Piaggio MP3 Yourban speling achterwiel

ArasMP3

MF'er
23 jul 2020
42
5
Mijn yourban mp3 heeft lichte speling achterwiel dan. Niet van links naar rechts maar als je duwt en trek hoor je het ook heel licht. Is dit normaal?
 
Het zou kunnen zijn dat je aandrijfriem te slap staat,laat er eens een dealer naar kijken.
Sorry, maar zo werkt een CVT niet. Als de motor draait spant de riem zichzelf doordat bij de voorste poelie de schijfhelften naar elkaar worden gedwongen door de rollen, achter zit een veer die hetzelfde doet met de achterste vario. Samen bepalen ze de overbrenging. Bij stilstand staat er geen kracht op de riem.

Een beetje speling in draairichting is normaal, naast de secundaire poelie zit de koppeling, die draait vrij maar wat je voelt is de tandwielvertraging tussen koppeling en achterwiel.
 
Sorry, maar zo werkt een CVT niet. Als de motor draait spant de riem zichzelf doordat bij de voorste poelie de schijfhelften naar elkaar worden gedwongen door de rollen, achter zit een veer die hetzelfde doet met de achterste vario. Samen bepalen ze de overbrenging. Bij stilstand staat er geen kracht op de riem.

Een beetje speling in draairichting is normaal, naast de secundaire poelie zit de koppeling, die draait vrij maar wat je voelt is de tandwielvertraging tussen koppeling en achterwiel.
Duidelijk niks om me zorgen over te maken dus!
 
Als ik je andere topic zie , is het misschien niet onhandig dat ding een keer goed te laten nakijken
door iemand met wat mechanisch verstand.
Scherp van je! Ik denk dat ik me teveel zorgen maak ik heb werkplaatshandboek gedownload en wat filmpjes oo youtube bekeken denk dat ik zelf maar eens de rollen, v snaar ga vervangen en meteen schoonmaken etc
 
Terug
Bovenaan Onderaan