Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Voor wie het interesseert, ik heb bij Ali 2 soorten H7 led besteld.

Zie foto's voor de lichtbundel die ze geven. Naar mijn mening de lampen die ook vooruit schijnen geven best diffuus licht af waardoor vanuit elke hoek het licht best fel in het oog schijnt. Die met de dichte voorkant geven m.i. een bundel die meer lijkt op die de reguliere halogeen lamp geeft.

Foto met duidelijk gefocuste bundel:

Foto met diffuus bundel:

Fijn weekend, even de slee afstoffen ;)
LED Lampen gibt es jetzt auch bei Osram, leider auch ohne Allgemeine Betriebserlaubnis
 
Voor wie het interesseert, ik heb bij Ali 2 soorten H7 led besteld.

Zie foto's voor de lichtbundel die ze geven. Naar mijn mening de lampen die ook vooruit schijnen geven best diffuus licht af waardoor vanuit elke hoek het licht best fel in het oog schijnt. Die met de dichte voorkant geven m.i. een bundel die meer lijkt op die de reguliere halogeen lamp geeft.
(...)
Standaard halogeenlampen hebben een dichte voorkant zodat het licht enkel via de reflector naar voren schijnt, en dat is ook de bedoeling om zodoende verblinding van tegemoetkomend verkeer te vermijden.
Het is mij niet direct duidelijk waarom je LED's in je koplamp zou willen, want die koplampen zijn daar niet voor ontworpen, maar als je dat dan toch wil doen, vermijd dan LED's die geen dichte voorkant hebben.
 
Vandaag dacht ik even de remmen voor en achter aan te pakken, maar dat liep even wat anders.
Omdat ik de remvloeistof ook moest vervangen moest ik de stuurkappen en koplamp er ook vanaf halen. Dat verliep allemaal zonder problemen totdat ik bij de remklauw aan de voorkant was aanbeland om de remblokken te vervangen. De pennen om de blokken eruit te krijgen zaten dusdanig vast dat ik de klauw moest demonteren, pennen warmstoken en met veel gevloek kwam het gelukkig los. Alles mooi schoon en gangbaar gemaakt. Bij het in elkaar zetten kwam ik erachter dat ik de verkeerde remblokken had gekregen🥺, al het werk eigenlijk voor niets geweest. Oude blokken erin gezet, ontlucht en weer vast gezet.
Toen de achterzijde. Omdat de remklauw achter al een tijdje speling had, besloten om deze compleet te vernieuwen incl de remblokken. Alles ging prima totdat ik de remklauw moest ontluchten. Ben dik 1 uur bezig geweest, maar krijg het niet voor elkaar. Eerst met een vacuümpomp geprobeerd, daarna met de hand en tenslotte weer met de vacuümpomp terwijl ik de klauw had losgemaakt uit z'n bevestiging zodat de ontluchtingsnippel op het hoogste punt zat. Niets helpt. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Ze hadden het er bij de dealer over dat de ABS pomp dan ontlucht moest worden, maar hier heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.
 
Vervelend en herkenbaar....

Ik ben ook werkelijk uren bezig geweest. Ten eerste win je veel door de remklauw vlot te verwisselen waardoor er weinig lucht in het systeem komt (voor de volgende keer). Mijn advies; blijf doorgaan met ontluchten. Tijdens het proces kan je op de bovenste banjobout (bij je olievloeistof resevoir) tikken met een hamertje of een ander licht voorwerp. Daarbij 's nachts je remhendel met een tyripe vastzetten. Net zo lang doorgaan tot je remhendel keihard aanvoelt. Dit is echt mogelijk.

Succes en laat ons weten.

Michel
 
Dank voor je reactie @mish. Gisteren nog uurtje bezig geweest, maar helaas nog niet het gewenste resultaat. Nu ook geprobeerd met een vacuümpomp op een luchtcompressor aangesloten. Misschien nog een idee om de remvloeistof vanaf de remklauw naar boven te drukken. Word vervolgd.
 
Mir wurde beim Piaggio-Händler gesagt man brauche, um die Bremsflüssigkeit zu wechseln, ein Diagnosegerät um die Klappen im ABS zu öffnen und das hat natürlich nur die freundliche Piaggio Werkstatt
Gruß Lutz
 
Mir wurde beim Piaggio-Händler gesagt man brauche, um die Bremsflüssigkeit zu wechseln, ein Diagnosegerät um die Klappen im ABS zu öffnen und das hat natürlich nur die freundliche Piaggio Werkstatt
Gruß Lutz
Dankjewel Ludie voor je bericht.
Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij de dealer om te laten ontluchten, maar daar kan ik woensdag pas terecht.
Ik heb het alleen nog niet geprobeerd met draaiende motor dus dat wil ik zaterdag nog even doen.
 
Kan je er wel mee remmen?

Ik hoop dat je wat met mijn verhaal kan...
Ik had bij de dealer in 2018 de abspomp laten vervangen ivm terugroepactie van piaggio. Toen ik hem terug kreeg was mijn achterste rem minder strak er zat blijkbaar minimale lucht in. Terug bij de dealer hebben ze het nog een keer geprobeerd. Maar ik bleef minimale lucht hebben. Uiteindelijk na een maandje rijden alsnog vanzelf dat laatste beetje lucht zelf de lucht in gegaan..

Sindsdien voelt hij gewoon weer lekker strak aan.
 
Hallo allemaal,
Gisteren mijn achterremschijf (krom) en remklauw (daarop ingesleten) vervangen. Ging best goed, dit klusje.

Maar het ontluchten van de remleiding wat minder. Er zit nog steeds lucht in. Ik kan er wel mee rijden, maar toch.. Hebben jullie nog tips of een YouTube link?
 
Kan je er wel mee remmen?

Ik hoop dat je wat met mijn verhaal kan...
Ik had bij de dealer in 2018 de abspomp laten vervangen ivm terugroepactie van piaggio. Toen ik hem terug kreeg was mijn achterste rem minder strak er zat blijkbaar minimale lucht in. Terug bij de dealer hebben ze het nog een keer geprobeerd. Maar ik bleef minimale lucht hebben. Uiteindelijk na een maandje rijden alsnog vanzelf dat laatste beetje lucht zelf de lucht in gegaan..

Sindsdien voelt hij gewoon weer lekker strak aan.
Ik ga het morgen nog even proberen op m’n werk, en als dag niet lukt dan gaat hij dinsdag naar de dealer. Bedankt voor je info.
 
Nou, het is mij eindelijk gelukt de rem achter te ontluchten. Heb wel alle tips die ik hier heb gekregen moeten toepassen, waarvoor dank. Waar het uiteindelijk nou aan ligt weet ik niet, maar het is wel een kwestie van doorzetten. Omdat ik toch alles had los liggen ook meteen even de stekker aansluitingen van het instrumenten paneel schoongemaakt en met speciaal vet behandeld. Zie de foto
0F8387BE-410C-4DCA-925F-B095187FA4BF.jpeg
 
Vandaag nog wat onderhoud gedaan aan de Beverly. Omdat de teller inmiddels op 52000km staat ook wat andere zaken aangepakt:
Olie + filter vervangen
Voorwiellagers vervangen
Remblokken voor vervangen (nu de juiste)
Rubber bolletjes uit de voorband gehaald.
Olie wissels doe ik normaal altijd om de 5000km maar door omstandigheden tot de 7000km doorgereden. Sta er altijd weer versteld van hoe mooi het motortje weer loopt met verse olie. Nog wat foto’s
D247D27F-3ACA-43C5-A33D-81635A88ACFD.jpeg
10F88299-6DB5-4605-93AC-F8C2F967B8A3.jpeg
66168CAE-6D5C-4317-A1CD-83D3244EB030.jpeg
A9BDAF84-AABF-4C23-9D38-57F154E8E727.jpeg
 
Ja 10000 km met dezelfde olie kan je beter vermijden.
Wat gaat er in de beverly 350 ? 15 w 50?
Dacht altijd dat om 10.000km de olie ververst moest worden, maar het service lampje gaat om de 5000km branden dus dan doe ik dat meestal braaf. Altijd 15w50 olie erin. Schrijft de fabriek ook voor.
 
Ik koop weleens wat bij Tensen tweewielers, dat is een hele grote piaggio dealer.
En die zegt je kan het onderhoudsboekje beter gelijk in de prullenbak gooie.
Daar klopt niks van is zijn ervaring.
Olie verversen kan veel beter elke 6000 km, maar bijvoorbeeld rollen gaan geen 10000km mee maar wel 40000.
Bij mijn scarabeo 300 de riem na 20000km, maar beter is bij 15000km, niet dat hij breekt, maar hij wordt dunner, en de topsnelheid gaat naar beneden.
Ik had bij 9000km olie ververst en dat vond het motortje erg fijn was duidelijk te horen,
Daarna doe ik het elke 5000km, kost toch niet veel als je het zelf doet.
Ik denk dat het service lampje gaat branden om de olie te checken alleen en mogelijk iets bij te vullen
 
Ik koop weleens wat bij Tensen tweewielers, dat is een hele grote piaggio dealer.
En die zegt je kan het onderhoudsboekje beter gelijk in de prullenbak gooie.
Daar klopt niks van is zijn ervaring.
Olie verversen kan veel beter elke 6000 km, maar bijvoorbeeld rollen gaan geen 10000km mee maar wel 40000.
Bij mijn scarabeo 300 de riem na 20000km, maar beter is bij 15000km, niet dat hij breekt, maar hij wordt dunner, en de topsnelheid gaat naar beneden.
Ik had bij 9000km olie ververst en dat vond het motortje erg fijn was duidelijk te horen,
Daarna doe ik het elke 5000km, kost toch niet veel als je het zelf doet.
Ik denk dat het service lampje gaat branden om de olie te checken alleen en mogelijk iets bij te vullen
Boekje zegt idd 10.000km olie verversen, maar het service lampje gaat echt om de 5000km branden. Dus daar is iets mis gegaan bij Piaggio denk ik. En om nou pas na 5000km het olie peil te controleren vind ik ook een beetje laat. De rollen vervang ik om de 10.000km omdat ik met een Malossi vario rijdt en de rollen daarvan ook wat sneller slijten. De V-snaar pak ik elke 20.000km
 
Ik zit al heel lang te twijfelen over andere banden (Pirelli Diablo Rosso), maar omdat de banden die ik wilde niet in de juiste maat te krijgen zijn al die tijd niet gedaan. Onlangs kwam de nieuwe Beverly 400 uit met een andere banden maat dan gebruikelijk, maar dus wel de maat waarin Pirelli de banden levert.
Heb ze uiteindelijk maar gewoon besteld en zijn vandaag binnengekomen🥳🥳🥳🥳
04F1A093-C3F8-4DF2-9DC6-D7624112C4CA.jpeg
Volgende week ga ik ze er zelf monteren en zal ik jullie laten weten hoe het rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan