Piepende remschijf

NX 650

MF'er
12 nov 2013
36
0
DRONRYP
Hallo mensen,

Ik heb een Honda Dominator NX 650 Uit 1991. :]
Ik heb afgelopen seizoen de remblokken vervangen ik heb er Brembo Sinter blokken opgezet. (ook de remvloeistof vervangen)
Nu heb ik het probleem bij langzaam rijden en remmen dat er bij de voorrem een schel klinkend geluid voorkomt.
ik heb de blokken van de voorzijde al voor de tweede keer ingesmeerd met kopervet.
maar niks wil baten. ;( (dit gaat dan om de achterkant van de blok) voor de duidelijkheid :P
bij hogere snelheden is het wel goed en remt de motor perfect. :}
alleen op het moment dat ik op een rontonde afkom bijvoorbeeld is het laatste stukje vertraging luidruchtig om het zo maar even te zeggen.

Achterrem is btw goed. *D

Nu was de vraag of jullie misschien ook weten hoe dit kan.
 
Laatst bewerkt:
Soms helpt opschuren van de (verglaasde) blokken, soms helpt afschuinen van de blokken aan de oplopende kant, soms helpt insmeren met kopervet, en soms helpt helemaal niks.

Ik rijd nu op mijn derde nieuwe Triumph, en ze piepen allemaal.
Bij mijn tweede Triumph heb ik bovendien nog twee keer een setje nieuwe schijven en blokken op garantie gekregen. Dat was niet wegens piepen, maar wegens trillende remmen. Maar piepen bleef hij!
 
Ik heb het idee dat het aan de blokken ligt, ik heb zelf de blokken van mijn VT ook vervangen voor gesinterde Brembo's en herken je omschrijving, bij (warme blokken) remmen op lage snelheid schrapen en piepen de blokken, op hogere snelheid is er niets aan de hand.

Ik heb de blokken vervangen omdat ik de remklauw toch los had liggen omdat één van de twee zuigers af en toe bleef hangen.

Afgezien van wat herrie op lage snelheden werk de boel prima dus ik laat het er maar bij, nog een keer de boel loshalen zie ik voorlopig niet zitten, eerste de boel maar eens poetsen voor de winterstalling :(
 
Piepende remmen remmen het beste is een oud motor spreekwoord.

Het piepen is eigenlijk het zingen van de remschijf.
Of andere blokken proberen, maar ik ben geen voorstander van om kopervet oid op de achterkant van de remblokken te doen :X .
Ik monteer liever droog en schoon, vet kan uitvloeien en houd remstof vast.
Heeft eigenlijk meer nadelen dan voordelen.
 
Ik heb het idee dat het aan de blokken ligt, ik heb zelf de blokken van mijn VT ook vervangen voor gesinterde Brembo's en herken je omschrijving, bij (warme blokken) remmen op lage snelheid schrapen en piepen de blokken, op hogere snelheid is er niets aan de hand.

Ik heb de blokken vervangen omdat ik de remklauw toch los had liggen omdat één van de twee zuigers af en toe bleef hangen.

Afgezien van wat herrie op lage snelheden werk de boel prima dus ik laat het er maar bij, nog een keer de boel loshalen zie ik voorlopig niet zitten, eerste de boel maar eens poetsen voor de winterstalling :(

Oke dus komt vaker voor. ik laat het dan ook mooi zo en niet te vaak te langzaam rijden })
die van mij staat ook al onder een kleedje en aan de lader dus daar kom ik ook niet meer aan dit jaar.
Toch wel jammer die winter :r :} er zijn landen waar je het hele jaar door kunt rijden :}
 
M'n motor heeft al twee jaar piepende remmen met alle remblokken en schijven.
Allerlei zaken uitgeprobeerd.
Afgelopen weekeinde m'n motor gewassen met s100 spul en nu piepen ze niet meer!

Duurde helaas maar een paar dagen. :/
 
Zoals gezegd: soms valt er weinig aan te doen.
Je kunt ook nog nalopen of het piepen wordt veroorzaakt door de blokken op de pennen, soms zit daar wat vuil of stof. De gaten van de blokken waar de pennen doorheen gaan kunnen soms ook wat ruw afgewerkt zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan