piepende remmen! help!

SV-Annie

MF'er
28 jul 2004
32
0
Harderwijk
ik heb kort geleden een nieuwe sv-650 gekocht en deze heb ik nu al 2 weken, maar de remmen piepen! ik dacht eerst van nieuwegeid (nieuwe remblokken>??)

maar ik maak me nu toch zorgen want hij piept nog steeds, is dit wel okee en hoe komt dit???

bedankt *D
 
Lopen de blokjes aan?
Zit er vuil tussen?
Remvloeistof nog wel goed?
Opschuren?
Piepen ze bij hard/zacht remmen?
Piepen ze onder het rijden zonder te remmen?

:P
 
Weet je zeker dat het niet je banden zijn O-)

Nee, serieus, bedoel je dat ze enkel piepen tijdens het remmen, of hoor je ook een zacht gepiep als je bijvoorbeeld met de motor loopt, als de motor uit staat. In beide gevallen zou ik me niet zo'n zorgen maken. Ik neem aan dat het over schijfremmen gaat?

Goed, -=MV=- was nét iets sneller :o
 
kopervet op die cilinders smeren die tegen jou remblokken duwen,en ook die gelijde stangetjes,waar die blokken inzitten.Maar niet te veel natuurlijk,anders word het spannend motorrijden :+
 
heb ik ook...is waarschijnlijk de oppervlakte van je remblokjes verglaast(of
hoe je dat ook zegt).
tijdens inrij periode, "ze" zeggen dat je ze even op moet schuren.
maar ik doe er volgende keer remblokken in die wat meer grip(voor race)
hebben,dan ben je dr vanaf.
 
Preventief geleidepennen eruit halen. Deze kunnen bij de SV gruwelijk vast gaan zitten. Reinigen en smeren met koperpasta. Blokken schuine kantjes aan vijlen en opschuren. Remvloeistof jaarlijks verversen. (na een jaar kwam er bij mij bruine "cola" uit. Is het dan nog niet weg : nieuwe originele blokken monteren. Heb ik ook en piepen niet !

De Kale
 
Het is normaal dat een schijfrem een iets of wat schrapend/piepend geluid maakt. Moet uiteraard niet aanlopen, maar geluid maken is niets om je zorgen over te maken. Zet je motor eens op de bok, neem het voorwiel wat omhoog en laat iemand eens aan je voorwiel draaien. Beoordeel dan ff of het niet aanloopt. Zeker bij nieuwe remblokken moet eea nog even inlopen.

Mocht je je zorgen maken, en dat kan ik me best voorstellen, goed werkende remmen zijn nl toch een essentieel onderdeel van het motorrijden. laat dan even iemand luisteren die er wat meer verstand van heeft.

En anders... :]
 
het piept alleen bij het remmen, er loopt niets aan.

ik ga er wel ff mee trug naar de dealer mischien dat hij er wat aan kan doen, maar het is dus niet schadelijk, gelukkig!

alvast harstike bedankt voor jullie replay's
 
Ik heb ook ongelofelijk lang last gehad van piepende remmen, zelfs aanlopende remmen.
Na lang zoeken eindelijk de oorzaak gevonden : het retourkanaaltje in de rempomp zat af en toe weinig, dan weer bijna helemaal verstopt.
resultaat : remblokken die aanliepen en zo het super irritante piepen teweeg brachten.
Ga niet zelf in datkanaaltje zitten peuren met een speld of zoiets!
 
Aangezien het een nieuwe motor is, je toch nog voor de 1000 beurt terug moet, zou ik niet gaan klooien en dit netjes laten verhelpen door je dealer.

Dit mag geen probleem zijn.
 
je blokken zijn gewoon op....nieuwe erin zetten, of laten zetten en geen piepende remmen meer

Is niet waar volgens mij. Ik kocht redelijk nieuwe remblokken met de motor die ik kocht en die piepen ook. Remmen prima verder...maar piepen wel. Piepen is iets minder geworden door de tijd heen.
 
Is niet waar volgens mij. Ik kocht redelijk nieuwe remblokken met de motor die ik kocht en die piepen ook. Remmen prima verder...maar piepen wel. Piepen is iets minder geworden door de tijd heen.

Ik weet niet of de topicstartster nieuwe blokken heeft of oude. Ze post namelijk ook dat de sv 16000 km heeft gelopen.
Meestal wordt piepen veroorzaakt door stof en viezigheid, dat komt tussen de klauw en de schijf en produceert het geluid.
Schoonmaken helpt vaak en de blokken opruwen
 
op de schijfrem van de sv zaten dus 2 braamen die tegen de remblokjes schuurde............

ff beetje opgeschuurd, en laat de dealert de rest maar doen......
 
ik heb kort geleden een nieuwe sv-650 gekocht en deze heb ik nu al 2 weken, maar de remmen piepen! ik dacht eerst van nieuwegeid (nieuwe remblokken>??)

maar ik maak me nu toch zorgen want hij piept nog steeds, is dit wel okee en hoe komt dit???

bedankt *D


Remblokken piepen heel vaak ,dat komt omdat er geen asbest meer in mag zitten.
Door de achterkant van de remblokken in te vetten met kopervet gaat het bijna altijd over. De geleiders NIET invetten met kopervet,maar vaseline oid.
Kopervet gaat vastzitten en tast rubber aan.Kopervet kan tegen hoge temperaturen, vandaar dat je dat op de achterzijde van je remblokken moet smeren.
 
Bij mijn oude GSX-F heb ik zogenaamde vulplaatje achter de blokken geplaatst en weg was de piep. Kopervet erachter kan ook maar check eerst of de blokken niet versleten of verglaasd zijn.
 
Vulplaatjes zijn het enige goede antwoord.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/119058/710f372d0b7b4a8dfcee67b71a3bad03 (Doc1.doc)​
 
Terug
Bovenaan Onderaan