Piepende voorrem

Schen

Rookie
26 jul 2004
7
0
Amsterdam
Hoi,

Mijn voorrem van een Honda CB 550 blijft al geruime tijd piepen bij het remmen.
Ik dacht zelf dat het wel vanzelf zou ophouden na een paar keer fanatiek remmen maar helaas het gepiep blijft.

Heeft iemand tips om dit probleempje op te lossen?

Laatst bewerkt:

slijtboutje

MF veteraan
15 okt 2001
3.201
2
Hoi,

Mijn voorrem van een Honda CB 550 blijft al geruime tijd piepen bij het remmen.
Ik dacht zelf dat het wel vanzelf zou ophouden na een paar keer fanatiek remmen maar helaas het gepiep blijft.

Heeft iemand tips om dit probleempje op te lossen?
Beetje kopervet op de achterkant van de remblokken helpt meestal wel.

16 jul 2004
101
0
nijmegen
Anders werkt kopervet op de remschijf gegarandeerd :}

Nee nou ff serieus.. CB550 doet me denken aan bj 78 tm ????
Wanneer heb je voor het laatst de blokjes vervangen? er bestaat n.l iets als VERGLAZEN van de remblokjes, door combinatie van hitte- vuil- vocht, en lang laten staan van de motor kunnen de blokjes zo hard worden dat er een soort emaille-laag op je blokjes komt te zitten, remedie....
even blokjes eruit, en met een grove vijl even de toplaag eraf halen, totdat de blokjes er weer schoon uitzien

Desmodroom

Die hard MF'er
9 okt 2003
651
3
je hebt speciaal blauw vet voor piepende remmen, ik ben de naam even kwijt, remblokken eruit halen en de achterzijde insmeren.

Schen

Rookie
26 jul 2004
7
0
Amsterdam
De motor is zelfs van het bouwjaar 1976. Remblok is wel kortgeleden vernieuwd
Ik ga het kopervet idee proberen. Bedankt voor de tips!!!!

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
11.034
746
wil je niet ontmoedigen maar mn ouwe cb400n piepte ook altijd als een gek en was gewoon niet op te lossen...

JumpingCycle

MF'er
15 jul 2004
79
0
37
Kampen
Bij mijn oude CM400T had ik hetzelfde probleem. Nadat ik hem aan mijn broertje verkocht had, heeft hij er nieuwe remblokjes op gezet en het hele piepen was verdwenen...

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
Ik heb laatst nieuwe blokjes gekocht en die piepen ook af en toe tijdens het rijden (met remmen zijn ze stil). Er zit wel kopervet aan de achterkant en de vorige blokjes hadden hier geen last van.

Is wel grappig met zo'n brik, ga je hard de bocht door begint er van alles te piepen omdat de voorvork schijnbaar iets vervormd en daardoor de blokjes aanlopen :P .