Piaggio leader 125-180-200cc 4t tuning

Zie hier

Staan ook contactgegevens bij, hoeven we dit topic niet verder te vervuilen ;)

Waterpomp en kop zitten er gewoon op omdat ik uitendelijk toch niet voor een 4 takt blok ben gegaan.
 
hallo, ik ben in het bezit van het eerste type leader blok, met recht kleppenhuis en ruitje bij de olie reservoir.

ik vroeg me af of het mogelijk is om een scheef kleppenhuis van piaggio hierop te kunnne monteren. zou graag iets meer power willen. en vind 350 voor de 190 cc mallossi net wat te prijzig. omdat de standaard cilinder van de piaggio beverly van 200 cc 200 euro kost. en welke vario zou beter zijn? de J costa, polini of mallossi?
 
Geweldig, was op internet aan het zoeken naar info, kom ik het tegen in nota bene mijn eigen post van 10 jaar terug.
Van de oude plannen is inmiddels niks meer over, haha. Het enige dat nog rijd is die motorzip, met 210cc kit. Inmiddels wel van eigenaar veranderd maar ik zie hem nog bijna elke dag voorbij rijden.

Is er nog wat gebeurd de afgelopen 10 jaar? Hoe is het met Ed? Joey?
 
hallo allemaal past een piaggo leader 125cc op een zip 2000 frame of moet ik de subframe aanpassen wacht jullie reactie af
 
Ja.
Misschien was mijn bericht een beetje te kort om duidelijk te zijn.

Om meer vermogen te krijgen monteer je een hoogtoerigere nokkenas, maar omdat je daardoor je CVT moet afstellen op een hoger toerental (dus lichtere rollen) duurt het langer voordat je koppeling aangrijpt op het moment dat je voor een stoplicht staat en je vol gas geeft. Dat is omdat je tegelijkertijd strakkere trekveren in de koppeling moet stoppen om er voor te zorgen dat de koppeling aangrijpt in het vermogensgebied, dat je verlegd hebt door er een snellere nokkenas in te leggen.

Ik heb al verschillende scooters voorzien van snellere nokkenassen en mijn ervaring is:
door een snellere nokkenas krijg je meer vermogen, en trek je aanzienlijk sneller op als je eenmaal in beweging bent, maar de schop die je onder je hol krijgt vanuit stilstand naar rijdende toestand is minder groot.

Hoe sneller je nokkenas is, hoe langer het duurt voordat de motor het vermogenstoerental krijgt.

Nogmaals, het is moeilijk uit te leggen in een stukje tekst, maar als je het een keer ervaren hebt begrijp je het wel.

Ondanks dat de eerste duw minder word, word het vermogen natuurlijk wel hoger en dat zorgt ervoor dat je sneller accelereert.
Hoi ik heb ook een runner vxr 200 met malossie 218 en malossikop plus snellenokkeas en malossi variateur
Weet jij of een 34 mm carb helpt voor meer trek vermogen laat mij even weten gr rob
 
Terug
Bovenaan Onderaan