Piaggio leader 125-180-200cc 4t tuning

Mij ''lijkt'' wit stuurkuipje met zwart scherm en zwart spatbord wel mooi.
Dan loopt het zwart van je stuur tot je spatbord door in een soort streep.

Maar,over mening valt niet te twisten natuurlijk ;)
 
Had jij trouwens nog die oude schokbreker liggen die je ooit is geleend had joey?

ik zet binnenkort dat blok misschien onder die zip, en dan heb ik m waarschijnlijk nodig.
 
En een watergekoelde cilinderkop en de waterpomp. Mocht je interesse hebben, ik heb nog een 180cc vxr blok liggen wat ik voor exact hetzelde doel had gekocht maar daar is het nooit van gekomen...

(Had je een pm willen sturen, maar ik kan de pm-functie niet vinden...?)

Wat wou je ervoor hebben, alleen blok of compleet met kabelboom, contact sleutel set met chipkey. Wil em best graag van je overnemen kan je ook een foto opsturen en wat is de conditie van je blok.
 
Wat wou je ervoor hebben, alleen blok of compleet met kabelboom, contact sleutel set met chipkey. Wil em best graag van je overnemen kan je ook een foto opsturen en wat is de conditie van je blok.

Kan ik de viertakt blok van een runner wel eronder gooien omdat die namelijk twee achterveren heeft en de zip maar een. Hoop van wel.
 
Kan ik de viertakt blok van een runner wel eronder gooien omdat die namelijk twee achterveren heeft en de zip maar een. Hoop van wel.

Zoniet dan bouw je vrij simpel het blok om;)


Ik heb de hele week verder vrij, heb net een nieuwe scooter weer erbij dus kan ook eventueel wel naar jou toe komen tuffen.

Ik ben de donderdag vrij hij geeft lekker weer op, kom je dan ff langs?
 
Gezellig edje, doen we:)

Edtje app is effe terug dan......
...... Slaapkop:p
 
Laatst bewerkt:
Nou blij toe haalde ik gister me huis nog.
Notabene op de brienenoord schoot ineens me toerenteller naar 11.000.
snel gas eraf en 100 bij 5500 toeren ging prima.
*dacht nog me koppeling zal wel flink heet zijn, had flink aan het gas gehangen en kort daarvoor een stukje top (150 en een beetje:P) gereden.
toen bijna thuis toch maar wat belasten?
maar hij schoot weer als een malle naar de 9 a 10.000 rpm, zonder daarbij een goede versnelling te geven.
eenmaal thuis effe af laten koelen en dan toch benieuwd, koppeling naar de gloria?
Eigenlijk zonder hem open te maken zag ik het al........
hing een stukje touw achtige materiaal aan me wiel
open geschroeft en jahoor
3dd7d7e9.jpg

DE VSNAAR!
a6d2f6f4.jpg


vond ook eerst dat hij wat meer koppel (wiel van de grond bij gas geven) had met slappere terkveren, had het iedee dat dees nog weleens z'n grip verloor
dus ook die maar gelijk effe vervangen
Rood eruit
bbeb1a03.jpg

en geel erin
03189416.jpg


tevens mooi de schade op de onderkuip verhuld achter een stuk raamband wat ik nog over had van me auto tuning tijd :P
e0b88438.jpg

VOOR
0cba9498.jpg

effe voorbeeldje knippen
d9b88f1d.jpg

TADA, bijna niets meer te zien
 
Koppeling afstellen, hinderlijk klusje. Met de sterkste trekveren rijdt'ie het beste, maar zo nu en dan slipt de koppeling. Doe je de 1 na sterkste veren erin heb je continu het gevoel dat het beter kan. Dan ben je daarna 4 weekenden die verdomde deltaclutch aan het verdraaien en verstellen. En dan mag je hopen dat het perfect is, soms ben je zo lang bezig dat (1) je van ellende niet meer weet of het beter of slechter is geworden of (2) het je gewoon geen fluit meer uitmaakt omdat je er helemaal klaar mee ben.

Heb ik weleens verteld dat ik niet zo geduldig ben :z
 
Hahaha, dat gevoel had ik dus nu ook.
Zaten de sterkste in.
Maar als je heel vaak achter elkaar optrekt vol gas.
Wilde die er nog weleens doorheen slippen.
Gewoon omdat het hele zootje te warm werd.
Nu dus de middel sterkste erin gedaan.
Tevens ga ik 0,5 / 1 Gr. Zakken met rollen
Als alles koud is (transmissie) draait hij zo rond de 8000 rpm
En trekt hij lekker op.
Bij warme transmissie zakt dat vaak 500 à 750 rpm
En mis ik net wat koppel heb ik het idee.
Gelijk een busje remreiniger gekocht kan het weer is allemaal goed schoongemaakt worden.
Ik lijk assepoester wel :p
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in het bezit van een FLY 125 en na het doorlezen van dit topic zijn Malossi Multivar en delta clutch besteld, maar het valt me op dat in dit hele topic de uitlaten niet aan bod komen.

Op SIP zijn er 3 mogelijkheden:

- Scorpion
- Sito plus
- PM Tuning

Deze laatste heeft geen E-keur, dus die valt eigenlijk al af.

Heeft iemand ervaringen met een van bovenstaande of zelfs nog andere merken?
 
Uitlaat haalt bijna niks merkbaars uit, op een 125 zou ik m zelf denk ik nog het beste helemaal standaard laten, tenzij je het voor het geluid doet
 
Bij 4-takt doe je het voor het geluid... Die vraag was beter gesteld voordat de uitlaat besteld was. Koppeling maakt ook niks uit, alleen de vario een beetje. Maae voor hetzelfde geld had je iets lichtere rolletjes geplaats, et voila.
 
Vario kan ik nog wel inkomen, de koppeling is volledig overbodig.
En idd 4T pijp doe je met name voor de looks en sound
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn suzuki ux 150 sixteen heeft de giannelli iperscooter uitlaat gezorgt voor iets meer geluid , maar ook iets minder vermogen over het hele toeren gebied , topsnelheid 5 k.m. minder op de teller . Ik heb de originele uitlaat alleen verwisseld omdat deze zeer snel roestvorming vertonen , de giannelli is van een roestvrije materiaal soort , compleet met bocht , en was destijds in de aanbieding bij easy parts . Bovendien legaal en dus goed gekeurd .
 
Ok dank, ik had me nooit gerealiseerd dat een uitlaat op een 4T weinig effect geeft.
Alhoewel zo'n Scorpion wel een lekker geluid geeft, maar om daar nu 250 euro voor neer te tellen. Kan altijd nog.

Ik kan mijn bestelling nog wijzigen, dus de Delta clutch kan ik nog afbestellen, maar mijn redenatie was dat mijn fly nu bijna 13k gereden heeft en dat de koppeling zijn beste tijd wel gehad zou hebben. Klopt dit of onzin?
 
Ok dank, ik had me nooit gerealiseerd dat een uitlaat op een 4T weinig effect geeft.
Alhoewel zo'n Scorpion wel een lekker geluid geeft, maar om daar nu 250 euro voor neer te tellen. Kan altijd nog.

Ik kan mijn bestelling nog wijzigen, dus de Delta clutch kan ik nog afbestellen, maar mijn redenatie was dat mijn fly nu bijna 13k gereden heeft en dat de koppeling zijn beste tijd wel gehad zou hebben. Klopt dit of onzin?

Ik denk onzin.....
Haal je carterkap er eens af en dan het Koppelingshuis
En maak is een foto van de segmenten (voering)
Acceptabel is een mm of 3, daaronder kan je aan vervangen gaan denken.
 
Ik moet er wel bij zeggen trouwens dat het 13k in Parijs is, dus heel veel vol optrekken.

Ik gebruik um elke bijna elke dag, dus ik moet even tijd vinden en een geschikt moment om de koppeling te inspecteren. Wordt snel vervolgd!
 
Ok dank, ik had me nooit gerealiseerd dat een uitlaat op een 4T weinig effect geeft.
Alhoewel zo'n Scorpion wel een lekker geluid geeft, maar om daar nu 250 euro voor neer te tellen. Kan altijd nog.

Ik kan mijn bestelling nog wijzigen, dus de Delta clutch kan ik nog afbestellen, maar mijn redenatie was dat mijn fly nu bijna 13k gereden heeft en dat de koppeling zijn beste tijd wel gehad zou hebben. Klopt dit of onzin?

Ik ga ook voor onzin, zeker bij een tamme viertakt die pas 13.000km gereden heeft..

Behalve een andere vario heeft de rest weinig zin, tenzij je behoefte hebt aan wat meer ingrijpende verbouwingen aan het blok.

Dat verhaal van die Gianelli Iperscooter uitlaat is wel shocking, als ik dat lees denk ik 1 ding: miskoop.
 
Aan Bullie:

Wat betreft het VXR 180 blok: Die heb ik ooit als 180 blok gekocht en nooit veel aandacht aan besteed omdat het me om de kop en de waterpomp ging maar nu blijkt het dus een 125cc te zijn...

Beetje vervelend voor de koper (want hij was inmiddels verkocht) die dus van mij ook een 180 blok dacht te kopen... Ik neem het blok daarom terug dus hij is evt weer te koop. Maar wel 125cc dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Aan Bullie:

Wat betreft het VXR 180 blok: Die heb ik ooit als 180 blok gekocht en nooit veel aandacht aan besteed omdat het me om de kop en de waterpomp ging maar nu blijkt het dus een 125cc te zijn...

Beetje vervelend voor de koper (want hij was inmiddels verkocht) die dus van mij ook een 180 blok dacht te kopen... Ik neem het blok daarom terug dus hij is evt weer te koop. Maar wel 125cc dus ;)

Kun je ff een fotootje plaatsen? Is het plug and play??
 
Terug
Bovenaan Onderaan