Piepende Brembo remmen

Sach07

Rookie
26 mei 2020
6
0
Beste leden,

Ik rij al een jaartje met mijn kawasaki z1000 uit 2019. Mijn motor heeft Brembo remmen. Deze remmen maken een piepend geluid als ik zacht aanrem. Garage zegt er komt vuil tussen niets aan te doen. Ik heb het een Jaar volgehouden maar wordt nu toch wel gek van het geluid. Enige tips wat te doen?

Mvg sachin
 
Interessant stuk! Gelijk een paar nieuwe blik blokken erbij gepakt en verdraaid.. twee plaatjes waarvan de middelste met een rubberachtig materiaal.

Dempende werking van een kaal plaatje metaal begrijp ik nog niet helemaal.
Ik denk:
geluid is een trilling, als je die trilling verplaatst naar het plaatje zal het anders klinken en misschien daardoor niet meer (hinderlijk) hoorbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
We kunnen wel van alles schrijven hier over piepen maar voor als nog is de TS er tussen uit gepiept
Zijn motor zou met Brembo remmen zijn uitgerust maar als je het opzoek welke dat zijn kom ik alleen japanse merken tegen dus welke remmen zitten er nu op :?
Weet de de vierzuigers van Brembo geen antipiepplaatjes hebben wel een veer tegen het rammelen van de blokken
bij de tweezuiger waar de zuigers naast elkaar zitten zit wel iets in dat lijkt om het piepen tegen te gaan twee stuks zelfs .
Bij de uitvoering met de zuigers tegenover elkaar weer niets wel weer een bladveer boven op de blokken en alle verhalen over smeren van de blokken aan de kant van de zuigers zijn broodje aap verhalen daar je gewoon de verkeerde blokken er in heb zitten .
Remblokken moet afgestemd zijn op de remschijf materiaal en gebruik
 
Terug
Bovenaan Onderaan