Picture Time....

Er is natuurlijk een verschil tussen rijden op de openbare weg en op het circuit. Op het circuit is een knee-down waarschijnlijk nodig (ze doen het toch allemaal?), maar op straat?? T'is natuurlijk wel geinig.
Trouwens, als ik het mij goed herinner, was het niet zo dat Boet van Dulmen ook altijd zonder knee-down op het circuit rond ging? En die kon best een aardig stukje sturen...

Geinig, GuZ en ik denken er hetzelfde over, op dezelfde tijd :)
 
Laatst bewerkt:
Hmmm
ik heb dat ook al verschillende malen gehoord. Als je op de moto zit en niet naast, ga je veel dieper dan dat je er naast hangt...
Heb dat dan ook eens geprobeerd, en ik moet zeggen
dat er wel wat waarheid inzit.
Maar ja, als je er graag naast hangt, moet je dat maar doen hé. :)
Met nen SM is da natuurlijk wel wat anders, maar ja.
 
Ik het op het circuit alles aan de grond gehad incl. den uitlaat ( ja, ik lag toen bijna) en toen is mij geleerd er naast te gaan hangen. Toen heb ik links en rechts de knietjes aan de grond gehad.

Gewoon op straat hou ik den knietjes lekker aan den tank, dat geeft mij een fijner gevoel. Ik heb het idee de motor beter aan te voelen.

En ik vind het een lullig gezicht om er naast te hangen en compleet niets te raken :) Misschien moet ik het toch maar weer eens gaan oefenen, voor de lol.
 
Tijdens een avondje circuit rijden op Lelystad vertelden de instructeurs me dat er naast hangen alleen nut heeft als je de stepjes enzo aan de grond rijdt.

Rij je je stepjes enz niet aan de grond dan heeft ernaast hangen helemaal niks met sneller door de bocht komen te maken. Ernaast hangen betekent dat je motor iets rechterop komt, en dus heb je wat meer grondspeling.

Klopt volgens mij ook. Want met de R6 reed ik redelijk recht op zittend eerst de stepjes aan de grond (achterband gleed dan ook wel es). Daarna meer naast gaan hangen, geen stepjes meer aan de grond, en mijn eerste kneedowns was een feit :)
 
Laatst bewerkt:
Tijdens een avondje circuit rijden op Lelystad vertelden de instructeurs me dat er naast hangen alleen nut heeft als je de stepjes enzo aan de grond rijdt.

Rij je je stepjes enz niet aan de grond dan heeft ernaast hangen helemaal niks met sneller door de bocht komen te maken. Ernaast hangen betekent dat je motor iets rechterop komt, en dus heb je wat meer grondspeling.

Klopt volgens mij ook. Want met de R6 reed ik redelijk recht op zittend eerst de stepjes aan de grond (achterband gleed dan ook wel es). Daarna meer naast gaan hangen, geen stepjes meer aan de grond, en mijn eerste kneedowns was een feit :)

En wat te doen als je al kneedown je stepjes aan de grond rijd? :?
 
Tijdens een avondje circuit rijden op Lelystad vertelden de instructeurs me dat er naast hangen alleen nut heeft als je de stepjes enzo aan de grond rijdt.

Rij je je stepjes enz niet aan de grond dan heeft ernaast hangen helemaal niks met sneller door de bocht komen te maken. Ernaast hangen betekent dat je motor iets rechterop komt, en dus heb je wat meer grondspeling.

Klopt volgens mij ook. Want met de R6 reed ik redelijk recht op zittend eerst de stepjes aan de grond (achterband gleed dan ook wel es). Daarna meer naast gaan hangen, geen stepjes meer aan de grond, en mijn eerste kneedowns was een feit :)

En wat als je stepjes zo hoog zitten dat als je die aan de grond rijdt, je waarschijnlijk je hele motor aan de grond rijdt :?
 
En wat als je stepjes zo hoog zitten dat als je die aan de grond rijdt, je waarschijnlijk je hele motor aan de grond rijdt :?

Prima toch dat die stepjes wat hoger zitten, en als je er dan naast wil hangen ook prima. Maar je hoeft niet veel harder door de bocht te gaan als je gaat hangen. Of je moet wel geheel aan de rand van de band zitten natuurlijk, dan komt het verhaal van de motor wat rechterop zetten weer in beeld.

Maar dit is allemaal wat theorie. In de praktijk vindt ik m,n R6 ook beter in bocht aanvoelen als ik er wat naast hang.
 
Het is duidelijk dat er een keer een paar foto's genomen moeten worden van mensen die om rotondes kneedowns doen.. :) (stepjes aan grond rijden enzo, of elleboogjes)
En als we dan toch bezig zijn ook meteen even een kneedown met 30km/uur :+

(niemand zeker foto gemaakt toen ik die rondjes aan het draaien was om die rotonde in veendaal?)
 
he unstable jij kan met je lange stelten je knieen aan de grond rijden als je stilstaat man.!!!

maar ik moet zeggen...dat jij en johnV roeleerde op ressen...

en maar niet te spreken over die gozer met zijn NTV. die fiets was van zijn vriendin...stond al 80k aan kilomters op....

die gozer had 150/70 banden achter en die reed voorbij zijn banden rand....race stepjes erop...ongekend...

maar ik was het meest onder de indruk van meneer john V het is jammer dat ik geen grondspeling meer had...steppen zwaar aan de grond, anders was ik echt wel er achter aanblijven rijden...wat jij kan kan ik ook! :) :) :)
 
oja...en ik vind het gewoon leuk om met me knie aan de grond te rijden...altijd veel bekijks als je schurend voorbij komt...

en als je dat niet doet...heb je minder bekijks :)
leuk he motor rijden :)
 
ben t met je eens Snappie, geeft gewoon een kick die knie aan de grond :) jammer dat t me op Ressen niet lukte, t vertrouwen was ff er niet helemaal :(

Ik voel me btw fijner als ik er langs ga zitten, de motor wil dan vanzelf de bocht in, geeft een veel stabieler gevoel
 
Mijn rij-instructeur vertelde me: weet je waarom ze bij de race hun knie aan de grond rijden? Dan kunnen ze de motor rechterop houden en dus hebben ze dan meer grip.

Ik durf eraan te twijfelen, omdat ze banden in V-vorm hebben (toch) die erop gemaakt zijn schuin te gaan, maar op zich klinkt het logisch.

Volgens mij is Kenny Roberts Senior de 'uitvinder' van het naast je motor met de knie aan de grond rijden, dus misschien moeten we hem maar eens een mailtje sturen over het hoe en waarom.

Je ziet er natuurlijk wel uit als een echte coureur zo met je knie aan de grond. Ik heb dit weekend ook nog geoefend, maar ik heb kleine benen, geen kneesliders en de beschermstukken in mijn broek zitten vervelend (later ingezet) als je je been wilt uitsteken. Dus echt soepel ging het niet...
 
Ik durf eraan te twijfelen, omdat ze banden in V-vorm hebben (toch) die erop gemaakt zijn schuin te gaan, maar op zich klinkt het logisch.
klopt, maar ook aan een v-vorm komt een eind...
Volgens mij is Kenny Roberts Senior de 'uitvinder' van het naast je motor met de knie aan de grond rijden, dus misschien moeten we hem maar eens een mailtje sturen over het hoe en waarom.
tja, hoevaak wil je het horen?

om die motor rechterop te krijgen verplaatsen ze hun gewicht naar de binnenkant van de bocht... en dan kan die knie knap in de weg zitten... en om te voorkomen dat je je kniejen openrijdt en mischien ook om af en toe es te voelen of ie niet nog wat schuiner kan, zit er wat schuurmatriaal op de kniejen...
dus zo bezien is de KD geen doel maar een gevolg.

voor vele snelwegcoureurs is het eerder omgekeerd ;)
 
Maat van mij rijdt op Assen 1.35 zonder knieen aan de grond. Ik rijd een schamele 1.45 met kneedowns. Ik denk dat ik gewoon een showpikkie ben. Maar het is wel lekker!!
 
sja...maar op een gegeven moment komt ook lef om de hoek kijken!!

hoe hard kan ik die bocht in...en hoe kan ik er nog harder uit!

Maat van mij rijdt op Assen 1.35 zonder knieen aan de grond. Ik rijd een schamele 1.45 met kneedowns. Ik denk dat ik gewoon een showpikkie ben. Maar het is wel lekker!!
 
sja...maar op een gegeven moment komt ook lef om de hoek kijken!!

hoe hard kan ik die bocht in...en hoe kan ik er nog harder uit!

Vooral bocht-in ligt mijn zwakke punt. Mid-corner rijd ik ongeveer even hard als die maat. Bocht-uit gaat hij iets eerder op zijn gas. Heeft vooral met cicuitervaring en lef te maken. Verder zal het ook meespelen dat zijn circuitfiets niet is behangen met origineel kuipmateriaal, spiegels, knipperlichtjes, en andere dure onderdeeltjes.
 
Volgens mij is Kenny Roberts Senior de 'uitvinder' van het naast je motor met de knie aan de grond rijden
Pappa roberts was inderdaad een rijder die dit op zijn manier van rijden ontwikkeld heeft,maar de eerste hmmmmmmmm.......het is zeker 1 van de eerste.....Steve Baker/Pat hennen reden ook in zijn tijd al met de knie aan de grond, in ieder geval is het een Amerikaanse stijl van rijden.
Het heeft natuurlijk ook met de hellingshoek te maken,zovan ik ben er..... niet te ver meer dus.
 
Op maandag 11 maart 2002 01:31 schreef Fastnappie het volgende:
...en de knie aan de grond is wel ZEKER belangerijk...het is namelijk je meetlat hoever je nog platter kunt...

Is dat zo :?

Met knie aan de grond kan je nog steeds platter.
Je weet nog steeds niet wat de grens is hoor.
Dan komt de vraag, hoeveel kan ik mijn knie
nog intrekken..

Icoon van Daniel (bericht boven mij) bewijst wel
dat je ook onbeschoft plat kan met knieen aan
de tank...
 
als je plat genoeg gaar krijgt je motor de neiging om naar binnen te vallen dan is het de bedoeling dat je met je knie het hele zaakje overeind houdt !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan