Piepende remmen!!???

CBRRami

Die hard MF'er
15 feb 2003
401
0
Geleen
Hallo lui,

ik schaam me af en toe dood :( ! Als ik bijna tot stilstand kom, dan piept mijn voorrem enorm, wat kan ik daar het beste aan doen? Mijn remblokken zijn nog prima...op dat piepen na dan!
 
Lijkt wel of je tegen een muur zit te praten hiero,
hij geeft toch al aan dat dat niet helpt, of maar heel even, en bij mijn Honda zat er ook geen plaatje tussen.
En ik heb nooit piepjes ed.
echt waar, probeer nou maar wat vette kopersmurrie, de rest is BULLSHIT :(


En anders raadpleeg de ZOEKfunctie

Je weet toch dat Huubke altijd gelijk heeft :+
 
Piepende remmen kunnen voorkomen omdat de lucht droog is, er is haast niks aan te doen, invetten is wel zowat de enige oplossing, maar of het nou zo verstandig is? dat weet ik niet, want, er werd mij verteld, dat je dan de rem kracht iets afneemt (bij schijfremmen aldus). Maar bij trommelremmen helpt dat zeker wel.

Suc6
 
Piepende remmen kunnen voorkomen omdat de lucht droog is, er is haast niks aan te doen, invetten is wel zowat de enige oplossing, maar of het nou zo verstandig is? dat weet ik niet, want, er werd mij verteld, dat je dan de rem kracht iets afneemt (bij schijfremmen aldus). Maar bij trommelremmen helpt dat zeker wel.

Suc6


Wat vet je dan in bij trommelremmen? :9 :P
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of dit "de oplossing is" O-)
maaar ik kreeg de tip,om schuin in de rijrichtingeen gleuf te zagen in de remvoering,met ijzerzaag.
Had iets te maken met stof afvoer.
bij mij is het piepen toen weggegaan. :)
 
Nou, afgelopen week heb ik ze dus een beetje afgeschuurd aan de kantjes, het helpt, maar niet volledig! Voorlopig ben ik zo even tevreden, volgende week gooi ik toch maar een paar fatsoenlijke nieuwe erop! Zeker voor de tocht in Zwitserland!

Thnx allen!

Goed schoonmaken en originele spullen gebruiken, standaard zit er geen vet aan de rugzijde van de blokken dus dat is niet nodig! Bij demontage 'plakt' er niets, ze vallen er zo tussenuit.

Bij gebruik van de originele blokken verenig je het beste compromis tussen prijs, levensduur (óók voor je schijven!!!), remvertraging droog én NAT, nauwelijks fading (op de rug zit een coating, de merk hemelvaart blokken hebben dat niet), geen gepiep enz.

Hooguit voor racegebruik zijn er betere blokken te koop die je dan ook beter kunt combineren met andere schijven. Die jongens kijken niet op een paar centen of dat hij niet remt in de regen en ze maar 500 km meegaan en piepen, daar telt maar een paar dingen, remvertraging/remdosering en geen fading...
 
Ik heb ook Carbone Lorraine (wel YZF750 klauwen), en ja, ze piepen vlak voordat je stil staat.
Remkracht is verder goed, gevoel ook, dus ik maak me eigenlijk geen zorgen.

Lekker laten piepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan