Piaggio Hexagon

ik heb ook een hexagon 150cc, (die nu uit elkaar ligt, en op martkplaats in onderdelen word aangeboden)

maar dat hij niet vonkt kan NIET aan de accu liggen, hij moet zonder accu ook gewoon starten, want de ontsteking loopt apart. Dit betekent dat als jij kickstart, de stroom van de ontsteking direct door je CDI kasten bobine gaat, en hij dus gaat vonken.
Aan de andere kant gaat er stroom naar de accu, en is dus bedoeld voor de elektra op de scooter.

Bij mij is het precies het zelfde verhaal.
Ik heb mijn hexagon 150cc gekocht met duitse papieren, en had dus 3 jaar niet gelopen.
En die van mij vonkte dus ook niet, bleek dat de bobine niet goed werkte, en dat de vonk op het frame sloeg.
Ik kan je dus ook precies vertellen wat het is, gelukkig hebben deze scooter een zeer simpel motorblok en ontsteking.
het makkelijkste is om alle bovenliggende kappen van de scooter af te halen, zodat je goed bij het motorblok en de cdi/bobine kan.
Dan pak je een spanningsmeter, en ga je kijken of je stroom meet, ik weet niet precies de waardes, maar als je de bougie uit je dop haalt, moet je meten in de bougiedop (op het ijzer)
normaal moet je waarden van boven de 1000 krijgen, je multimeter zal tilt slaan, dit is dan goed, heeft hij dan een onregelmatige vonk, dan is je cdi kast kapot.
als hij lage waardes aangeeft onder de 1000, dan betekent dat je bobine kapot is.
de ontsteking zelf gaat eigenlijk nooit kapot, het is meestal bij 50cc scooters ook de cdi kast die kapot gaat.
wil je echt zeker zijn (uit wanhoop had ik dit ook gedaan) heb ik gewoon een nieuwe cdi + bobine gekocht, dit was geloof ik 130 euro op easyparts, en hij starte na 3 jaar in 1x kicken.

als je nog vragen hebt over deze hexagon scooters moet je me maar een bericht sturen.
en ik heb nog een hoop onderdelen voor hexagon, zo een beetje alles.
al mijn onderdelen mogen voor een prikkie weg, omdat ik ga verhuizen.

marktplaats link:
[NORML]http://motor-brommer.mark...4w%2BJLlvn&fta_ind=3&fs=1[/NORML]
 
hallo beste hexagon rijders

even een vraag
ik heb een hexagon 150cc motorblok pasend gemaakt onder mijn scooter . nu heb ik hem al goed lopend enzo .
nu is mijn vraag
pas een 180cc cilinder op een 150cc motorblok ??
of moeten de karters worden gekoterd ?

mvg fabian
 
Terug
Bovenaan Onderaan