piepende remmen

mel

MF veteraan
16 jul 2006
4.184
0
Eindhoven
Sinds een paar dagen piepen de remmen van m'n Kawasaki ZXR 400 uit 1993. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dat kan oplossen?
 
Blokken er uit halen, achterkant voorzien van een klein likje kopervet. Ook de glijpennen er uit halen, schoonmaken en een dun laagje kopervet geven.

Let wel op bij het aanbrengen van kopervet: er mag NIETS op de remvlakken (blokken/schijf) terecht komen. Dun aanbrengen dus en alleen op de -achterkant- van de blokken en de glijpennen.
 
Piepen komt vaak/meestal/vrijwel altijd doordat de achterkant van de blokjes tijdens het remmen heel heel heeeeeeeeeeeeel snel langs het zuigertje bewegen en dat hoor je.
Kopervet erop en klaar ben je.
 
Ik heb m'n organische blokken vervangen voor gesinterde.
De oude zat nog een millimeter of anderhalf op, waren te warm geweest en er waren stukken uitgesprongen.
Zien je bloken er beter uit kan je het proberen met het kopervet en enders kan je er beter meteen nieuwe blokken op zetten aangezien je ze toch uit elkaar hebt :+
Meteen wat kopervet achter de nieuwe is ook handig (heb ik niet gedaan en het piepen was evengoed weg 8-) )
 
Is ook niet handig .. en niet altijd effectief.

Laatste x dat ik een wheelie met mijn inmiddels ex achterop maakte voelde en hoorde ik een doffe dreun op mijn helm.
Dat was haar vuist en daarna riep ze dat ik dat nooit weer mocht doen..
Althans niet zonder waarschuwen })
 
Terug
Bovenaan Onderaan