Piaggio MP3 LT

Marcestein

MF'er
27 feb 2007
202
0
Zag laatst zo'n 3-wieler rijden, kwam mij tegemoed dus ik heb maar effe gezwaaid :W

Is er een MF-er die zo'n ding rijdt ? of die er wel eens op heeft gereden ?????

Ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn met die schuivende voorwielen

Zag er wel kekke uit toen dat ding in een lange 80km-bocht tegemoet kwam :Y
full
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam er pas ook eentje tegemoet en zwaaide ook per ongeluk. Sorry maar ik vind het geen motor, motorrijden doe je op twee wielen. Als je te incompetent bent om je A-rijbewijs te halen blijf dan maar lekker in je koekblik zitten. Van mij mogen ze de regels heel snel veranderen voor dit soort apparaten.

En dat te bedenken dat je hem met alleen een A-rijbewijs niet mag besturen, belachelijke regelgeving hier.
 
Schijnt op mijn werk ook iemand op zo'n ding te rijden. Lijkt mij voor iemand die niet kan kiezen: het is geen motor, geen auto en geen scooter.
 
Ik kwam er pas ook eentje tegemoet en zwaaide ook per ongeluk. Sorry maar ik vind het geen motor, motorrijden doe je op twee wielen. Als je te incompetent bent om je A-rijbewijs te halen blijf dan maar lekker in je koekblik zitten. Van mij mogen ze de regels heel snel veranderen voor dit soort apparaten.

En dat te bedenken dat je hem met alleen een A-rijbewijs niet mag besturen, belachelijke regelgeving hier.

De doelgroep voor de LT versie is meer voor de doelgroep die wil profiteren van het feit dat je door de file door mag rijden en dat je ook geen parkeer problemen er mee hebt. Je mag ze immers op de stoep parkeren.
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt maar wat ik nog steeds niet begrijp of zowel de A-versie als de B-versie van die verschuivende voorwielen heeft?
 
Er rijdt hier in Gorinchem een MP3 rond, volgens mij promo van een scooterzaak.

Opvallend: de nummerplaat is 4x zo groot als de plaat van een normale motor...is dit normaal? Het lijkt nu meer op een sneeuwschuiver..
 
Er rijdt hier in Gorinchem een MP3 rond, volgens mij promo van een scooterzaak.

Opvallend: de nummerplaat is 4x zo groot als de plaat van een normale motor...is dit normaal? Het lijkt nu meer op een sneeuwschuiver..

Ja ik geloof dat het caravan platen zijn. Beetje te grote platen inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt maar wat ik nog steeds niet begrijp of zowel de A-versie als de B-versie van die verschuivende voorwielen heeft?

Systeem is volgens mij nagenoeg het zelfde. Anders kom je de bocht niet om als ze niet 'kantelen' :)
 
Laatst bewerkt:
Ik kom ze de laatste tijd ook regelmatig tegen, die lelijke dingen.

je kunt wel merken dat het voornamelijk koekblikkers zijn die er op rijden. laatst eentje voor me die tussen de file doorwilde en geen enkele aandacht besteedde aan de hele rits motoren die eigenlijk wel in wilden halen.

in mijn optiek blijft het gewoon een auto, misschien even polletje er tegenaan gooien?
 
Volgens mij weet je niet waar je over praat Marve... Dit model heeft de voorwielen verder uit elkaar. Wat het geschikt maakt voor B rijbewijs. Je hebt ook eentje waar je A rijbewijs voor moet hebben. Ik vind het gewoon een motorscooter. Net zoals andere motorscooter...

Is de besturing verder niet anders? Dacht een rempedaaltje te zien zoals die in een auto zit.. of zeg ik nu iets doms?
 
Is de besturing verder niet anders? Dacht een rempedaaltje te zien zoals die in een auto zit.. of zeg ik nu iets doms?

Ja klopt. Hij heeft ook een rempedaal en nog een aantal andere aanpassingen. Ik weet die niet zo uit mijn hoofd.

En ja je hebt mensen die al gevaarlijk genoeg in de auto zijn. En al helemaal niet op een motorscooter, laat staan een motor rijden.
 
Laatst bewerkt:
Is de besturing verder niet anders? Dacht een rempedaaltje te zien zoals die in een auto zit.. of zeg ik nu iets doms?
Nee, klopt, en met dank aan dat pedaaltje mogen mensen met alleen een B-rijbewijs dat ding dus rijden.....
Daarom mogen ze van mij lekker op het autoforum blijven.
Welke idioot verzint het om zo'n voertuig toe te staan voor b-rijbewijs. Nou krijg je van die idioten in het verkeer met alleen een B'tje die denken: Oe wat die motorrijders kunnen kan ik nu ook!
Alleen dan zonder de opleiding, etc.... :X
 
Nee, klopt, en met dank aan dat pedaaltje mogen mensen met alleen een B-rijbewijs dat ding dus rijden.....
Daarom mogen ze van mij lekker op het autoforum blijven.
Welke idioot verzint het om zo'n voertuig toe te staan voor b-rijbewijs. Nou krijg je van die idioten in het verkeer met alleen een B'tje die denken: Oe wat die motorrijders kunnen kan ik nu ook!
Alleen dan zonder de opleiding, etc.... :X

Ach als wij als motorrijders allemaal netjes zouden rijden, dan zou ik je gelijk geven.
Hoe vaak ik echter debielen zie rijden op motoren die dus wel hun A-tje hebben..

Het is misschien alleen maar beter dat automobilisten gaan rijden op zo'n 3-wieler.
Ze mogen door de file's heenrijden en misschien zorgt dat er voor dat diezelfde mensen je nu wel ruimte geven in de file!
 

Ach als wij als motorrijders allemaal netjes zouden rijden, dan zou ik je gelijk geven.
Hoe vaak ik echter debielen zie rijden op motoren die dus wel hun A-tje hebben..

Het is misschien alleen maar beter dat automobilisten gaan rijden op zo'n 3-wieler.
Ze mogen door de file's heenrijden en misschien zorgt dat er voor dat diezelfde mensen je nu wel ruimte geven in de file!
Psies, dat bewijst dus juist mijn standpunt, dat je het risico loopt nog grotere debielen op een motor achtig voertuig krijgt :X
 
ik wou dat ik het had verzonnen, had ik goed geld mee verdient.
Dit is natuurlijk de manier om als automobilist lekker te kunnen genieten en niet iedere dag in de file te staan, minder belasting te betalen, altijd te kunnen parkeren etc.

Ik heb er es een stukkie op gereden en wat mij vooral bijgebleven is, zijn de voorremmen. Daar rem je echt alles ermee uit...

maar als je geintresseerd bent moet je es in het motorscooter gedeelte kijken, zijn veel fans van deze nieuwe machine.
 
ik wou dat ik het had verzonnen, had ik goed geld mee verdient.
Dit is natuurlijk de manier om als automobilist lekker te kunnen genieten en niet iedere dag in de file te staan, minder belasting te betalen, altijd te kunnen parkeren etc.

Ik heb er es een stukkie op gereden en wat mij vooral bijgebleven is, zijn de voorremmen. Daar rem je echt alles ermee uit...

maar als je geintresseerd bent moet je es in het motorscooter gedeelte kijken, zijn veel fans van deze nieuwe machine.


reken maar dat een ervaren MP3 rijder een supersporter het leven zuur kan maken. })
 
Laatst bewerkt:
hoi medeformers

wat een kritiek hier over de mp3 ;) :) ik denk dat jullie wat gemist hebben.
als ik al die kritiek zo leest moet ik er best wel om lachen :) en tegelijkertijd verdrietig :P
in nederland rijden er al heel wat rond, geen duizenden maar honderden en elke dag komt er wel eentje bij. over een paar jaar is het de normaalste zaak van de wereld en zie je ze overal. ik heb geen motorrijbewijs en sinds 2 maanden de trotse eigenaar van een mp3lt 400. ik heb er bijna 4000 km mee gereden en er zullen er nog veel meer volgen :] . jullie noemen het een auto dan heb je hem nog niet van dichtbij gezien. hij lijkt op een motor(scooter) rijdt als een motor en is zeer snel. iedereen die mijn mp3 gezien heeft was er zeer te spreken over..........1 en al positief. ik begrijp best de negatieve reacties over de mp3, daar is het forum ook voor, maar gelijk dat extreme :? ;) . op de hoofdpagina bij motorscooters zal je zien dat de mp3 allang zijn intrede heeft gemaakt tot toertochten aan toe :] :] . best wel grappig dat motorrijdend nederland hier een topic over start, . ik werd getipt door een mp3 rijder :+ .
 
hoi medeformers

wat een kritiek hier over de mp3 ;) :) ik denk dat jullie wat gemist hebben.
als ik al die kritiek zo leest moet ik er best wel om lachen :) en tegelijkertijd verdrietig :P
in nederland rijden er al heel wat rond, geen duizenden maar honderden en elke dag komt er wel eentje bij. over een paar jaar is het de normaalste zaak van de wereld en zie je ze overal. ik heb geen motorrijbewijs en sinds 2 maanden de trotse eigenaar van een mp3lt 400. ik heb er bijna 4000 km mee gereden en er zullen er nog veel meer volgen :] . jullie noemen het een auto dan heb je hem nog niet van dichtbij gezien. hij lijkt op een motor(scooter) rijdt als een motor en is zeer snel. iedereen die mijn mp3 gezien heeft was er zeer te spreken over..........1 en al positief. ik begrijp best de negatieve reacties over de mp3, daar is het forum ook voor, maar gelijk dat extreme :? ;) . op de hoofdpagina bij motorscooters zal je zien dat de mp3 allang zijn intrede heeft gemaakt tot toertochten aan toe :] :] . best wel grappig dat motorrijdend nederland hier een topic over start, . ik werd getipt door een mp3 rijder :+ .
Uhm, hoe weet jij dat dat ding als een motor reageert, als je geen motorrijbewijs hebt :?
Ooit echt motor gereden :?
Motorrijlessen gevolgd? Ik kan je vertellen dat je bij motorrijlessen een heel stuk verder voor je uit leert kijken dan bij de auto rijlessen... Meer aandacht aan je omgeving leert besteden (Dus ook ten alle tijden dient te weten wat er achter je zit, etc) En ook defensiever leert rijden. Iets wat je toch mist als je alleen een autorijbewijs hebt. Ik ben ansich ook niet tegen de mp3, wel tegen het feit dat je alleen met een B rijbewijs die, zoals je het zelf noemt: "motor scooter" mag rijden. (En die ene dag vrijwillige rijcursus van de fabrikant beschouw ik niet als fatsoenlijke rij-opleiding)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan