Piaggio MP3 500CC ASR en ABS storing die soms opkomt

jaak trekhaak

Rookie
11 mei 2021
1
0
Beste Leden,
Ik heb een aantal dagen een probleem ondervonden bij mijn Piaggio MP3. Ik zal maar beginnen bij het begin. Ik heb de batterij van mijn scooter deze winter ontkoppelt om deze op een druppellader aan te sluiten. Zo gezegd zo gedaan. Paar dagen terug koppel ik deze terug aan op mijn scooter gaf deze geen enkele probleem aan. Ik zag wat stof op mijn motor dus dacht deze te gaan wassen met een hogedrukreiniger. Ik heb mijn scooter grondig gewassen, bij het spuiten met de hogedrukreiniger ben ik wel vrij dicht bij mijn achterwiel gegaan. Na ik mijn motor gestart heb zag ik meteen een motorstoringlampje, Abs en Asr lampje branden. Motor uitgezet en deze storing bleven erop. Een dag later een uitgebreide toer mee gedaan van 20km en heb het probleem 2 keer meegemaakt. Telkens bij het uitzetten van de motor gaan de storingen ook weg. Het is ook vrij onregelmatig, daarmee bedoel ik dat het storingslampje niet altijd mee aangaat.

Is er hier iemand die mij wat tips kan geven?
Met vriendelijke groete
 
Kan de ABS computer zelf niet communiceren? bijv. via een databus (onwaarschijnlijk) of via het lampje op het dashboard wat hij aanstuurt?

Makkelijkste wat je zelf kunt doen is kijken of de sensoren op voor-en achterwielen nog een goede speling hebben en er geen wiellagers aan het overlijden zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan