Piepende voorrem

pa4mb

Rookie
16 mrt 2014
5
0
Beverwijk
Ik heb een Honda 450cmx rebel en de voor rem piept erg bij het remmen.
Is dit een bekend verschijnsel???
En wat is daar aan te doen.
Mart :(
 
Blokken niet gewoon versleten? Sommige blokken zit stukje metaal in verwerkt, zodat als ze bijna op zijn de blokken gaan piepen, iig in de auto techniek. Bij motoren laat ik t nooit zo ver komen dus ben niet zeker of deze das ook hebben.

Ook zou er een steentje in je remvoering kunnen zitten. Advies van bolletje overnemen dan kom je t vanzelf wel tegen :)

Grgr
 
Tussen de remcilinder en het remblokje hoort een heel dun plaatje te zitten, dit wordt ook wel piepplaatje genoemd.
full
 
Tussen de remcilinder en het remblokje hoort een heel dun plaatje te zitten, dit wordt ook wel piepplaatje genoemd.
[afbeelding]

Hoe kom je daar nou weer bij? Ooit iets gehoord en dat nu als tip geven?
Die 'piepplaatjes' bestaan weliswaar en worden ook wel eens bij motoren gebruikt maar vaak kom ik ze niet tegen.
En dan dat plaatje, gebruik dan iig een plaatje van een Honda Rebel. (o, kak. Daar zit helemaal geen piepplaatje in...)

honda-cmx450c-rebel-1987-european-direct-saleskph-front-brake-caliper_bigecm2g21f__0900_2881.gif
 
Hoe kom je daar nou weer bij? Ooit iets gehoord en dat nu als tip geven?
Die 'piepplaatjes' bestaan weliswaar en worden ook wel eens bij motoren gebruikt maar vaak kom ik ze niet tegen.
En dan dat plaatje, gebruik dan iig een plaatje van een Honda Rebel. (o, kak. Daar zit helemaal geen piepplaatje in...)

[afbeelding]

Als het piept helpt een piepplaatje, vaak kom je ze wel tegen.
 
Ik zou eerst kijken of de remblokken nog goed zijn. Anders wordt het reviseren.

Let wel op, remmen zijn belangrijk voor het veilige gebruik van de motor. Als je zelf hieraan gaat sleutelen, moet je het OF goed doen, OF niet doen.
 
Hoe kom je daar nou weer bij? Ooit iets gehoord en dat nu als tip geven?
Die 'piepplaatjes' bestaan weliswaar en worden ook wel eens bij motoren gebruikt maar vaak kom ik ze niet tegen.
En dan dat plaatje, gebruik dan iig een plaatje van een Honda Rebel. (o, kak. Daar zit helemaal geen piepplaatje in...)

[afbeelding]


ik heb al eens blokken gehad daar zaten ze al op gemonteerd.
hoe verklaar je dat dan?
misschien een andere functie?
 
Misschien zijn je huidige blokken verglaasd.

Ik had altijd last van een piepende achterrem.
Blokken van een ander type/merk er in.....

Probleem opgelost, nooit meer last gehad van piepende achterrem.

Ts kijk eerst maar eens naar je blokken, voordat je allemaal ingewikkelde
dingen gaat doen ;)
 
welkom op Motor-forum ! :)

Haal er eens een blokje uit en plaats eens een foto?

kaas%2Bheinz%2Btrente%2B003.JPG


:Y en dan wachten tot de muis komt en plat meppen, einde gepiep ! :Y


of schuine kantjes aan de blokken slijpen.

En over dat piepplaatje, moet 'ie wel leverbaar zijn.
Je kan niet random plaatjes overal in gaan proppen.

snap je punt, maar het KAN wel ;)

loshalen en schoonmaken van je remklauw, blokken en wat er nog meer zit , zie het plaatje van nicolaas, piepen/trillen is vaak lastig op te sporen maar er kan dus wel degelijk iets aan gedaan worden.
 
Laatst bewerkt:
iets zachtere blokjes wil ook wel helpen. Met die rebel ga je toch geen rare fratsen uithalen.


Maar, niet gelijk vervangen, haal eerst de boel eens los, inspecteren, schoonmaken, blokjes even op een vlak schuurpapiertje opruwen, schuine kantjes er aan maken etc.. kijken of het dan over is.
 
Ik heb ook een Rebel en die knarst ook wel eens wat. Ik heb er wel de originele schijf met (nieuwe) originele remblokken op zitten. (dure krengen die blokken)

Bekijk de schijf ook eens of daar geen overmatige slijtage aan zit. Dan met name of er buitenlangs geen (duidelijke) opstaande rand aan zit wat dus duidt op slijtage.
En verder, gebruik dus originele Honda onderdelen. Die imitatie dingen heb ik het persoonlijk niet zo op. Ook al zijn er goeie vervangers...
 
Terug
Bovenaan Onderaan