Piaggio motorblok 125cc/180cc tuning

hey hey edterr nice voorvork ;)

ik ben toen bezig geweest met een stage 6 radiaal klauwtje 4 zuigerig maar kon er geen goede adpater voor vinden

ook schijnt het allemaal niet zobveel extra remkracht op te leveren, alhoewel bij jouw je toch wel een stuk groter rem oppervlak hebt

dus ik zie af van een rem upgrade (mits er een goede adapter voor te verkrijgen is)

dan mike ik d8 jou al bericht te hebben met die topracing krukas, ik kon hem bestellen via http://www.jrmotoren.nl/ moest i9k wel voor bellen want hij staat niet standaard op hun webshop

verder heb ik nog steeds een mikuni 24 liggen rechtspruitje + vl13

net naar fred geweest me squize was een drama op de manual van de fabrizi staat 0,8 a 0,9 mm het is dus 1,4mm :S
oplossing de voet iets afdraaien, maar hij wist ook te vertellen dat er nog 1 was precies hetzelfde zonder aanpassing gewoon goed rijden.

dus binnenkort eerst afmonteren en kijken

verder wat betreft straat gebruik, ik ga er gewoon de straat mee op :D, maar heb dan ook een 2e blok welke ik voor "gewoon" gebruik hanteer.
dit blok is voor de fun :D
 
net even me 125cc sec. vertanding weg gebracht hier wordt een 43 tandwiel opgeperst icm 14 tandjes op de tussen as.

daarmee zou ik dan op een rf (reductie factor)moeten komen van 8,2 tov 7,9 van me 180cc

kortom bijna gelijk de 180 zal iets hogere top hebben echter zou de 125 cc nu er wat vlotter moeten komen

verder nog het carter en krukas weg gebracht aangezien ik zelf geen pers heb en ik al eens een setje lagers a 59,95 heb vernaggelt

hopelijk zondag me straatblokje weer in elkaar en draaiende, maar das even afw88 of de mannen hun werk doen ;)

ciao ciao
 
voor geintresseerde

ik heb weer een scooter opgekocht

en heb volgende onderdelen geschikt voor runner 180

mychron 3 computer
gecoaten velgen
half gespoten kappenset
malossi f32s voorvork
rs24 achterveer
paddockstand
home made inlaat, icm v-force (DE ECHTE) voor 30mm
tevens nog een complete inlaat bestaande uit
mikuni 24, vl13, malossi recht spruitje, stage6 filter

voor foto's check http://s471.photobucket.com/albums/rr76/joeyverveer/TE koop/?start=all
 
dan kijk ik nog wel even, ik zoek eigenlijk een langer malossi exemplaar, maar of deze verkrijgbaar zijn?
 
dan kijk ik nog wel even, ik zoek eigenlijk een langer malossi exemplaar, maar of deze verkrijgbaar zijn?

langer exemplaar verkrijgbaar JA
van malossi NEE

je zal of voor aneder merk moeten gaan of voor een ophoogblokje eronder/boven

gr Joey
 
Ik heb een Polini koppeling met koppelingbell gekocht,en heb nog een setje van 3x3 Malossi veertje voor een orginele koppeling over,iemand interesse?voor 10 euro inclucief versturen,stuur ik ze op..
Tevens weer een nieuwe Malossi TORSION CONTROLLER besteld,kijken of het piepen hiermee weggaat..aan het achterwielkant doe ik dan de standaard kunstof huls..
Ook nog een NGK Iridium bougie erin gedraaid,betere ontsteking,en langere levensduur..denk niet dat je het merkt,maar voor het gevoel zit het wel goed :P
Voor de rest loopt de scoot wel goed op de Gianelli Free-Way,dus de Leovince moet maar wachten (hij is alleen niet stiller als de TechniGas expansie,maar volgens mij wel zuiniger!)
Groetjessss
 
mike wet je dan niet dat sommige brommert rijders na het montern van een andere bougie zeker 10pk extra hadden ;) :P

ik heb je duimen voor een stille scooter, vrij van piepende muizen :P
ik heb zelf ook die torsioncontrollers gemonteerd maar mijnes is oooooooow zo stil ;)

heb trouwens gister eindelijk m'n adapter binnen gehad voor f32s vork uit duitsland, lomp want ik had hem met een andere voorvork mee verkocht dat kostte me weer 50 euries :S
Maargoed nu kan monsterdisk + stage6 4 zuigerig remklauwtje gemonteerd worden :D

van de zomer moeten we eens met z'n alle wat gaan gassen
Neem ik wel jerrycan mee, want ik heb maar 4,5 liter inhoud :S, of moet een 2e tankje eraan koppelen :P

keep in touch
 
Iemand die nog een Malossi Multivar over wil kopen?,nog zgan,niet ingeslagen/versleten..nieuwprijs 120 euro,voor 60 euro stuur ik hem op..(wil denk ik toch de Polini proberen :X )
Ook nog iemand belang in de Malossi 172cc cilinder met kop?,deze is warmgelopen naar 100km,en er moet een nieuw nicasillaagje op,maar het is een leuk projekt om de poorten van te bewerken bv. en dan laten nicasillen,voor 50 euro stuur ik deze op.
Ook nog Malossi en Polini trekveertje voor weinig,en een Malossi TorkDriver ding,voor 3 euro.
Verder past de carburateur nu ook perfekt,moest alleen een gaatje met de 7 gatenzaag boren in het spatbord,die drukte al die tijd de carb.scheef de lucht in,dat die niet mooi paste :( (de vlotterbak steekt er nu iets door)
Verder de piep zit er nog :? ..Wordt vervolgd
 
Hallo,
Ik heb al 2 jaar een sr125 in de schuur staan. Ooit eens gekocht en toen de krukas lagers vervangen. Maar inmiddels ligt het blok dus al 2 jaar open en de halve scooter ligt ook uit elkaar.
Nu wil hem dus graag weer in elkaar zetten alleen ik ben een beetje vergeten welk schroefje ook alweer waar moet...
Heeft er toevallig iemand een werkplaatshandboek of iets dergelijks?

Alvast bedankt!
 
Die malossi torkdriver is die voor het piagio 125/180 blok? waarom doe je hem weg? als ie in goede staat is wil ik hem wel...

Ja,dat is die gele plastieken ring,voor een soepel oppakken..is voor het Piaggioblok 125/180cc..ik heb er 2,maar er past maar 1 in,ik dacht dat er aan beide kanten wel 1 zal kunnen,maar er past er maar 1,aan de wielkant.
Voor 3 euro (postzegelprijs ongeveer) stuur ik hem op :-)
Gr Mike
 
Volgens mij heb ik de muis gedood :+ ,net de orginele cilinderkop gemonteerd,met de koperen koppaking,en ff geprobeert,en geen gepiep meer!!??..het stond me nog bij,toen ik de orginele cilinder/cilinderkop gemonteerd had,na het vastlopen van mijn eerste set Malossi 172cc,dat hij toen niet piepte..maar je verwacht toch niet dat die een paar x piept wanneer die koud is door de Malossi/o-ring cilinderkop :?,er was ook geen aanslag of olie te zien buiten de o-ring,dus hoe die ertussen floot,geeen idee...maargoed,weet iemand of je de o-ring cilinderkop kunt monteren met een koperen koppakking?,of maakt de cilinderkop niet zo heel veel uit?.
Verders met de orginele variocombi loopt het scootertje veel lager in de toeren,en trekt die voor mijn gevoel iets langzamer,zowiezo de eerste meters licht die het voorwiel niet zo makkelijk als met de Malossi vario..ik denk dat het benzineverbruik wel minder is,doordat die minder toeren draait (voor de geinteresseerden in brandstofgebruik).
Hij loopt zo wel heerlijk rustig,met deze setup is het een lekkere snelle woon/werk scoot! (niet mijn doel,het is voor mij een hobbyding voor een snel rondje om de kerk,dus ik denk dat de Malossi vario er weer onder gaat :P )
De carburateurset-up is nu,luchtfilter alleen de orginele luchtinlaat,Malossi inlegfilter,het exstra gaatje is dicht,en het kapje bij de luchtinlaat zit er ook op..,45 stationeer sproeier,en 88 hoofdsproeier (waarom zitten jullie op 100 :? ),ik denk dat dit aardig goed zit,ff de iridium bougie in de gaten blijven houden :) ,Naald op de tweede van boven,en de Gianelli Free-Way uitlaat.
En Wally,het aanbod van de Leo blijft nog ff staan hoop ik?,mijn dochtertje komt Donderdag uit het ziekenhuis,en dan ben ik nog ff met wat andere dingen bezig,snappie :o
Groetjesss
 
mike wet je dan niet dat sommige brommert rijders na het montern van een andere bougie zeker 10pk extra hadden ;) :P

ik heb je duimen voor een stille scooter, vrij van piepende muizen :P
ik heb zelf ook die torsioncontrollers gemonteerd maar mijnes is oooooooow zo stil ;)

heb trouwens gister eindelijk m'n adapter binnen gehad voor f32s vork uit duitsland, lomp want ik had hem met een andere voorvork mee verkocht dat kostte me weer 50 euries :S
Maargoed nu kan monsterdisk + stage6 4 zuigerig remklauwtje gemonteerd worden :D

van de zomer moeten we eens met z'n alle wat gaan gassen
Neem ik wel jerrycan mee, want ik heb maar 4,5 liter inhoud :S, of moet een 2e tankje eraan koppelen :P

keep in touch

op welke site heb jij die adapter besteld, ik zit met precies hetzelfde probleem :r
 
..,45 stationeer sproeier,en 88 hoofdsproeier (waarom zitten jullie op 100 :? )
Groetjesss

goed nieus van de muis, maar ik wed dat een muizenval wonderen had gedaan ;) :P

btw mijn sproeier 100 bleek VELE malen te klein te zijn waardoor ik dus zo dip had in het begin, het is nu met gas open wiel omhoog. EChter momenteel even niet want ik moet nog een nrg velg regelenh met 5 gaats ophanging voor de schijf ivm monsterdisk~
op welke site heb jij die adapter besteld, ik zit met precies hetzelfde probleem :r


Nou ETTER (had ik altijd al eens willen zeggen :D) ik heb m'n adapter hier vandaan

(ja ik geef maar een schouder klop ik heb weer moeten zoeken voor je :O )

Getriebe Sekundär 13 x 48 / Piaggio 50 verpresst

komt uit op een 49 euro incl verzenden, een hoop geld voor een flut ding maarja je hebt het wel nodig

gr Joey
 
Hee mike als je die leovinci er op had geschroefd dan had je ook
geen piep meer gehoord hoor :X
Maar het aanbod blijft geldig.
Grts peter.
 
goed nieus van de muis, maar ik wed dat een muizenval wonderen had gedaan ;) :P

btw mijn sproeier 100 bleek VELE malen te klein te zijn waardoor ik dus zo dip had in het begin, het is nu met gas open wiel omhoog. EChter momenteel even niet want ik moet nog een nrg velg regelenh met 5 gaats ophanging voor de schijf ivm monsterdisk\
Nou ETTER (had ik altijd al eens willen zeggen :D) ik heb m'n adapter hier vandaan

(ja ik geef maar een schouder klop ik heb weer moeten zoeken voor je :O )

Getriebe Sekundär 13 x 48 / Piaggio 50 verpresst

komt uit op een 49 euro incl verzenden, een hoop geld voor een flut ding maarja je hebt het wel nodig

gr Joey


ik dacht dat het een complete adapter zou zijn..
dit stukje miste ik dus toen ik mijn vork van iemand overkocht.

iig erg bedankt:)
 
ik dacht dat het een complete adapter zou zijn..
dit stukje miste ik dus toen ik mijn vork van iemand overkocht.

iig erg bedankt:)

zoiets komt het er da uit te zien met monsterdiskadapter
DSC03943.jpg


bij mij komt daarb dan nog eens een adapter op voor de stage6 remklauw :S kortom 3 adapters :S
 
Laatst bewerkt:
Zie dat je nogal wat onderdelen tekoop hebt, heb je toevallig een complete voorvork (met wiel en remmerij dus) liggen?
Moet uiteraard wel recht zijn en goed veren.
Wil hem in de spacy in gaan bouwen dus zal even de pendikte opmeten, voor het geval je meerdere opties hebt...

Gr. Zoran.
 
Laatst bewerkt:
Welke adapter`s zouden er nodig zijn om een Stage 6,4 zuiger remklauw op een orginele voorvork met een overside Stage 6 remschijf te kunnen plaatsen?,ik denk dat d ophanging verschild met Runner`s,is het niet?
 
op een gewone runner voorvork past de stage6 klauw+ bijbehorende adapter in 1x op de vork.
 
klopt idd

ik heb even een foto van de mijnes erbij gepakt

DSC04078.jpg


normaal heb je dus genoeg aan de klauw + adapter (zwarte op de foto) waarbij busjes zitten om deze van 190 naar 240 of 280mm schijf te brengen
 
Zouden jullie de maten van de orginele ophangpunten eens op willen meten?,kijken of die overeen komen met de SR voorvork,en dan kan ik de zelfde combi als jullie erop bouwen..ziet er wel vet uit :9~
 
Zo,weer een TechniGas aangeschaft..ik had een hele mooie Arrow gekocht,maar die paste jammer genoeg niet |( ,dat het zoveel moeite heeft gekost om zo`n mooie Runner uitlaat te verkopen had ik nooit gedacht :?

Ff een paar lagen hittebestendige blanke lak erop gespoten,en dan moet die mooi blijven :)
(Mochten er liefhebbers voor deze uitlaat zijn,hij zit er nog niet onder,en voor €146,75 stuur ik hem naar je toe..reden,ik heb een andere gezien,die ik wil proberen ;) )
Verder de Malossi vario verkocht,en ga zo een Polini halen,kijken of die beter zijn..
Wordt vervolgd
 
Terug
Bovenaan Onderaan