Piaggio Medley S 125i bwj. 2020

bertocello

Die hard MF'er
11 apr 2012
363
126
Bree, Belgie
Vandaag heb ik de bestelbon ondertekent voor een nieuwe Piaggio Medley S 125i.
Ik had al eerder belangstelling maar toen midden vorig jaar het nieuws kwam dat deze motorscooter met een update zou komen besloot ik te wachten. Gelukkig maar.
Ik verheug mij op de 2,5 extra pk, en het digitale display.
Toch was de Honda SH 125 een concurrent, maar een verschil van ruim 2 pk is niet niks bij deze cilinderinhoud.
11kw bij een gewicht van 137 kg. Nu nog euro 4, later dit jaar volgt de enigzins geknepen euro5 versie. Onderhouds interval elke 10.000 kilometer.
https://www.piaggio.com/be_NL/models/medley-range-MY20/piaggio-medley/piaggio-medley-S-125-i-get/
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd, wordt die 150cc hier niet verkocht?
Ik heb hem eens bekeken op youtube en hij is erg mooi, en 15pk.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap alleen de prijzen niet, bertocello?
Op de link van jouw is de prijs 3669 en als ik naar de piaggio pagina ga is de prijs 4069, en het lijken dezelfde nederlanse piaggio paginas
 
Ja het is de Belgie piaggio pagina met nl taal.
Hij is erg mooi, maar 4069 euro is wel stevig aan de prijs.
Geluks vogels in België.
Het piaggio wind scherm wat er bij past is ook erg mooi vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik de bestelbon ondertekent voor een nieuwe Piaggio Medley S 125i.
Ik had al eerder belangstelling maar toen midden vorig jaar het nieuws kwam dat deze motorscooter met een update zou komen besloot ik te wachten. Gelukkig maar.
Ik verheug mij op de 2,5 extra pk, en het digitale display.
Toch was de Honda SH 125 een concurrent, maar een verschil van ruim 2 pk is niet niks bij deze cilinderinhoud.
11kw bij een gewicht van 137 kg. Nu nog euro 4, later dit jaar volgt de enigzins geknepen euro5 versie. Onderhouds interval elke 10.000 kilometer.
https://www.piaggio.com/be_NL/models/medley-range-MY20/piaggio-medley/piaggio-medley-S-125-i-get/
De Piaggio Medley, jongere verwant van de Beverly.
Beiden concurrenten van de Honda SH modellen.
Maar laten we eerlijk zijn, de Piaggio's zien er zoveel beter uit.
 
En toch worden er niet veel van verkocht, blijft de Honda SH de verkoopcijfers aanvoeren, zeker in Italie.
De Piaggio's doen het er niet slecht, zeker van de Beverly's rijden er dik veel rond. Maar je hebt gelijk: de SH is er de marktleider.
De SH heeft natuurlijk een ijzersterke reputatie, maar voor zover mij bekend is er niets mis met de Piaggio's.
Ook in Italië is het blijkbaar moeilijk "sant te zijn in eigen land".
Voor de Italiaanse economie maakt het niet zoveel uit. De SH's voor Europa worden gebouwd in Italië.
 
Intussen wacht ik 9 weken op de levering van de Piaggio Medley S 125. De dealer nog ik kunnen uitvissen waaraan het ligt dat dit zolang duurt, meer nog. Dat er zelfs geen zicht is op wanneer er kan geleverd worden. Nu denk ik dat ze het nieuwe euro 4 model niet willen leveren omdat ze volgend jaar (2021) verplicht met het euro 5 model moeten komen.
 
Misschien heeft het met Covid 19 te maken?
Heeft de fabriek in Vietnam een tijd moeten sluiten en hebben ze het moeilijk om de achterstand weg te werken?
 
Dag Bertocello,

Ik heb begin september mijn Piaggio Medley S125 Grigio Materia besteld en heb deze begin oktober al op kunnen halen. Wat vreemd dat je zo lang moet wachten zeg....
 
Dag Bertocello,

Ik heb begin september mijn Piaggio Medley S125 Grigio Materia besteld en heb deze begin oktober al op kunnen halen. Wat vreemd dat je zo lang moet wachten zeg....
Deed je die aankoop in Belgie? Zo ja, dan wil ik volgende week ook rijden!
 
Nee bij een Nederlandse dealer. Hij had het ook over enkele weken tot maanden levertijd, maar kwam dus sneller dan verwacht. Weet niet hoe ze die scooters importeren, maar lijkt me dat ze dat direct bij Piaggio doen?
 
Er was altijd wel een reden waarom de Medley niet kon geleverd worden! Maar eindelijk, nu, na ruim 10 maanden, staat hij bij de dealer. Morgen kan ik hem ophalen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan