Piaggio skipper 125cc- naar 172cc

jopie5713

MF'er
15 okt 2020
98
10
Beste mensen ik heb een a2 rijbewijs
Hier volgt de vraag
Ik heb een vraag
Ik heb een piaggio skipper met Nederlandse motor kenteken gekocht dus geen brommer een motor. een maand geleden en er zat een 125 cc cilinder in en die heb ik vervangen met een 172 cc cilinder malossi wat voor een beter optrekt zorgt en betere eindsnelheid en mijn vraag is kijkt de politie of je een andere cilinder hebt dan op je kenteken staat of onderzoeken ze als ze je staande houden tijdens het rijden of vragen ze alleen kentekenbewijs en rijbewijs en laten ze je gaan of halen ze je hele motor blok uit elkaar bij bromfietsen en snor doen ze dat soms omdat die een bepaalde snelheid mogen maar dit is een motor dus doen ze dat ook met motoren
Alvast bedankt iedereen wil echt antwoord op deze vraag dan laat ik meteen oude cilinder terug zetten
 
Het is geen brommer en dus geen probleem als alles technisch in orde is en je geen A1 rijbewijs hebt wat bepaalt dat je tot 125cc en 11Kw mag rijden.
 
Je wordt nu nogal eens voor brommer aangezien.
Mogelijk krijg je daardoor wel globale controles.
Ik heb in het verleden met mijn Speedfight 100cc ('big' bore 125cc) ook een voertuigcheck gehad.

Uiteindelijk moest ik daar de rollenbank op.. totdat ze zagen dat het een motorscooter is.
Daarna mocht/moest ik weg van de controle.
Ik wilde zeker wel ff gratis een vermogenscheck. :+

En vaker zag ik politie op een Transalp naar me loeren, totdat ze de kentekenplaat zagen en de aandacht verslapte zoals Sylvie Meis bij een man zonder bankrekening. :')
 
Laatst bewerkt:
Je wordt nu nogal eens voor brommer aangezien.
Mogelijk krijg je wel controles, ik heb in het verleden met mijn Speedfight 100cc ('big' bore 125cc) ook een voertuigcheck gehad.
En uiteindelijk moest ik de rollenbank op.. totdat ze zagen dat het een motorscooter is.
Daarna mocht/moest ik weg van de controle. Ik wilde wel ff gratis een vermogenscheck. :+

En daarna zag ik wel vaker politie op een Transalp naar me loeren, totdat ze de kentekenplaat zagen en de aandacht verslapte als Sylvie Meis bij een man zonder bankrekening. :')
Dus ze controleren je motorblok niet als hij op motorkenteken is dat is de vraag waar ik echt mee zit🥺
 
Dus ze controleren je motorblok niet als hij op motorkenteken is dat is de vraag waar ik echt mee zit🥺
Ik ben er van overtuigd van niet. ;)

Met de Speedfight had ik dus wel de aandacht van de politie, maar motorscooter, dus geen reden tot onderzoek..
Met de Yamaha Maxter 150, Yamaha Majesty 250 en de Derbi GP-1 250 heb ik dit gezeur allemaal niet gehad.
 
Ik zou eerder denken dat 'als het bekend is' een 172cc scooter de aandacht krijgt van een bepaald publiek die graag een Gilera Runner rijdt voor de sensatie en kleine criminaliteit. :] Maar origineel kan net zo goed. Terugbouwen is onzin.
 
Ik zou eerder denken dat 'als het bekend is' een 172cc scooter de aandacht krijgt van een bepaald publiek die graag een Gilera Runner rijdt voor de sensatie en kleine criminaliteit. :] Maar origineel kan net zo goed. Terugbouwen is onzin.
Hoe bedoel je bepaald publiek
 
Ik ben er van overtuigd van niet. ;)

Met de Speedfight had ik dus wel de aandacht van de politie, maar motorscooter, dus geen reden tot onderzoek..
Met de Yamaha Maxter 150, Yamaha Majesty 250 en de Derbi GP-1 250 heb ik dit gezeur allemaal niet gehad.
Dus als ze motor kenteken zien houd het al op enige wat ze nog vragen is rijbewiks en kenteken bewijs en laten ze je gaan
 
Sterker nog, ze zullen je waarschijnlijk niet eens aan de kant zetten als je gewoon normaal rijdt. Iets zegt me dat je eerst brommer reed en met opgevoerd spul je liep te misdragen waarna je je motorrijbewijs hebt gehaald of gekocht en bovenstaande scooter. Laat die brommer mentaliteit gewoon los, je rijdt nu motor, daar wordt geen jacht op gemaakt, je cilinderinhoud vergroten is niet illegaal zolang je niet meer dan 35kW uit je blok haalt vanwege A2 en geniet van het rijden.
 
Sterker nog, ze zullen je waarschijnlijk niet eens aan de kant zetten als je gewoon normaal rijdt. Iets zegt me dat je eerst brommer reed en met opgevoerd spul je liep te misdragen waarna je je motorrijbewijs hebt gehaald of gekocht en bovenstaande scooter. Laat die brommer mentaliteit gewoon los, je rijdt nu motor, daar wordt geen jacht op gemaakt, je cilinderinhoud vergroten is niet illegaal zolang je niet meer dan 35kW uit je blok haalt vanwege A2 en geniet van het rijden.
Dankje michelo ja ik ree vaak brommer die opgevoerd en dat was gezeik. was en nu heb ik een motor skipper die een 125 blok heeft enige wat anders is dat ik een 172 cc cilinder onder zit voor snelle optrek autowheelie en 10 km plus eindsnelheid thats it en de motor scooter was eerst 11kw ongeveer 15 pk door de 172 cilinder is het 17kw geworden en 23 pk maar op de kenteken staat hij op 11 kw enja ik heb een a2 rijbewijs dus michelo ik hoef niet te stressen dat ze me ooit naar bureau nemen en me hele motorblok gaan onderzoeken en kijken of er een 125 cc cilinder onder zit en geen 172 cc en dat kan je niet echt zien het is een motorscooter
Hoop een reactie te krijgen van je
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan