Piepende remmen!!???

CBRRami

Die hard MF'er
15 feb 2003
401
0
Geleen
Hallo lui,

ik schaam me af en toe dood :( ! Als ik bijna tot stilstand kom, dan piept mijn voorrem enorm, wat kan ik daar het beste aan doen? Mijn remblokken zijn nog prima...op dat piepen na dan!
 
hej ik heb remblokken pas vervangen, ze zijn van corbone lorrainne, of het je het precies schrijft...maarre die piepen ook als ik bijna tot stilstand kom, kan het niet zijn dat er speling inzit die bij hard remmen weggenomen word?
 
niks pasta of ander blokjes ...je moet je blokjes er even uit halen en de randen van de remvoering iets rond vijlen... weg is je gepiep.

succes


Ik denk dat ik dit eerst maar eens ga proberen. Pasta aan de achterkant? Wat maakt dat uit???( ik ben niet supertechnisch dus misschien raar dat ik dit niet snap, daarom vraag ik het maar even)
 
niks pasta of ander blokjes ...je moet je blokjes er even uit halen en de randen van de remvoering iets rond vijlen... weg is je gepiep.

succes

Werkt ook niet altijd. Heb ik ook ooit gedaan bij mijn auto, maar die bleef piepen.

en niks mis met die speciale pasta, plakt gewoon je remblok aan de zuiger zodat die niet kan gaan resoneren. En hij laat de blokken weer net zo makkelijk los als je ze wilt vervangen.
 
Nou, afgelopen week heb ik ze dus een beetje afgeschuurd aan de kantjes, het helpt, maar niet volledig! Voorlopig ben ik zo even tevreden, volgende week gooi ik toch maar een paar fatsoenlijke nieuwe erop! Zeker voor de tocht in Zwitserland!

Thnx allen!
 
remblokken uit de klauw halen, klauw en blokken schoonmaken met een staalborsteltje en Brake Cleanser (spuitbus).
ook de blokken goed inspuiten!, spul neemt de rotzooi mee en verdampt vrij snel daarna
 
Heb dat schuren paar weken geleden gedaan, nu piepen ze weer als voorheen. Nieuwe blokken was niet nodig bleek later! Nu weer uitelkaar halen en die spuitbus en kopervet halen, kijken of het dan echt weg blijft!

Anders zit er niets anders op dan een andere motor halen...hehe NOT!
 
Op zaterdag 10 mei 2003 22:00 schreef Waldolala het volgende:
opschuren en randen vijlen idd goed plan.


Jongejonge..... wat een oeverloos gelul zeg....

Opschuren kan niet.....AFschuren daarentegen wel maar dat wordt gedaan bij verglazing.
Schuine kanten is zon beetje het stomste wat ik ooit gehoord heb |( ,
remmend oppervlak wordt zo kleiner he....
Piepende remmen aan de achterkant invetten met kopervet....piepen opgelost.
 
Bij veel remklauwen hoort er bij het remsysteem ook nog een dun plaatje tussen het remblokje en de zuiger (Bij veel Honda's iig) kijk of je die hebt en zo niet vraag bij de dealer of deze wel op jou motor horen. Vaak zitten ze bij originele remblokjes.

En anders toch maar weer schuin afvijlen, helpt echt. (en Huupke, denk je nou echt dat je minder gaat remmen door het hele kleine beetje wat je van je remblokken afvijlt, het zijn alleen de scherpe randjes hoor, niet je halve remblokje ;) )
 
Lijkt wel of je tegen een muur zit te praten hiero,
hij geeft toch al aan dat dat niet helpt, of maar heel even, en bij mijn Honda zat er ook geen plaatje tussen.
En ik heb nooit piepjes ed.
echt waar, probeer nou maar wat vette kopersmurrie, de rest is BULLSHIT :(


En anders raadpleeg de ZOEKfunctie
 
Ik heb hetzelfde probleem.
Bij zachtjes remmen met de voorremmen piepen ze.

Ik heb zelfs al nieuwe remblokjes gemonteerd (zelf gedaan met veel copaslib tussen de blokken en de zuigers)

Maar het piepen blijft (alleen met zachtjes remmen)

Helaas het is niet anders, ik kan ermee leven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan