Piepende remmen

Kickboxer

Rookie
8 jun 2004
19
0
Rotterdam, Hoogvliet
Helle ALL ;)

Ik heb nu 2,5 maand een GSX600F en ben er zeer tevreden over!
Er is alleen 1 ding, ik ging laatst maar weer eens me behendigheid verbeteren op me GSXje (dus 8jes, straatjes keren enzo...) Begint met achterrem te piepen :?
Toen ik hem kocht zaten er nieuwe schijven op (voor en achter) dus ik denk dat dat het niet is? Zou het kunnen zijn dat ze nog te "nieuw" zijn??

With regards
 
Denk er wel om, dan moet je de klauw dus eerst slopen en de blokken eruit halen.
Demonteer de remhandle, zodat niemand um dicht kan knijpen
Indien de achterkant droog is,voorzien van dat spul daar, ik heb daar zo'n rood vet voor, wanneer de blokken zelf nieuw zijn, nooit opschuren, maar middels inremmen gangbaar/piepvrij maken
 
Ik heb nu met mijn gsxr nu 1607 km op zitten en mijn achter rem piept ook af en toe, volgens mij gaat dat niet over en ligt dat aan het materiaal waarvan de blokken zijn gemaakt.
Wat maakt het uit als het alleen met straatje keren is.
 
Denk er wel om, dan moet je de klauw dus eerst slopen en de blokken eruit halen.

Klauw slopen?

Als je het kunststof afdekplaatje verwijderd kun je zo de veertjes verwijderen, de pennen eruit trekken en vervolgens de blokken eruit halen. Bij de klauw slopen stel ik me dan toch iets anders voor *D
 
Remmen Piepen? dan werken ze *)

kreeg laatst een klant in de winkel. die zei dat er een almpje brandde in zijn koekblik in het dashboard. toen heb ik ook uitgelegd dat dat goed was. dan werkt het lampje toch goed. ik zie de klacht niet :P

verders :]

Greets Ris
 
beetje WD40 (1001 toepassingen) Op je blokken spuiten laten intrekken!! Eerste paar kilometers voorzichtig rijden want de remmen zijn minder maar na 20 km binnen de bebouwde kom met stoplichten remt ie alweer prima !!

Mooi spul!!

Groetjes Onno
 
beetje WD40 (1001 toepassingen) Op je blokken spuiten laten intrekken!! Eerste paar kilometers voorzichtig rijden want de remmen zijn minder maar na 20 km binnen de bebouwde kom met stoplichten remt ie alweer prima !!

Mooi spul!!

Groetjes Onno
Pas daarmee op! Ik heb van iemand gehoord die WD-40 op zijn schijf had gekregen en daarmee ALLE remwerking kwijt was. Pas na langdurig schoonmaken met remmenreiniger deed de rem het weer.
Niet klooien aan remmen waardoor ze het minder doen en dan die mindere werking even fixen op de openbare weg. Met mindere remmen een noodstop kan je wel vergeten....

20 km bebouwde kom met slechte remmen, ik moet er niet aan denken |(
 
Gebruik altijd de orginele remblokken.
Het piepen van een rem komt haast altijd van andere merken (goedkopere) remblokken die dan een hardere remvoering hebben. Deze hardere remvoering zorgt er ook nog eens voor dat je remschijf harder slijt. Zachte remvoering zal je dan ook niet horen piepen, maar slijt behoorlijk snel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan