Piaggio MP3 LT

Hij bedoeld volgens mij dat de wet in Nederland voor een ieder gelijk is, maar dat sommigen zich niet altijd aan deze regels houden en dan met name in het verkeer.
 
Met de mp3 cursus gaan ze wel de weg op, halve dag oefenen en halve dag de weg op( zelf meegemaakt) Ik ga nu niet discuseren, ik heb me motorjas al aan en ga lekker een stukkie toeren op me mp3.... fijn weekend allemaal.
 
Nee de piaggio mp3 lt is een auto, dat is ook de reden waarom ze met een b-rijbewijs ermee mogen rijden. Je mag dus als auto niet in zo'n straat rijden!.

Even een vraagje tussendoor; dat bord betekent toch een geslotenverklaring voor motorvoertuigen met meer dan drie wielen?? Dus niet alleen auto's, toch?
 
Je mag dan weer wel lekker over de lekdijk scheuren. :]

Bord-C11.gif
 
een ander groot voordeel is dat mijn vrouw lekker terug kan rijden na een gezellige avond.
Eerst moest ik altijd zo uitkijken voor de politiecontrolles als ik een biertje op had, nu kan ik lallend achterop.

Ze zouden alleen een 800 cc uit moeten brengen.
 
Even een vraagje tussendoor; dat bord betekent toch een geslotenverklaring voor motorvoertuigen met meer dan drie wielen?? Dus niet alleen auto's, toch?
klopt. Een motor met zijspan mag dus niet. Maar een motor met aanhangwagen mag weer wel.

overigens... ben wel benieuwd waarom een motor met zijspan nog steeds een motor is en niet een auto.
 
een ander groot voordeel is dat mijn vrouw lekker terug kan rijden na een gezellige avond.
Eerst moest ik altijd zo uitkijken voor de politiecontrolles als ik een biertje op had, nu kan ik lallend achterop.

Ze zouden alleen een 800 cc uit moeten brengen.
gewoon een 3 liter v8. Het is toch een auto.
 
Autobord-effecten.gif


Even een vraagje tussendoor; dat bord betekent toch een geslotenverklaring voor motorvoertuigen met meer dan drie wielen?? Dus niet alleen auto's, toch?
Niet helemaal, het geldt voor [motor]voertuigen met meer dan 2 wielen en om het lastiger te maken een motorfiets met zijspan uitgezonderd en ook niet voor de MP3 RL, deze is voor de wet een motorfiets, dit volgens de L3E norm.

Dit in tegenstelling tot de MP3 LT, die in de L5E norm zit en dus als een echte drie-wieler wordt gezien door de wetgever.

Dit gaat voor verwarring zorgen voor de wetgever en de handhaver.
 
Laatst bewerkt:
Niet helemaal, het geldt voor [motor]voertuigen met meer dan 2 wielen en om het lastiger te maken een motorfiets met zijspan uitgezonderd en ook niet voor de MP3 RL, deze is voor de wet een motorfiets, dit volgens de L3E norm.

Dit in tegenstelling tot de MP3 LT, die in de L5E norm zit en dus als een echte drie-wieler wordt gezien door de wetgever.

Dit gaat voor verwarring zorgen voor de wetgever en de handhaver.

Meer dan twee, dat was het.

Mja, dat bord en de bijbehorende regelgeving kan inderdaad voor verwarring zorgen. Misschien moeten ze weer terug naar de basis. Dus,ehh, geslotenverklaring voor (motor)voertuigen breder dan xx centimeter. Met bijbehorend bord met getallen en een duimstok voor iedere agent...
 
Dacht toch ff in een flits dat het om een actiescootert ging met een mp3 spelert erin. Maar ook welkom toch deze rijders op MF met einge topic.
Hoe meer zielen (modellen) hoe meer vreugd meningsverschillen. Is ook mooi zo'n driewielert.
 
Ik kwam er pas ook eentje tegemoet en zwaaide ook per ongeluk. Sorry maar ik vind het geen motor, motorrijden doe je op twee wielen. Als je te incompetent bent om je A-rijbewijs te halen blijf dan maar lekker in je koekblik zitten. Van mij mogen ze de regels heel snel veranderen voor dit soort apparaten.

En dat te bedenken dat je hem met alleen een A-rijbewijs niet mag besturen, belachelijke regelgeving hier.

Dat is wel erg vreemd inderdaad. Lijkt mij dat je het ding juist niet mag besturen met alleen je B.
Maar zal wel aan mij liggen. :/
 
Dacht toch ff in een flits dat het om een actiescootert ging met een mp3 spelert erin. Maar ook welkom toch deze rijders op MF met einge topic.
Hoe meer zielen (modellen) hoe meer vreugd meningsverschillen. Is ook mooi zo'n driewielert.

Hij is zeker goed voor de meningsverschillen. Maar het wordt voor mij wel een beetje verwarrend als je een argument leest die je zowel voor als tegen het zonder A rijden kunt uitleggen. (bv het voorbeeld van je richtingaanwijzer niet uitzetten op de motor)

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Een verplichte cursus lijkt me wel het minimale.

En als ik heeel eerlijk ben, ben ik ook wel een beetje jaloers...
Maar, ja, ik troost me dan maar met de gedachte dat die driewieler dan ook het enige is waarop ze mogen rijden.
 
Daar let hij wel op.. je moet ook duidelijk je hoofd bewegen zodat hij dat ziet.. Maar het gaat mij er niet om hoe "slecht" motorrijders volgens jou kunnen rijden.. ook niet of die koekblikkers het beter kunnen met hun piaggio.. maar dat er toch redelijk meer verschil zit tussen het koekblik en de piaggio dat een cursus van 8 uur mijns inziens niet genoeg is..

Gelukkig zijn er piaggio rijders die het daarmee eens zijn en zelf extra motorrijlessen nemen..
:^
En ik ben blij te lezen dat er een boel mp3 bestuurders zo verstandig zijn om te beseffen dat het geen auto is en dus een paar extra motorrijlessen nemen :}


weet je, waarom schaffen we het rijbewijs niet gewoon af. Je leert toch pas rijden na je examen.ik zie nergens cbr staan of uberhaupt de onderwerpen staan die behandelt zullen worden. En ik weet uit ervaring dat de heren van de KNMV net zo goed van koffie houden als ik :) (en ik drink heel veel koffie op een dag :))
Rijbewijs afschaffen gaat me te ver, maar afgaande op stu's argumentatie stel ik voor dat we de categorieen maar gewoon afschaffen en er 1 rijbewijs van maken. Dat scheelt iedereen een hoop centen aan extra onnodige rijlessen voor als ze eens een ander voertuig willen besturen. Want ze hebben toch alle benodigde bagage al aan boord met het halen van 1 rijbewijs :Y

Ohh ok.. Jouw examen + examinator is het standaard waar we aan moeten voldoen.. :9 En buiten het examen heb je ook nog is een instructeur die je een hoop leert en afstraft.. Tuurlijk leren de piaggio rijders ook een hoop op die knmv dag.. maar een dag van 8 uur allemaal dingen leren.. Dan onthoud je echt niet alles meer..
Ik vind het leuk dat piaggio zo'n cursus geeft.. maar blijf bij het standpunt dat de stap van auto naar motor groter is dan je in een dagje even inhaalt..
:^

Op zich wel een flauwe opmerking, maar niet geheel onlogisch naar jouw redenering.. Je zegt dat als je je autorijbewijs heb je al genoeg basisvaardigheden hebt dat je alleen maar een "cursusje" nodig hebt om de motor te rijden..
Dan wil ik ook ff vragen hoe het zit met de nieuwe brommerrijders.. die hebben nu ook een praktijk examen.. mogen die als ze 18 zijn na een ééndags-cursus ook in de auto? Niet bedoelt om "dwars" te zijn.. maar omdat het naar mijn mening hetzelfde is als wat jij zegt..
:^
 
Laatst bewerkt:
zo is het en niet anders ;)

he'he' eindelijk wat positiever en 1 is er zelf al een beetje jaloers ;) ik kan je goed begrijpen. het is gewoon een mooie grote luxe motorscooter die mooi afgewerkt is, het zit comfortabel en het is nog snel ook. je kan er ook veel bagage in kwijt, pasagier zit op een wolk, wat moet je dan nog meer :] dat je er toevallig ook met b rijbewijs op mag is voor iedereen mooi meegenomen.......iedereen vind dat, behalve de helft van motorrijden nederland vind het een probleem, ik begrijp jullie standpunt heel goed maar ook helemaal niet :N . een tijdje terug heb ik hier ook een berichtje geplaats over het wel of niet mogen rijden met een b rijbewijs op een mp3.........er klopt inderdaad geen reet van dat je op een mp3 met b rijbewijs mag rijden. niet zo zeer of het moeilijk of gevaarlijk is want daar ben ik niet bang voor, bijna iedereen met b bewijs kan met een mp3 rijden uitteraard wel de mp3 cursus volgen.


wat mijn meer dwars zit is het feit dat het hier in nederland mogelijk is, alles is hier aan regels verbonden en opeens mag je zonder enige les op een 400 cc motor rijden, terwijl je voor je aanhanger e achter b een cursus moet volgen van 500 eurries. dat is werkelijk geldklopperij. als je 1 dag met een aanhanger rijd en je oefen wat op een industrie terrein dan kunnen 8 van de 10 mensen met een aanhanger rijden die andere 2 hebben 2 dagen nodig om te oefenen en ook zij kunnen de weg op ;) , maar NEE....we moeten een curcus volgen voor 500 eurries om met een aanhanger te rijden, waar gaat het over :? :( . dit is met veel meer dingen het geval, alles draait om centen en werkgelegenheid( dit geldt ook voor motorrijlessen, 5 of 10 rijlessen en voor de rest moet je het zelf doen en als het nog niet lukt neem je er nog 10 bij). tuurlijk is het beter om een paar extra lessen te nemen, maar nodig is een ander verhaal.....................ik zal het je nog anders uitleggen!! als ik op een mp3 zit dan stel ik me voor dat ik in een auto zit, 99% van het rijgedrag en handelingen is hetzelde als een auto besturen. daarnaast moet je extra goed opletten op medeweggebruikers, hou alles in de gaten wat er om je heen gebeurt, hou afstand, neem bochten die jij denkt aan te kunnen en laat je niet opjagen door je achterligger. het is allemaal niet zo moeilijk als we denken maar de regering en de gemaakte regeltjes maken het ons zo moeilijk en daardoor denken wij te moeilijk :Y

en wat betreft de cursus...... een maandje geleden heb ik hem ook gedaan en indderdaad, het is wijs om met alleen een b bewijs de mp3 curcus te volgen.....het volgende hebben we geleerd( kom nou niet met dat en dat moet je ook nog leren en blablabla, de instructeur zei aan het einde van de de dag: HET IS NU EEN KWESTIE VAN KILOMETERS MAKEN EN ZO NU EN DAN FF OEFENEN WAT JE OP DEZE DAG GELEERT HEBT EN OVER EEN PAAR MAANDEN HEB JE DE MP3 HELEMAAL ONDER CONTROLE moet ik nog meer zeggen :) ;) ..........................ik moet zeggen dat hij helemaal gelijk hebt gehad, ik heb in 7 weken 4000 km gereden en zo af en toe geoefend en ik kan je zeggen, ik heb de mp3 al aardig onder controle.............het volgende hebben we geleert....... slalommen, pionnetjes steeds dichter bij. straatje keren, 3 keer een remproef voorrem achterrem en pendaal(alle 3 in 1), met 50/60 volop in de rem,
zonder pionnen slingerend over de weg rijden en veel uitleg over alles en nog wat. smiddags 80 km gereden over rijkssweg, 80km wegen, landweggetjes, centum. onderweg gaf hij aanwijzingen en om de 15 minuten stopten we om over de aanwijzingen te discuseren. over hoe je bochten moet nemen , ver vooruit moet kijken(lataarnpalen wijzen je de weg :+ ) enz enz enz enz enz enz. in mijn ogen is het genoeg om veilig in het verkeer deel te nemen. er zijn er altijd bij die het nooit leren maar dat is met alles zo. de dingen die je moet leren heb ik geleert en nu is het aan mij om dat zo goed mogelijk toe te passen. ik ga geen lessen meer extra nemen en diegene die dat wel nodig vind moet dat vooral doen. ik hoop dat jullie wat wijzer geworden zijn en dat wij als mp3 rijders niet zomaar gaan rijden. de meeste mp3 rijders geven aan om de mp3 curcus te volgen dus maak je vooral niet druk het komt uiteindelijk allemaal goed.

fijn weekend allemaal en ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt zoniet dan ben je aan een paar rijlessen toe ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet bijna zeker dat er ook MP3 rijders zullen zijn die het motorrijden zo leuk vinden dat ze alsnog een volledig motorrijbewijs gaan halen :)

Als je de smaak eenmaal te pakken hebt is er zoveel moois om op te rijden *D
 
Precies, het aanschaffen van mijn MP3 lt 400 heeft mij er alleen maar van overtuigd dat ik ook mijn A moet gaan halen, om lekker op 2 wielen te kunnen rijden.

Maar met alle ervaring die ik nu al op doe ben ik waarschijnlijk sneller klaar met mijn A, dus ik ben alleen maar blij.

Verder voel ik me gewoon een motorrijder, dus zal ik jullie gewoon blijven groeten...

;)
 
bijna 9000 euro de 400 dan 250 is volgens mij 1000 goedkoper.....hoop geld.....sparen dus ;)
 
Laatst bewerkt:
bijna 9000 euro de 400 dan 250 is volgens mij 1000 goedkoper.....hoop geld.....sparen dus ;)

:o :o :o echt waar?

[me="Pommel"]heeft nog nooit meer dan 3000 euro voor een motor betaald ;)[/me]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ding wel absurd duur vind voor een 400cc scooter! Volgens mij kun je dan nog beter je A-tje halen en dan bijvoorbeeld een Suzuki Burgman 650 kopen.
 
vind hem ook wel prijzig terwijl anderen zeggen dat het wel meevalt.
komt mischien ook door de nieuwigheid en is hij over een jaartje 1000 minder je weet het maar nooit........
 
Laatst bewerkt:
vind hem ook wel prijzig terwijl anderen zeggen dat het wel meevalt.
komt mischien ook door de nieuwigheid en is hij over een jaartje 1000 minder je weet het maar nooit........

Komt vast ook doordat Piaggio weet dat ze (op dit moment nog) geen concurrentie hebben.

Maar stel dat een A-rijbewijs in totaal 2500 euro kost (geen idee wat dat tegenwoordig kost), is het dan niet voordeliger om gewoon dat papiertje te halen zodat je niet aan zo'n dure MP3 vast zit?

Edit: als ik 9000 euro aan een motor(scooter) mocht besteden werd het geen MP3 :+ ... Niets ten nadele van dat ding, maar voor dat geld kun je wat mij betreft nog wel iets anders krijgen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan