piaggio typhoon 180 2t

bally69

Die hard MF'er
20 jun 2008
367
4
rotterdam
Beste scootervrienden!!

Mijn naam is peter en heb vorig jaar juni een piaggio typhoon 125 2t gekocht, echt een super ding!! volg ook sinds juni dit geweldige forum elke dag!

Nu is de typhoon vast gelopen en heb er alles nieuw opgezet van malossi..180 cill,membraam,sportfilter,vario met 12gr, trekt nu als een gek maar heb het sport filter er weer afgehaald vanwege de enorme herrie! echt alsof je zonder uitlaat rijdt orgineel luchtfilter er weer op en gaten onderin geboord maar krijgt zo te weinig lught.
Weet iemand hier een oplossing voor????? sport filter komt er niet meer op je schaamt je dan echt kopot voor de herrie.

Alvast heel erg bedankt!

Groeten peter
 
Hoi Peter,

Leuk speelgoed, zo'n Typhoon..!

In de "opgevoerde-bromscooter-periode" (scheldwoord, ja ik weet het) heb ik weleens zo'n halfopen Doppler luchtfilter gebruikt. Valt qua geluid een beetje tussen het open filter en het standaard filter in. Werkte vrij aardig. Kost 25 eurootjes, misschien het testen waard.

(En nu eens zien of ik plaatjes kan posten..)

full
 
Hoi Peter,

Leuk speelgoed, zo'n Typhoon..!

In de "opgevoerde-bromscooter-periode" (scheldwoord, ja ik weet het) heb ik weleens zo'n halfopen Doppler luchtfilter gebruikt. Valt qua geluid een beetje tussen het open filter en het standaard filter in. Werkte vrij aardig. Kost 25 eurootjes, misschien het testen waard.

(En nu eens zien of ik plaatjes kan posten..)

[afbeelding]
kachel bedankt voor de snelle reactie! ik zal kijken of ik hem ergens vinden kan
 
hmm julie gaan me vast uitlachen haha.
ik heb ooit een stofzuigerslang gebruikt bij een opgevoerde bromscooter(als we toch over brommers beginnen)als luchtfilter.
ik geloof niet dat ik daarna nog ooit een mooiere geluid op een brommer heb gehoord behlave de honda ss dan.
tja wie weet ik wilde dit toch maar even met je delen.
 
hmm julie gaan me vast uitlachen haha.
ik heb ooit een stofzuigerslang gebruikt bij een opgevoerde bromscooter(als we toch over brommers beginnen)als luchtfilter.
ik geloof niet dat ik daarna nog ooit een mooiere geluid op een brommer heb gehoord behlave de honda ss dan.
tja wie weet ik wilde dit toch maar even met je delen.
HA UITLACHEN doe ik iedereen als ik op de scooter zit!!!! maar niet om jou tip want die is briljant :Y had ik nog niet aan gedacht BEDANKT.Bedoel je gewoon een stukje losse slang van 20cm? Kan hem ook op de carp zetten en dan rechtstreeks op het frame aansluiten,zo zuigt hij normaal ook zijn lucht aan.. Ga er mee aan de slag vandaag. Groeten peter
 
je moet een kleinere sproeier gebruiken
NIPO Bedankt voor je reactie! maar ik wil eerst uitzoeken hoe ik het luchtfilter weer optimaal krijg.Ik weet nu hoe veel power hij had met open filter dus wil verder niets veranderden.Dat kan altijd nog als het niet lukt! Verdere tips zijn altijd welkom!!! Groeten Peter
 
kachel bedankt voor de snelle reactie! ik zal kijken of ik hem ergens vinden kan

Hoi Peter, je kan 'm bestellen op easyparts.nl (mijn trouwe brommeronderdelenleverancier :+ )

Come to think of it, ik móet er nog ergens één hebben liggen! 'Ns kijken waar die terecht is gekomen na de verhuizing..

Gr. Karl
 
hmm julie gaan me vast uitlachen haha.
ik heb ooit een stofzuigerslang gebruikt bij een opgevoerde bromscooter(als we toch over brommers beginnen)als luchtfilter.
ik geloof niet dat ik daarna nog ooit een mooiere geluid op een brommer heb gehoord behlave de honda ss dan.
tja wie weet ik wilde dit toch maar even met je delen.

Een soort RamAir *O*

Zal 'ie vast niet mínder geluid van zijn gaan maken, maar ach ;)

Karl
 
ZO.. ik heb een tussen oplossing gevonden! Aluminium open powerfilter met een alu huls die er overheen schuift met 8 gaten aan de voorkant, er omheen mijn oude malossi filter voor wat extra demping. Wat een raket zeg!! Herrie is wel WAT minder maar toch nog wel veel..Ga er dus nog wel verder mee en de tips blijven welkom! Groeten peter
 
Veel te veel herrie, je lijkt wel een tiener. haha.

Maar power heeft dat ding zeker wel :(
Alleen jammer dat ik je nu voor moet laten gaan bij ieder sprintje
 
ZO.. ik heb een tussen oplossing gevonden! Aluminium open powerfilter met een alu huls die er overheen schuift met 8 gaten aan de voorkant, er omheen mijn oude malossi filter voor wat extra demping. Wat een raket zeg!! Herrie is wel WAT minder maar toch nog wel veel..Ga er dus nog wel verder mee en de tips blijven welkom! Groeten peter

Hoi Peter,

Misschien dat een kartbox helpt?

Ik heb in de kelder nog een opgevoerde bromscooter staan, die heeft precies zo'n filter als jij nu hebt. Simpel powerfiltertje (gaasfilter) met een alu behuizing. Maakte bij deze bromscooter overigens méér herrie dan het enkele schuimfiltertje wat erop zat. Het lijkt wel alsof het geluid resoneert in de alu behuizing.

Een kartbox is een beetje hetzelfde als wat je nu omschrijft, alleen met een kunststof behuizing en (vaak) een wat groter filter. Wat je zou kunnen doen is vanaf je carburateur een slang maken en deze in de buddy leiden. Daaraan kan je een kartfilter monteren. Voordelen zijn dat je een stuk minder geluid hebt en schonere lucht aanzuigt. Nadelen zijn natuurlijk het gat in je buddybak (waar de slang doorheen moet) en het filter in de bak.

Groeten, Karl
 
Hoi Peter,

Misschien dat een kartbox helpt?

Ik heb in de kelder nog een opgevoerde bromscooter staan, die heeft precies zo'n filter als jij nu hebt. Simpel powerfiltertje (gaasfilter) met een alu behuizing. Maakte bij deze bromscooter overigens méér herrie dan het enkele schuimfiltertje wat erop zat. Het lijkt wel alsof het geluid resoneert in de alu behuizing.

Een kartbox is een beetje hetzelfde als wat je nu omschrijft, alleen met een kunststof behuizing en (vaak) een wat groter filter. Wat je zou kunnen doen is vanaf je carburateur een slang maken en deze in de buddy leiden. Daaraan kan je een kartfilter monteren. Voordelen zijn dat je een stuk minder geluid hebt en schonere lucht aanzuigt. Nadelen zijn natuurlijk het gat in je buddybak (waar de slang doorheen moet) en het filter in de bak.

Groeten, Karl
Ik ben met deze oplossing nog niet helemaal tevreden,maar voorlopig laat ik het zo. Dan kan ik op mijn gemak verder knutsellen,Misschien filter onder de body zien te krijgen.Ik heb al een stofzuigerslang klaar liggen van 1,5M. Buddybak heeft te veel nadelen! Bedankt..Groeten peter
 
full

full

Nou maar hopen dat de fotos het doen!!Ik ben toch wel even bezig geweest met een stofzuigerslang vanaf de carb naar de buddybak ,met een klein open filtertje.Het geluid leek wel weer standaard, :') maar kreeg niet genoeg lucht,ook niet met extra gaten in de bak :( Dus laatste als optie een doppler filter geplaatst zoals op het plaatje boven,komt het dichtste bij het eerste open sportfilter van malossi.Trekt weer als een dolle met een lekker vol 2takt geluid :Y Misschien dat ik het oud model doppler nog probeer,dat is meer een lange cilinder met een schuine plaat erin die iets stiller moet zijn??Maar voorlopig :] Groeten peter..
 
Ja zo'n Typhoon 180 2t maakt z'n naam wel waar; gaat als de wind ;) .
En je moet maar denken dankzij de 'herrie' horen ze je tenminste aankomen of is het echt asociaal hard?
 
Gewoon je oude orginele filter aanpassen. Bij de lucht inlaat kant extra gat maken, rubberen buisje erin en voila, afhankelijk van de dikte van het buisje kan je er meerdere bij maken als die meer lucht nodig heeft. Geen herrie, genoeg lucht en ook niet onbelangrijk.... schone lucht ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja zo'n Typhoon 180 2t maakt z'n naam wel waar; gaat als de wind ;) .
En je moet maar denken dankzij de 'herrie' horen ze je tenminste aankomen of is het echt asociaal hard?
Yep horen doe ze je wel! Maar asociaal is het gelukkig niet meer(dacht ik) Wel een lekker zwaar geluid als je het gas vol open draait,of met gas dicht uit laten rollen. Volgende klus word 13 inch velgen met hele lage banden en led achter licht.fotos volgen,weet nu hoe het moet *D groeten
 
Gewoon je oude orginele filter aanpassen. Bij de lucht inlaat kant extra gat maken, rubberen buisje erin en voila, afhankelijk van de dikte van het buisje kan je er meerdere bij maken als die meer lucht nodig heeft. Geen herrie, genoeg lucht en ook niet onbelangrijk.... schone lucht ;)
Het orginele filter zit aan de onder kant al helemaal vol met gaten maar verder is hij nog heel en kompleet,vrijdag vakantie dus tijd zat om nog eens te proberen wat grotere gaten te maken,als het lukt mag hij er weer op
Maar zal ook wel navenant zuipen ;)
Hmm en hij deed al 1:16 ben het aan het bijhouden,ben benieuwd!!
 
Yep horen doe ze je wel! Maar asociaal is het gelukkig niet meer(dacht ik) Wel een lekker zwaar geluid als je het gas vol open draait,of met gas dicht uit laten rollen. Volgende klus word 13 inch velgen met hele lage banden en led achter licht.fotos volgen,weet nu hoe het moet *D groeten

Aah dat heb ik eens gedaan met een Gilera Stalker. Die is vrijwel identiek aan de Typhoon, behalve de kappen. Daar was een setje Runner velgen onder gekomen. Dat ziet er én veel beter uit én je kan er veel betere (lees: sportievere) banden voor kopen. De achtervelg zat er zo op, maar bij de voorvelg was het een hoop gelazer om de remklauw op precies de juiste plek te krijgen. Maar het is goed haalbaar :)

Je kan eventueel Runner velgen nemen van een bromscooter. Bij mijn weten zijn die identiek aan die van de motoruitvoering, maar daar vragen ze minder voor ;)

Groeten, Karl
 
Hmm en hij deed al 1:16 ben het aan het bijhouden,ben benieuwd!!

Dat verbruikt mijn 125-2t hex ook dus voor een 180-2t valt dat nog mee ; tenslotte vragen die blokken erom om eruit te halen wat er in zit :] .

Vergeleken met een beetje snelle auto nog altijd superzuinig :+ 8-) .
 
Kachel:runner velgen passen ook wel maar gaan maar tot 12 inch. De rem klauw moet je uitvullen met ringen,zal hoop ik niet zoon punt zijn als je de juiste ringen hebt.Zal best mooi staan maar ik doe het toch meer voor de wegligging want die bolle 10 inch bandjes geven je niet echt veel vertrouwen! Zzz:die 1:16 was toen de typhoon nog 125cc was,met al die snelle onderdelen erop heb ik pas 400km gereden waarvan ik pas 200km aan het bijhouden ben wat het verbruik is. Bij mij gaan de km niet zo snel maar heb vanaf morgen 4 weken vrij en verwacht lekker veel te rijden dan laat ik het weten!
 
Zo weer lekker aan het klussen gegaan. Led achter licht geplaatst,ziet er mooi uit ik hoop dat het een beetje over komt op de foto.Ik moest wel een gat maken in de plastic behuizing voor de langere lamphouder die steekt 3cm uit.Witte knipperlicht glaasjes waren nog niet binnen helaas dus dat komt later.Ik ben nog op zoek naar een nieuwe monoseat die heeft een opstaande rand waar je lekker tegenaan kunt zitten met aan de achterkant een plastic cover in de kleur van de scooter.
full
 
Dat ziet er wel stoer uit zo'n helder achterlicht op die typhoon.

Heb ik weer eens een ander uitzicht ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan