pijn in mijn linker hand

zon_

MF'er
9 jul 2006
33
0
Hoi jullie,
Ik heb misschien een rare vraag. Ik ben beginner en rij nog niet erg veel. Heb zaterdag een toertje gedaan van 1 uur. Daarna kon ik van de pijn in mijn linker duim alleen maar nog huilen. is dat normaal? Ik had op de lesmotor al eerder problemen gehad. Mijn duim en de koppeling mogen elkaar blijkbaar niet zo goed. iemand enig idee waar dat aan kan liggen en vooral wat ik kan doen om het de volgende keer te voorkomen?

groetjes zon


 
Laatst bewerkt:
Misschien staat je koppelinghandle te hoog?'

Beetje spierpijn in je hand is wel normaal als je na een poos niet rijden weer een keer een behoorlijke afstand rijdt.
 
Alleen links. Ik ga zomaar even naar de dealer terug. Misschien moet ie inderdaad iets verstellen. Maar elke keer huilend naar huis komen lijkt me niet zo leuk.
 
Alleen links.

:? ....nu snap ik het duzz nie meer.
413.gif



Ik ga zomaar even naar de dealer terug.

Of naar de huisarts?
 
ehm wat snap je niet :) ? Bij mij zit de koppeling links - en daar heb ik pijn aan mijn duim na het rijden...
 
Handen trainen met van die handknijpertjes.

@Henkes: juist logisch, de koppeling gebruik je (zeker in stadsverkeer met stoplichten e.d.) veel meer, bovendien moet je die altijd helemaal inknijpen, dit in tegenstelling tot je rem.
 
Ik heb zelf nogal kleine handjes en heb de hendle meer naar het handvat staan. Wat je daarbij ook kan proberen is je duim in een andere positie op het handvat houden en regelmatig effe los laten en de vingers/duim wat bewegen.
Het kan nu namelijk ook zijn dat je het handvat wat krampachtig vast houdt.
 
ehm wat snap je niet :) ? Bij mij zit de koppeling links - en daar heb ik pijn aan mijn duim na het rijden...

Ja dat snap ik,... ;)
Links komt niet zo vaak voor,...Orpheus heeft mischien gelijk.
Mischien moet je er ff aan wennen?... -O-
Maar als het zoveel pijn doet zou ik toch een bezoekje aan de huisarts brengen.
 
Handen trainen met van die handknijpertjes.