Piep zei de achtervering

Tun-C

MF veteraan
16 jul 2005
1.134
0
Zaandam
Ik heb een GSX600F

En sinds een weekje piept mijn achterveer,
Dus als ik er op ga zitten hoor je piep, en dus ook tijdens het rijden :+

Ik heb de search al gebruikt maar kon niks vinden.

Dus wie weet wat dit is? of moet ik de achtervering laten vervangen??

Groetjes,

Tun-C
 
Ik heb een GSX600F

En sinds een weekje piept mijn achterveer,
Dus als ik er op ga zitten hoor je piep, en dus ook tijdens het rijden :+

Ik heb de search al gebruikt maar kon niks vinden.

Dus wie weet wat dit is? of moet ik de achtervering laten vervangen??

Groetjes,

Tun-C

terugpiepen???

:+

als ie verder goed functioneerd zou ik gewoon ff met een bussie teflon aan de gang gaan... als ie dan niet meer piept is het ook goed toch?
 
opzich ook wel leuk om even heel de vering en achterbrug te demonteren, alles opnieuw invetten en/of nieuwe lagertjes erin.. zoveel werk is het niet en ook best leuk!
 
:^

Zou het goed aanpakken, als de diverse bewegende delen niet makkelijk kunnen bewegen (en als het piept kunnen ze dat niet) is je vering sterk vermindert. Als er dan nog een paar factoren een beetje tegenwerken ben je zo aan een horizontale oefening bezig. Been there, done that en m'n linkerpink zorgt er wel voor dat ik dat niet meer vergeet.

Greetz, Noud
 
Veel succes! Een maat van me is een half jaar op zoek geweest naar zo'n belachelijke skwie-piep ergens in zijn rijgestel. Niet te vinden en wij lagen de hele tijd in een deuk omdat hij er zo gefrustreerd van werd. Uiteindelijk was het bij hem een framebuis waarvan een bout los zat. Hij had een FJ1100 en daarvan kun je een stuk framebuis loshalen om het blok eruit te halen. Daarvan zat dus 1 van de bouten los.
 
Bedankt voor het advies! :}

Ik ga eerst wel de WD40 pakken,

want om gelijk de heleboel los te halen heb ik geen ruimte/ervaring/gereedschap '(
Hoewel ik t wel graag nog is zou willen leren.

(na mn studie n sleutelcursusje volgen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan