Piepen aandrijfsnaar

Fred_63

Die hard MF'er
27 okt 2007
363
0
Gisteren heeft mijn SC250 de eerste 1000km beurt gehad.

Ben helemaal vergeten te vragen of er iets te doen is aan het licht piepen van de aandrijfsnaar.

Hij doet het niet erg maar je hoort hem als je bijna stil komt te staan.
Is hier simpel iets aan te doen door hem ergens mee in te spuiten.
Weet eigenlijk niet of er iets voor is namelijk.

Gr Fred
 
Fred, ik zal het na laten kijken. Het lijkt voor mijn gevoel eerder iets met een lagertje dan aan de snaar.

De snaar spant zich op het moment dat je harder rijdt. Wat je kunt doen is:

Deksel eraf van de aandrijving. Snaar in het midden dicht knijpen. Motor starten, en zien waar het piepen vandaan komt.
Zeker NIETS op de snaar spuiten, het wordt daar erg heet, en de poulie moet juist schoon blijven.
 
Laatst bewerkt:
Goed plan.
Ga er wel ff mee terug van de week. Dat die snaar droog moet blijven had ik wel verwacht.
Denk dat je anders alleen het risico loopt dat hij gaat slippen of zo.

Bedankt voor de info.
Gr Fred
 
Tendens is dat ie dan versleten is. Zou vreemd zijn na 1000km, maar heb weleens gekkere dingen gezien.

Een lagertje lijkt me ook sterk, die kraken, rammelen of schuren, maar piepen toch niet vaak. Wat mats zegt, effe na laten kijken.

Groeten,

Karl
 
Nee het is echt de snaar. Heb er gisteren nog eens op gelet.
Ik ga deze week eens de motorzaak bellen om te kijken of ze er iets aan kunnen en mogen doen.
Het is niet vervelend of zo maar het viel me op.
Het is vooral als je erg langzaam rijd of er naast loopt.
Piepen is mss niet helemaal het goede woord trouwens, het is meer kraken zal ik maar zeggen.
Kan goed zijn dat het normaal is.

Heb vroeger wel eens een Kawa gehad met getande snaar aandrijving en die deed het zelfde.
Beetje wd40 er op en het was weg.
Op de vario ga ik zeker geen wd40 op spuiten, anders loop ik dadelijk het risco dat hij gaat slippen.

Gr Fred
 
ja ik heb ook zo een geluid als ik loop, datje iets hoort, of alsik zonder helm rij hoor ik ook allemaal enge bij geluiden. dat hou je altijd :P
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan