Piepende remmen

motoraddict

Rookie
2 jan 2005
14
0
Den Helder
Rijd alweer lekker op mijn fiets, alleen als ik dan een keertje moet stoppen dan piepen de voor remmen alsof er een vrachtwagen tot stilstand moet komen. Heb al wat kopervet tussen de remcup en remblok gesmeerd ( niet teveel ) maar hoeveel moet daartussen eigelijk. De vorige eigenaar heeft de blokken vervangen zonder kopervet te gebruiken. Het zijn de Brembo's van m'n K 100 RT, in het whb wordt alleen gerept over wat molykote vet op de excenterbolzen. Heb er al wat aan gedaan alleen het heeft nog niet echt het gewenste resultaat. Enige voordeel is dat ze me wel horen aankomen.
 
Snel visje ,moet eens goed lezen :+ ;z

Trouwens inderdaad beetje kopervet, zou ook je remschijfen met wat waterproof schuurpapier,onder handen nemen, ook je rem blokken, met gewoon schuurpapier even,grof en vlak maken,

Men noemt het ook wel glasig worden, oftewel ,de opppervlakte van de remblokken worden zeer hard.

Trouwens dat piepen komt vaker voor ook bij auto,s ;rem ,blokjes,rem voering,
deze was vroeger van asbest voorzien,aangezien deze stof nogal ziekte verwekkend is wordt dit niet meer toegepast.

Zoals je weet is ;asbest; hittebestendig, en zorgde voor een goed geleiding.

Mocht et probleem toch blijven koop de orginele blokken van bmw .
 
Vet op de schijven was maar gein.

Remvoering mag nooit knellen en moet gesmeerd worden met kopervet ivm temperatuurverhogingen bij intensief gebruik en blijft langer goed in de regen.

Als er verbrandde plekken op de voering zitten kan je deze er af schuren....
Maar beter is nieuwe remvoeringen te kopen.
Afhankelijk hoe veel je er op wil rijden.
 
Heb alles uitgevoerd wat er voorhanden was aan raadgevingen het piepen is nu naar normale waarden gereduceerd. Heb gisteren uitgebreid getest, we zijn van het einde van de wereld ( Den Helder ) naar Geldermalsen gereden daar nieuw rubber er onder laten zetten bij Sabra banden. En toen weer terug naar het hoge noorden. Wat een heerlijkheidje de nieuwe banden echt fris geen gezwabber als je van rijstrook wisseld en je komt toch een wit streepie tegen, en bochten tjonge jonge wat gaat dat weer lekker strak. Had even geleden ook al de veren voor en achter bij Hyperpro laten vervangen en dat scheelde ook al een hele berg.
Nogmaals dank dank dank voor het goede.
 
ik miste bij de soes de "anti piepblokjes" (is serieus :) )

piepte ook behoorlijk maar met die plaatjes er weer tussen is het over :)

remmenreiniger wil ook wel eens een beetje helpen ;)
 
Antipiepplaatjes zijn geloof ik van iets zachter materiaal en hebben vaak een bepaalde vorm. (een hap eruit, maar dan maar aan één kant, kan het een beetje moeilijk beschrijven)
Die zorgen op één of andere manier de remmen niet gaan piepen. Misschien missen die plaatjes???
 
Kijk eens naar je schijven, zit daar geen opstaand randje aan,

Versleten schijven vervangen wil ook wel eens helpen.
Originele remblokken of van een goeie vervangings kwaliteit.

Carbon Loraine of Vesrah. Ik noem maar een dwars straat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan