Piepende aandrijfriem

colindemo

MF veteraan
27 feb 2008
1.078
0
Marken
Sinds kort hoor ik een vervelend geluid als ik mijn achterband rond draai als de motor stil staat.
Kan ik dit gewoon verhelpen door em even in te vetten ofzo? want ik had gehoord dat dat niet goed is voor je belt maar volgens mij is dit onzin, maar deze vraag even ter confirmatie.
 
Invetten zou ik maar niet doen met een tandriem, gaat ie lekker doorslippen.

Talkpoeder wil wel eens helpen... het geluid kan helemaal geen kwaad, maar als je je eraan stoort kun je er dus wel wat aan doen.
 
Laatst bewerkt:
Invetten zou ik maar niet doen met een tandriem, gaat ie lekker doorslippen.

Talkpoeder wil wel eens helpen... het geluid kan helemaal geen kwaad, maar als je je eraan stoort kun je er dus wel wat aan doen.


Tandriem slipt zo maar niet door hoor. Zitten namelijk gewoon tanden op. Heb op mijn werk wel eens tandriemen zien lopen die dreven van de olie door een lekkende tandwielkast die er boven hing. Bleef gewoon draaien hoor.

Zou inderdaad talkpoeder proberen.
 
Is dat nou sarcastisch, of niet?

:X

Ik was in de veronderstelling dat dat bij een tandriem geen verstandig plan was, maar als dat wel zo is zou ik graag willen weten waarom wel. Voor zover ik weet doet zo'n ding "droog" het beste z'n werk.
 
Is dat nou sarcastisch, of niet?

:X

Ik was in de veronderstelling dat dat bij een tandriem geen verstandig plan was, maar als dat wel zo is zou ik graag willen weten waarom wel. Voor zover ik weet doet zo'n ding "droog" het beste z'n werk.



Natuurlijk niet met olie smeren. Alleen het verhaaltje dat de riem gelijk zou gaan slippen is onzin. Pak maar wat talkpoeier en probeer dat eerst eens
 
De meeste smeermiddel bedrijven hebben ook wel een 'belt dressing' in het assortiment.

Werkt meestal super goed, en is niet vet.

http://www.kenteurope.com/nl/shop/viewfamily.php?viewfamily=3185§ionid=303&type=Ind

50055.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan