onderdeel?

Mijn dank is groot voor de ervaringen die jullie willen delen.
Ik volg.....
 
Klopt, een aantal jaren geleden heb ik een LED voorverlichting gemonteerd. Gekocht bij AliXpress en heel veel plezier eraan gehad. Ten eerste blijft de lamp koeler. Na vele jaren wordt de reflectieplaat dof en bruin en veel meer licht opbrengst. Zoek even op mijn berichten, volgens mij heb ik er zelfs een link toegevoegd. Succes ermee, Mish
 
Mijn achterband is glad dit bij 9000km. Ik moet zeggen dat ik wel bijna altijd volgas optrek. Iemand adresje omgeving amsterdam om bandje te vervangen
 
Mijn achterband is glad dit bij 9000km. Ik moet zeggen dat ik wel bijna altijd volgas optrek. Iemand adresje omgeving amsterdam om bandje te vervangen
Is dat ooit een Michelin City grip geweest?
Zo heb ik er één liggen op de Beverly 300 en die is nu na een kleine 17000km ook ongeveer rijp voor vervanging.
De Beverly 300 is minder krachtig dan de 350 en ik vertrek niet altijd met volgas. Daarom zal mijn band het wat langer volgehouden hebben.
 
Is dat ooit een Michelin City grip geweest?
Zo heb ik er één liggen op de Beverly 300 en die is nu na een kleine 17000km ook ongeveer rijp voor vervanging.
De Beverly 300 is minder krachtig dan de 350 en ik vertrek niet altijd met volgas. Daarom zal mijn band het wat langer volgehouden hebben.
Yes is citygrip zonder grip meer. Ja ik denk dat vol accelereren de oorzaak is. Je rijdt 2 x zoveel km dan ik. Ik rij in Amsterdam vooral korte tripjes en bij iedere stoplicht ben ik direct pleite.

Beverly heeft nu 9k gelopen. Denk bandje en gelijk de 10k beurtje. Voorband kan nog wel al twijfel ik om deze gelijk te doen. Ik heb de bekende trillingen op mn stuur bij bepaalde snelheden. Kansloos om je handen dan van de stuur te houden.
 
Ik woon in een landelijke omgeving, niet in een stad. Veel stoplichten kom ik hier niet tegen. Wel nog altijd meer dan me lief is.

Die trillingen op je stuur is waarschijnlijk door onbalans, tweede orde onbalans, op je voorwiel.
Als je voorband nog in goede staat is, en dat zal vermoedelijk wel het geval zijn, dan volstaat het om het voorwiel te laten balanceren.
Let op: moet dynamische balancering zijn om zowel eerste als tweede orde onbalans te compenseren.
Dat zou je kunnen combineren met het plaatsen van de nieuwe achterband en zou het probleem moeten oplossen.
Het is voor de scooter ook niet goed om met die trillingen te blijven rijden. Belast nodeloos de lagers ed in je hele voorvork.
 
Ik woon in een landelijke omgeving, niet in een stad. Veel stoplichten kom ik hier niet tegen. Wel nog altijd meer dan me lief is.

Die trillingen op je stuur is waarschijnlijk door onbalans, tweede orde onbalans, op je voorwiel.
Als je voorband nog in goede staat is, en dat zal vermoedelijk wel het geval zijn, dan volstaat het om het voorwiel te laten balanceren.
Let op: moet dynamische balancering zijn om zowel eerste als tweede orde onbalans te compenseren.
Dat zou je kunnen combineren met het plaatsen van de nieuwe achterband en zou het probleem moeten oplossen.
Het is voor de scooter ook niet goed om met die trillingen te blijven rijden. Belast nodeloos de lagers ed in je hele voorvork.
Bedankt voor je advies weer wat wijzer geworden. Ik denk dat ik dat doe de voorband kan nog wel een poosje mee. Ja dat trillen rond een km of 60 is soms best heftig, kan idd nooit goed zijn. Bedankt Peter
Ps dit is wat je denk ik bedoeld met dynamische balanceren he.
 
Voor wie het interesseert, ik heb bij Ali 2 soorten H7 led besteld.

Zie foto's voor de lichtbundel die ze geven. Naar mijn mening de lampen die ook vooruit schijnen geven best diffuus licht af waardoor vanuit elke hoek het licht best fel in het oog schijnt. Die met de dichte voorkant geven m.i. een bundel die meer lijkt op die de reguliere halogeen lamp geeft.

Foto met duidelijk gefocuste bundel:

Foto met diffuus bundel:

Fijn weekend, even de slee afstoffen ;)
 

Bijlagen

  • 2BB367DF-DF5D-4A38-B6B4-8B66FB6CD098.jpeg
    2BB367DF-DF5D-4A38-B6B4-8B66FB6CD098.jpeg
    111,6 KB · Weergaven: 11
  • 76718A64-DCF8-4B4B-A424-12E81E9E5F37.jpeg
    76718A64-DCF8-4B4B-A424-12E81E9E5F37.jpeg
    106,6 KB · Weergaven: 13
  • 5592C11F-69D5-4D18-9454-62B765688CE3.jpeg
    5592C11F-69D5-4D18-9454-62B765688CE3.jpeg
    146,3 KB · Weergaven: 12
  • F047DF48-053C-4F74-9FC9-166BEAC03A58.jpeg
    F047DF48-053C-4F74-9FC9-166BEAC03A58.jpeg
    163,6 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan