Piaggio MP3 Hybrid

Status
Niet open voor verdere reacties.

zuunig

MF veteraan
24 aug 2008
5.022
105
westland
wat filmpjes van de Piaggio MP3 Hybrid
125 cc motor met 15 pk en elektro motor met 3.5 pk
met prestaties van een 250 cc
tot 1 op 60 mogelijk



CyberScooter


http://www.piaggiogroup.com/news/2009/piaggio_mp3_hybrid_en.htm

Piaggio MP3 2017 : le 3 roues passe à l'Euro 4

Large-c12f0a6a-6224-4f4c-af0a-51cb801b3c4d.jpg
 
Laatst bewerkt:
man of atlantic schreef ; Zuunig, ga je die kopen?

ik moet 1-1-2010 verder weg gaan werken {35 km} heen en terug totaal.
en ik kan 4 km afsnijden als ik een paar keer een stukje fietspad neem en fietsbrug in delft.
dus ik moet iets hebben wat op een brommer lijkt.
met een mp3 val ik teveel op.
hooguit een sh 300 of carneby 300 of kleiner.
nu heb ik een scarabeo 125 gaat ook goed.
 
Laatst bewerkt:
Die ken ik niet.
Ik weet het niet, het mag natuurlijk niet voor een reden.


Het verbruik van de MP3 Hybrid, 1op60 is wel een mooi verbruik, hopelijk verschilt het niet veel van de praktijk.
 
er reed er 1 mee met de mp3 toerrit van Piaggio vraag is in het mp3 forum er hebben er wat met die berijder gesproken ik heb hem alleen horen langs suizen :P
 
1 op 60 zal het wel niet worden misschien de helft.
Rijtest: Piaggio MP3 Hybrid

Het nut?
De MP3 gaat de wereld waarschijnlijk niet redden, maar benieuwd waren we wel naar uitstoot en verbruik. De rekensommen die Piaggio voor ons had gemaakt gingen uit van 35 % gebruik van de volledig elektrische modus en 65 % gebruik in de hybride stand. Uitgaande van dit gebruik zou het vebruik in liters benzine op 1 op 60 komen. Netjes!. Zelfs wanneer we van de meest negatieve Hollandse inschatting uitgaan (0 % gebruik van de elektrische modus, 100 % gebruik hybride stand) dan hou je nog steeds een gebruik van 1 op 40 over, zeer verdienstelijk voor een zware scooter met een ‘lichte’ motorisering. Ter vergelijking, een ‘normale’ Piaggio MP3 125 RL heeft een verbruik van circa 1 op 20. De hybride realiseert dus een verdubbeling van de autonomie! Kijken we naar de uitstoot dan rekent Italië wederom met de 35 % – 65 % verhouding in het gebruik en komt tot 40 gram / km. Dit terwijl een doorsnee scooter op 90 gram / km uitstoot moet rekenen. In het negatiefste ‘Holland scenario’ nog steeds maar 60 gram / km. Niet verkeerd!
1op40 is op zich ook netjes.
 
Trouwens er zijn berijders van de 400cc die gemiddeld 1 op 25 tot 28 halen, die rijden geen snelweg.
Ik zit met mijn 400 op 1 op 22 met snelweg maar als ik rusitg aan doe haal ik makkelijk 1 op 25.

Het kleine aantal 250cc mp3's halen 1 op 30 dus ik begrijp niet waarom een 125 dan ineens 1 op 20 loopt dan moet echt wel over al volgas rijden.
 
'circa 1 op 20'... het is een autoblog, he
full


Die zag ik trouwens ook nu pas, ik had het een beetje vlot doorgelezen...
125cc 1op20 verbruiken... onmogelijk.. zoveel kan het brandstofpompje van die ding niet eens door het blokje heen pompen. :+
 
Laatst bewerkt:
1: 40 is wel netjes natuurlijk maar te getallen worden steeds mooier. Reken je het echter om naar geld dan is het verschil met mijn XMAX (1:28) op jaarbasis (20.000km) het volgende:

XMAX: 714L * 1,45 = €1035
MP3H: 500L * 1,45 = €725
MP3 1:22 : 909L *1,45 = €1318

Het scheelt me dus 310 euro op jaarbasis voor 20000km de meeste rijden veel minder dus scheelt het ook veel minder (in geld). Ben je een echte MP3 Fan die veel rijdt en van nieuwe techniek houdt dan lijkt het me zeker interessant. Hybrid heeft ook zeker de toekomst. Ik blijf iig voorlopig nog op mn XMAX rijden, maar ik heb dan ook een motorrijbewijs.... :P
 
Sjoerdnl de hybride is er alleen in motor uitvoering zoals het er nu uitziet komt die er ook niet met de aanpassingen naar een B-rijbewijs
Zou iemand hem willen aanpassen dan gaat dat 1200 euro kosten aan onderdelen + arbeidsloon en herkeuring bij de RDW
 
boeie, maar goed dan koopt hier helemaal niemand hem. de gewone motorMP3 verkoopt al amper...
 
10 zijn er dit jaar verkocht maar de meeste kopen een LT omdat daar een grotere markt voor is ook al hebben ze een A rijbewijs en het prijs verschil is geen 1000 euro meer zoals het eerst was
 
1 op 60 zal het wel niet worden misschien de helft.
Op http://www.piaggiogroup.com/news/2009/piaggio_mp3_hybrid_en.htm (Piaggiogroup) lees ik dit:
Battery charge modes
During braking and deceleration on the move, and from the mains (battery charger integrated in on-board electronics)
De Lithium Ion batterij wordt dus niet alleen opgeladen tijdens afremmen en deceleratie, hij kan ook aan het stopcontact opgeladen worden.
Het is dus een "plug-in" hybride...

Naar mijn idee is dit ook de reden van het genoemde lage verbruik, dat wordt vast alleen gehaald op korte langzame trajecten waarbij zo veel mogelijk op energie uit het stopcontact wordt gereden; op langere snellere ritten zul je dan ook niet in de buurt van dit verbruik komen.
Toch is dit natuurlijk een prima ontwikkeling want heel veel ritjes zijn kort en langzaam, bovendien is het een verademing dat er geen motor draait terwijl je stil staat te wachten voor bijvoorbeeld een stoplicht.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik zelf liever voor de honda pcx125 gaan die zou 1 op 49 moeten halen , zonder dure accu' s en lastige hybride techniek. Het is best mooi spul maar zoals alles kan het ook kapot , bovendien gaan accu's niet eeuwig mee en zijn erg duur. Ik wacht wel op de pcx ;)
 
Dan zou ik zelf liever voor de honda pcx125 gaan die zou 1 op 49 moeten halen , zonder dure accu' s en lastige hybride techniek. Het is best mooi spul maar zoals alles kan het ook kapot , bovendien gaan accu's niet eeuwig mee en zijn erg duur. Ik wacht wel op de pcx ;)
Volgens mij wordt die PCX een toppertje wereldwijd als hij erg zuinig blijkt te zijn en goed presteert, de natte droom van iedere filehater.

full
 
Laatst bewerkt:
de honda pcx loopt 1 op 50 in ECE 40 MODE
dat is denk ik bij een constante snelheid van 40 km/u
dus gemiddeld verbruik waarschijnlijk 1 op 35 denk ik , nog niet verkeerd.

ik denk niet dat de mp3 1 op 35 zal halen gemiddeld.
zeker niet als er constant 100 km/u gereden wordt, dan heb je niks aan de hybride techniek,
dan loop je alleen maar zware accu's en elektro motor me te slepen.
als er veel opgetrokken en geremd wordt , is het een mooie techniek.
 
laat dit onzinege topic aub dood bloeden en plaats dit in het topic van de mp3 speler's :(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan