piepende remmen

samet

Rookie
16 okt 2012
27
0
Rotterdam
Goeie middag motorrijders.

Heb net mijn remblokken laten vervangen. Maar als ik rem piept het. Waaraan kan het liggen? Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Alvast bedankt. Het gaat om een honda fireblade sc44 bj 2000
 
Het zou ook kunnen dat de blokken en de schijf even op elkaar ingesleten moeten raken. Tevens heb ik ooit gelezen/gehoord dat er een soort conserveringslaag op nieuwe remblokken zit die je er ook 'uit moet remmen'. Wellicht dat deze (twee) oorzaken ervoor zorgen dat ze nog piepen?
 
Ik reed vanmiddag met de bromtweewieler een tijdje achter een bus en ik ben het er niet mee eens. Piepende remmen zijn een hevige aanslag op te trommelende vliezen en derhalve problematisch.

Waren dat piepende nieuwe remmen, of was dat de waarschuwingspiep van de slijtageindicator (ofwel: metaal op metaal)? Die laatste gaat door merg en been (en de bus zodat de chauffeur het kan horen)
 
Laatst bewerkt:
Waren dat piepende nieuwe remmen, of was dat de waarschuwingspiep van de slijtageindicator (ofwel: metaal op metaal)? Die laatste gaat door merg en been (en de bus zodat de chauffeur het kan horen)

Ah! Dat zou goed kunnen.
Is zeker ook ín de bus te horen geweest.

Maar ja, ook onder buschauffeurs slaat de vergrijzing toe. En als je al een paar keer aan zo'n slijtageindicatorconcert bent blootgesteld, is de kans dat je gehoor de pijp aan Maarten heeft gegeven niet gering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan