piaggio typhoon 180 2t

Ha Peter,

Zo, dat is een verschil zeg! Die 14 pk is inderdaad wat magertjes. Eigenlijk wel verrassend gezien de knap hoge topsnelheid. Maar ineens 4 pk erbij (en wat dB's minder) is wel gaaf. Ben benieuwd of je dat gaat merken!

Groeten, Karl~[/quote]

Ha die Karl.
Ik ben terug naar huis binnen door over de dijk gereden en daar mag je maar 50.
Ik weet het echte verschil dus eigenlijk niet maar heb hem wel
een paar keer door getrokken naar de 100.
Dat gaat snel zat en in een streep zonder de dipjes die er in zaten.
En op de grafiek was volgens de monteur te zien dat de meeste winst
juist gebruikt word vanaf 100 km per uur :?

Of dât klopt merken we nog wel een keer en het ging er voornamelijk om
dat hij weer lekker loopt en niet zo erg meer rookt.
Want daarmee had ik soms het gevoel of zijn laatste uur geslagen had.

Hij rijd weer lekker en ik durf er nu zo weer een lange rit mee te maken.

Groeten Peter
 
zal met die lichte rollen inderdaad flink ingehouden hebben bovenin.
welke dag was je er trouwens?
 
Hey Peter,

Mooi dattie goed rijdt! Ben benieuwd naar de topsnelheid, toen ik erop reed haalde ik 140 op de teller met flinke wind tegen. Met 4 pk winst moet dat beter kunnen denk ik :)

Je zegt trouwens dat je bij VT tuning bent geweest. Nu heb ik een bromscootertje die ook afgesteld moet worden, maar ik heb me suf gegoogled: ik kan VT tuning niet vinden... Waar zitten die lui?

Ennnn, brutale vraag, wat kostte de afstelbeurt jou?

Groeten, Karl
 
zal met die lichte rollen inderdaad flink ingehouden hebben bovenin.
welke dag was je er trouwens?

He ed, ik was er zaterdag middag.
Ik vond het leuk om eens mee te maken en ook weer wat van geleerd.
Ik was ook erg blij dat er een rook afzuîger was...poehee.

De rolletjes doe ik op het gevoel en als je denkt dat hij goed trekt en niet te veel
toeren maakt ben je al snel tevreden.
Maar zo werkt het niet en je kunt op het pc scherm zien dat je te veel
toeren maakt en zodoende zwaardere rollen moet gebruiken.
Doe dat maar eens na op je gevoel,of gehoor.
Het toerental is nu ook een stuk lager als voorheen.
 
Karl'je hebt mail!!!!!!

Gezien, thnx! jij ook ;)

Btw, soms lees ik dat mensen met een 180cc cilinder aan de 20 - 22 pk komen. Maar die hebben dan een open filter, raceuitlaat en Multivar (en soms ook Deltaclutch). Dan is 18pk met deze "tamme" setup niet gek. Denk ik :)
 
Ik heb de vermogens grafiek binnen gekregen en plaats hem nu hier
voor de geinteresseerde techneuten onder ons.
full

Als je naar de onderste lijn kijkt dan zie je de vermogens afgifte zoals ik
hem binnen bracht,kijk je naar de bovenste lijn dan zie je hoeveel er nog verbeteren
kon door alles goed op elkaar af te stellen.

Knap werk wat ik niet zelf had gekunt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan