piepende riemaandrijving Kawasaki

kawaEN

Rookie
3 jul 2006
1
0
hattem
beste lezers,
ik heb met grote regelmaat last van een hinderlijk piepende aandrijfriem van een Kawa En500.
wie kent dit probleem en/of wie weet wat er aan te doen is?
alvast bedankt voor je/jullie reactie(s)

Vmaxxx

MF veteraan
17 jun 2004
1.522
7
Eindhoven
'k heb een 454 LTD, ook met (soms piepende) riemaandrijving. Ik spuit de riem dan aan de binnenkant in met siliconenspray. Het knarsen en piepen is dan weg.

gearheadchoppers

MF veteraan
1 apr 2005
1.185
0
44
hjirre (das fries voor hier)
je wiel er recht in zetten...........(ff checken)

harley-davidson heeft voor de hogies (leden harley ownersgroup die een weekend livestyle gekocht hebben) een busje met antie riem piep spul.

of meer in de regen rijden...........ik rijd al jaren met een belt en heb hem nog nooit horen piepen.

Rikuo

MF veteraan
16 jun 2005
11.668
3
Wat vroeger Mokum genaamd was.
Hij zou te strak kunnen staan maar ik neem aan dat niet om de week je riem loopt te spannen. Kijk eens wanneer hij piept als je met je motor aan de hand loopt of stapvoets rijd of als je hem een paar dagen niet gebruikt hebt staat je wiel wel recht.

Lanesplitter

Die hard MF'er
15 sep 2002
385
1
In het verleden had ik er ook last van met een Suzuki Savage. Ook na uitlijnen door de garage bleef het euvel.
Inspuiten met siliconenspray hielp maar voor een dag of twee. Ik spoot de zijkant van de belt in met teflonspray, dan was ik zeker twee maanden van het gejank af. :]

Lanesplitter

Die hard MF'er
15 sep 2002
385
1
In het verleden had ik er ook last van met een Suzuki Savage. Ook na uitlijnen door de garage bleef het euvel.
Inspuiten met siliconenspray hielp maar voor een dag of twee. Ik spoot de zijkant van de belt in met teflonspray, dan was ik zeker twee maanden van het gejank af. :]