Piepende remmen

xx-momo-xx

MF'er
18 aug 2014
166
0
Bij mijn motor (XJ 6) merk ik dat de remmen piepen. Bij de auto weet ik dat het (vaak) een teken is dat de remblokjes op zijn. Bij mijn motor zijn de blokjes nog niet op, zit ook geen roest op de schijf oid. Is dit piepen iets wat ik moet laten checken of komt het vaker voor?

Bedankt!
 
Komt heel vaak voor. Je hebt inderdaad ie anti-piep plaatjes, je kunt wat montagevet tegen de achterkant van de remblokken doen en als dat allemaal niet helpt, vervang ik de remblokken vaak. Kost de kop toch niet en ik irriteer me mateloos aan het piepen.

Qua remkracht maakt het niks uit. De gemiddelde rallyauto piept ook op lage snelheden.
 
Mijn achterrem piept sinds er nieuwe blokjes inzitten. Ik gebruik 'm vaak licht slepend binnen de bebouwde kom, dus ik krijg weleens goedbedoeld commentaar a la "Eh, je remmen piepen, wist je dat?" van buurtbewoners. Ik hoor het zelf amper met oordoppen in. M'n ouders wonen in een klein kutdorp met veel fans van hoge heggen, dus ik vind het stiekem ook wel een fijn idee dat kinderen een beetje extra waarschuwing krijgen dat ik eraan kom, bij bochten.

Kort gezegd stoor ik me er niet aan en weet ik dat er niks mis is met m'n rem. Dus ik ben dan te lui om het te proberen te fixen. :+
 
Bij montage remblokken deze insmeren aan de achterkant met kopervet en niet zoals eerder vermeld montagevet.
Dan is het piepen weg.
Correctie, dan is het piepen soms weg. En soms ook niet.
Idem voor een schuin kantje aan de blokken vijlen.
En ook idem voor het helemaal vervangen van de remblokken voor een andere soort, al is de kans dat dat lukt een stuk groter.
 
Ah oke bedankt! Ik heb nog net garantie maar twijfel of ik er hiervoor naar de dealer ga rijden (60km heen en terug). Met name als het geen kwaad kan, dat is wel het belangrijkste.
 
In het verleden had ik piepende remmen als ik imitatie-blokken gebruikte.
Zelfs met anti-piep-plaatjes. Monteerde ik de originele, dan was het piepen over.
Sindsdien wil ik NOOIT meer imitatie-blokken.
 
Ik heb zelf ook wel eens last van licht piepende remmen, ik rem meestal niet erg hard en ik rem ook altijd met zowel de voorrem als de achterrem.
Mijn ervaring is dat de blokken dan verglazen waardoor ze gaan piepen, een paar keer flink hard remmen en het piepen is meestal weer voorbij.

Misschien heb je daar iets aan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan