Piaggio leader 125-180-200cc 4t tuning

Waar is die Quasar ombouwkit te koop? is die toevallig van malossi? Ik kan hem namelijk nergens op de malossi site ontdekken.
Ik heb plannen om een 125cc luchtgekoeld blok om te bouwen naar 200 of meer cc watergekoeld blok. De grootste cilinder die ik voor het leader blok heb gezien is een 210cc malossi, met een boring van 74.

Dat alle leader blokken van binnen hetzelfde waren wist ik, maar niet dat er ombouw naar quasar mogelijk is. Het quasar blok is er denk ik een met een langere slag, aangezien je een andere nokkenasketting mee krijgt, waarschijnlijk om het hoogteverschil van de cilinder te compenseren.

Bij de malossi site kom ik ook een verschil tegen tussen de runner voor en na 2006, weet iemand of dit in het motorblok ligt en dat ik daar evt rekening mee moet houden?

dit is een setje van KB racing

http://scooter-center.com/scoweb/pa...:A_GILERA_RUNNER125VX&category2=CAT&cid=71649


@t ed
ik heb nog wel een runner 180 velg liggen.
Deze mag je wel "lenen" zolang jij er nog geen hebt.
Ik doe hem namelijk niet weg omdat ik bij verkoop van me blok een velg erbij doe
 
op de malossi site verkopen ze die niet , want is niet van malossi
het zijn gewoon orginele piaggio onderdelen.
de hele set kost iets van 600 euro
Ik vond hem op scootercentre.com
 
klopt dat dat de vxr 200 een injectie heeft :S

is dit vannaf een bepaald jaar of hebben alle vxr2000 injectie

de vxr180 had dit toch niet?

dit even ivm aanschaf van een 4t blok wat ik vrijdag kan ophalen.
ik wil een carb hebben en geen injectie ivm afstelling bij grotere cilinder inhoud

wie kan mij uit de brand helpen

alvast bedankt

overigens is mijn 180dd lc 2t te koop voor de liefhebbers ;)
 
Engine and transmission
Displacement: 198.00 ccm (12.08 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 4
Power: 21.00 HP (15.3 kW))
Compression: 10.5:1
Bore x stroke: 72.0 x 48.6 mm (2.8 x 1.9 inches)
Fuel system: Injection
Valves per cylinder: 4
Fuel control: SOHC
Starter: Electric
Lubrication system: Liquid
Cooling system: Liquid
Gearbox: Automatic
Transmission type
final drive: Shaft drive (cardan)
Clutch: Cradled in steel tubes with pressed steel


en zoals ik hier op marktplaats zie heeft deze GEEN injectie ook een vxr200
http://motoren.marktplaats.nl/motor...lle-tuning-parts-van-malossi.html#photo?img=2 @T 2e foto kijkend naar de carburateur
 
Laatst bewerkt:
Engine and transmission
Displacement: 198.00 ccm (12.08 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 4
Power: 21.00 HP (15.3 kW))
Compression: 10.5:1
Bore x stroke: 72.0 x 48.6 mm (2.8 x 1.9 inches)
Fuel system: Injection
Valves per cylinder: 4
Fuel control: SOHC
Starter: Electric
Lubrication system: Liquid
Cooling system: Liquid
Gearbox: Automatic
Transmission type
final drive: Shaft drive (cardan)
Clutch: Cradled in steel tubes with pressed steel


en zoals ik hier op marktplaats zie heeft deze GEEN injectie ook een vxr200
http://motoren.marktplaats.nl/motor...lle-tuning-parts-van-malossi.html#photo?img=2 @T 2e foto kijkend naar de carburateur

haha, die gozer wel
31pk met dat blok _O-
 
31 is wel heel veel ja, maar met al die onderdelen die hij heeft moet je het verschil wel aardig merken. Jammer dat een runner niet zo heel erg lekker rijd vergeleken met andere scooters.

Weet iemand de ratio's van deze polini vertanding voor het Leader blok?:

202.1389artmini.GIF

Product code: 202.1389

Ik wil namelijk een Zip 125 gaan aanpassen naar eigen wensen, dat betekent dat ik er flink veel meer vermogen uit ga halen, maar omdat het toerental vrijwel hetzelfde zal blijven zal ik een langere vertanding nodig hebben om toch tot een hogere topsnelheid te komen, en de 10 inch wielen helpen daar ook niet echt bij.

Misschien ga ik de polini vertanding wel in combinatie met de malossi vertanding gebruiken:
6711860%5C6711860.jpg

Product nummer: 6711860

Ik moet dus nog uitvogelen welke vertanding er standaard in een Piaggio Leader blok zit van een Zip.
 
ja je hebt vertandingen er voor zijbn gemaakt voor de 190cc malossi cillinder
 
ik heb waarschijnlijk binnenkort een (vxr)200 cilinder beschikbaar.
met de winter waarschijnlijk een 210 malossi
 
200cc orgineel kan je beter kope dan die van mallosi. is 10cc verschil en kost de helft.
je koopt orgineel nieuwe 200cc cillinder voor 140 euro
 
ik heb het over cilinders die ik dan over heb ;)
ik ben namelijk van plan hem om te bouwen
 
owke. maar wat kan je het best doen om hem sneller op te laten trekken?
 
snelle nokkenas, open pijp en een dikke carburateur.
overbrenging is in dit geval bijzaak.
 
Een snelle nokkenas zorgt er wel voor dat de reactie van stilstand naar beweging minder snel verloopt omdat de koppeling pas later aangrijpt. Het doortrekken zal wel aanzienlijk sneller worden als je bijpassende rollen besteld.
 
heb je wel enig idee wat een nokkenas is?
staat compleet los van de koppelingen.
 
koppeling en nokkenas die moet je me uitleggen:S

weet wel met een auto (immers ook 4tact) dat bij scherpere nokkenassen de motor pas bij een hoger toerental zijn vermogen haalt wat dan ook weer wel wat meer zal zijn.
 
heb je wel enig idee wat een nokkenas is?
staat compleet los van de koppelingen.

Ja.
Misschien was mijn bericht een beetje te kort om duidelijk te zijn.

Om meer vermogen te krijgen monteer je een hoogtoerigere nokkenas, maar omdat je daardoor je CVT moet afstellen op een hoger toerental (dus lichtere rollen) duurt het langer voordat je koppeling aangrijpt op het moment dat je voor een stoplicht staat en je vol gas geeft. Dat is omdat je tegelijkertijd strakkere trekveren in de koppeling moet stoppen om er voor te zorgen dat de koppeling aangrijpt in het vermogensgebied, dat je verlegd hebt door er een snellere nokkenas in te leggen.

Ik heb al verschillende scooters voorzien van snellere nokkenassen en mijn ervaring is:
door een snellere nokkenas krijg je meer vermogen, en trek je aanzienlijk sneller op als je eenmaal in beweging bent, maar de schop die je onder je hol krijgt vanuit stilstand naar rijdende toestand is minder groot.

Hoe sneller je nokkenas is, hoe langer het duurt voordat de motor het vermogenstoerental krijgt.

Nogmaals, het is moeilijk uit te leggen in een stukje tekst, maar als je het een keer ervaren hebt begrijp je het wel.

Ondanks dat de eerste duw minder word, word het vermogen natuurlijk wel hoger en dat zorgt ervoor dat je sneller accelereert.
 
ik zie die grote cillinderkits zelfde zijn als de orginele . maar die orginele zijn injectie.
is dat zo uit te wissellen.
 
o904mh.jpg


Nieuwe 4kleps kop binnengekregen.
zit in de uitlaatpoort wel een kanaaltje voor de katalysator, dus die moet ik nog even dichtmaken.

Is een kop van een GT200:

o904mh.jpg


links de gebarsten kop, en rechts een luchtgekoelde 2kleps kop.
 
Tuimelaars, nokkenas, nokkenasgewichten, veertje e.d gemonteerd voordat het allemaal weer kwijt raakt :+

xc9ier.jpg


2ihnnz5.jpg


Van het weekend naar VT tuning toe om de kleppen in te slijpen en strakkere klepveren te monteren.
Mischien dat de kop ook nog een beetje geflowed kan worden, maar dat zien we dan wel :)
 
Hee Ed misschien kom ik je wel tegen,ik ga ook dit weekend nâar VT tuning.
De typhoon gaat eindelijk op de testbank.

Succes met je project
 
Wat voor scooter gaat uiteindelijk gebruik maken van dit blokje?

Groeten, Karl
 
Terug
Bovenaan Onderaan