Piep/fluitende resunerende toon, KLE 650 versys "10.

Criss

Tranquilo
3 jan 2020
31
8
Beste mensen,

Hoop dat iedereen nog gezond is en een leuke zomer heeft gehad.

Hierbij heb ik weer een vraag voor mensen die mij zouden willen helpen.
De kilometerstand van mijn motor staat nu op 28.660. Echter, sinds een week geleden, is mij een vervelende piep/fluitendgeluid opgevallen dat uit de buurt van de uitlaat komt. Ik vroeg me af of misschien iemand hiermee ervaring heeft? Waar kan het aan liggen?
Ter duidelijkheid zie alsjeblieft de video. HIeronder ziet u de link waar ik de video heb opgeslageN. Als de motor op stationaire staat, hoor je dat vervelende geluid niet.

Video: KLE 650 versys 10

Alvast bedankt iedereen.
 
Dat geluid hoor je bij bij veel Kawasaki een- en tweecilinders. Het is waarschijnlijk slijtage aan de uitlaatdemper. Een deel van die demper is van binnen bekleed met steenwol , en dat slijt na een tijdje weg. Kan ook zijn dat een deel van de demper weggeroest is.
 
Dat geluid hoor je bij bij veel Kawasaki een- en tweecilinders. Het is waarschijnlijk slijtage aan de uitlaatdemper. Een deel van die demper is van binnen bekleed met steenwol , en dat slijt na een tijdje weg. Kan ook zijn dat een deel van de demper weggeroest is.

Ik zal van de week die dan even checken 🤔
Ik ga die eruit halen en dan horen of dat gepiept nog hoorbaar is zonder de demper.

Thanks voor het meedenken
 
Ik zal van de week die dan even checken 🤔
Ik ga die eruit halen en dan horen of dat gepiept nog hoorbaar is zonder de demper.

Thanks voor het meedenken
Check ook goed de aansluiting tussen demper en uitlaatbochten. Versys staat er bekend om dat ie op dat punt scheurt. Heb het op mijn versys ook gehad, op het eind klonk ie als een tractor :P. Zoals @RR.al aangeeft zijn deze dempers echt knudde.....

Het is overigens geen 2010 model, maar tot 2009, maar dat terzijde.
Naast de problemen met dempers en uitlaatbochten, staat de versys bekend om zijn problemen met trillingen. Vanaf het 2010 model hebben ze daar verbeteringen in aangebracht door ik meen dempers bij het frame. Klachten bleven echter komen. Laatste pijnpuntje zijn de knopjes reset en mode op het display. Ben hier voorzichtig mee want ook dit gaat vaak stuk.
 
Laatst bewerkt:
Thanks iedereen voor de reacties.
Heb het onderzocht en het is idd de uitlaat.
Ik zal dan eentje bestellen, heb meegekregen dat het geluid niet weg te krijgen is. Alleen door de uitlaat te vervangen....
 
Thanks iedereen voor de reacties.
Heb het onderzocht en het is idd de uitlaat.
Ik zal dan eentje bestellen, heb meegekregen dat het geluid niet weg te krijgen is. Alleen door de uitlaat te vervangen....

Zou je het filmpje op YouTube kunnen plaatsen? Op een of andere manier krijg ik het bier afgespeeld. Mijn Versys occasion heeft nog garantie.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan