Piaggio skipper 125cc

jopie5713

MF'er
15 okt 2020
98
10
Beste mensen ik heb een piggio skipper 125 cc en die heb ik in oktober gekocht en toen heeftie een maand stilgestaan in de schuur daarna pakte ik hem vorige week dus een maand later en toen heb ik er effe mee gereden en na een half uurtje terug in de schuur gezet en na een week stilstaan zag ik beetje 2t olie op de grond aan wat ligt dat denken jullie? Ik meng zelf niet heb een oliepomp en een olietank. En nu is mijn vraag is het een grote probleem of niks ergs 😭
 

Bijlagen

  • 44F148D7-3423-4038-9330-D86D0D4D1034.jpeg
    44F148D7-3423-4038-9330-D86D0D4D1034.jpeg
    315,8 KB · Weergaven: 9
Misschien een gek idee, maar wat als je nu eens zelf gaat kijken waar het vandaan komt?
 
Het ding staat bij jou, jij kan zien waar het vandaan komt, wij kunnen dat vanaf hier niet zien.
Waarom wil je niet?
 
ik heb gekeken en zag dat spatboord wel helemaal vies en nat is door rijden in regen miss daardoor
 
oohhhhh ik zie het al. dat komt uit de krukaslagerschaalafdichting. je moet de 12-kant moer aan de onderkant van je koppelingsdekselafdichting even aandraaien. het liefste met 300 g/cm3. succes!
 
oohhhhh ik zie het al. dat komt uit de krukaslagerschaalafdichting. je moet de 12-kant moer aan de onderkant van je koppelingsdekselafdichting even aandraaien. het liefste met 300 g/cm3. succes!
Dankjeee wel gwn een schroefje draaien of niet?
 
oohhhhh ik zie het al. dat komt uit de krukaslagerschaalafdichting. je moet de 12-kant moer aan de onderkant van je koppelingsdekselafdichting even aandraaien. het liefste met 300 g/cm3. succes!
En als ik het niet doe word het dan een groot probleem?
 
als ik t goed lees, heb je dus een tweetakt blok?
en weet je zeker dat het tweetakt olie is??

als je die 12-kant moer aangedraaid hebt, maak de omgeving van het blok, spatbord etc. goed schoon.
als ie dan weer vies word komt de olie elders vandaan (ik zit te denken aan de afdichting tussen de twee delen van de cilinder kop)
die kan na verloop van tijd/km's gaan ´zweten´ of lekken als ie niet goed meer afdicht.
 
als ik t goed lees, heb je dus een tweetakt blok?
en weet je zeker dat het tweetakt olie is??

als je die 12-kant moer aangedraaid hebt, maak de omgeving van het blok, spatbord etc. goed schoon.
als ie dan weer vies word komt de olie elders vandaan (ik zit te denken aan de afdichting tussen de twee delen van de cilinder kop)
die kan na verloop van tijd/km's gaan ´zweten´ of lekken als ie niet goed meer afdicht.
Spatboord was wel helemaal vies en er zit een andere cilinder op 172 malossi die is 3k kilometer oud dus kan daar niet aan liggen denk ik
 
ja, wel de speciale 12 kantige aanzet torx schroef bout pakken.
als ik t goed lees, heb je dus een tweetakt blok?
en weet je zeker dat het tweetakt olie is??

als je die 12-kant moer aangedraaid hebt, maak de omgeving van het blok, spatbord etc. goed schoon.
als ie dan weer vies word komt de olie elders vandaan (ik zit te denken aan de afdichting tussen de twee delen van de cilinder kop)
die kan na verloop van tijd/km's gaan ´zweten´ of lekken als ie niet goed meer afdicht.
 
als ik t goed lees, heb je dus een tweetakt blok?
en weet je zeker dat het tweetakt olie is??

als je die 12-kant moer aangedraaid hebt, maak de omgeving van het blok, spatbord etc. goed schoon.
als ie dan weer vies word komt de olie elders vandaan (ik zit te denken aan de afdichting tussen de twee delen van de cilinder kop)
die kan na verloop van tijd/km's gaan ´zweten´ of lekken als ie niet goed meer afdicht.
Ik denk zelf
Olie van luchtfilter
 
Terug
Bovenaan Onderaan