pijn in mijn linker hand

zon_

MF'er
9 jul 2006
33
0
Hoi jullie,
Ik heb misschien een rare vraag. Ik ben beginner en rij nog niet erg veel. Heb zaterdag een toertje gedaan van 1 uur. Daarna kon ik van de pijn in mijn linker duim alleen maar nog huilen. is dat normaal? Ik had op de lesmotor al eerder problemen gehad. Mijn duim en de koppeling mogen elkaar blijkbaar niet zo goed. iemand enig idee waar dat aan kan liggen en vooral wat ik kan doen om het de volgende keer te voorkomen?

groetjes zon


 
Laatst bewerkt:
Misschien staat je koppelinghandle te hoog?'

Beetje spierpijn in je hand is wel normaal als je na een poos niet rijden weer een keer een behoorlijke afstand rijdt.
 
Alleen links. Ik ga zomaar even naar de dealer terug. Misschien moet ie inderdaad iets verstellen. Maar elke keer huilend naar huis komen lijkt me niet zo leuk.
 
Alleen links.

:? ....nu snap ik het duzz nie meer.
413.gif



Ik ga zomaar even naar de dealer terug.

Of naar de huisarts?
 
ehm wat snap je niet :) ? Bij mij zit de koppeling links - en daar heb ik pijn aan mijn duim na het rijden...
 
Handen trainen met van die handknijpertjes.

@Henkes: juist logisch, de koppeling gebruik je (zeker in stadsverkeer met stoplichten e.d.) veel meer, bovendien moet je die altijd helemaal inknijpen, dit in tegenstelling tot je rem.
 
Ik heb zelf nogal kleine handjes en heb de hendle meer naar het handvat staan. Wat je daarbij ook kan proberen is je duim in een andere positie op het handvat houden en regelmatig effe los laten en de vingers/duim wat bewegen.
Het kan nu namelijk ook zijn dat je het handvat wat krampachtig vast houdt.
 
ehm wat snap je niet :) ? Bij mij zit de koppeling links - en daar heb ik pijn aan mijn duim na het rijden...

Ja dat snap ik,... ;)
Links komt niet zo vaak voor,...Orpheus heeft mischien gelijk.
Mischien moet je er ff aan wennen?... -O-
Maar als het zoveel pijn doet zou ik toch een bezoekje aan de huisarts brengen.
 
Handen trainen met van die handknijpertjes.

@Henkes: juist logisch, de koppeling gebruik je (zeker in stadsverkeer met stoplichten e.d.) veel meer, bovendien moet je die altijd helemaal inknijpen, dit in tegenstelling tot je rem.

Ook dat snap ik,maar dan zou de koppeling voor haar te zwaar gaan.
Normaal is het juist de rechterhand die problemen heeft.
 
Ook dat snap ik,maar dan zou de koppeling voor haar te zwaar gaan.
Normaal is het juist de rechterhand die problemen heeft.
Bij mij is het ook mijn linkerhand en -pols.

Zou juist de linkerhand bij mannen meer getraind zijn }) :X
 
Een heleboel handige tips, ik ga eerst maar bij de dealer langs om te laten testen of ie niet te zwaar afgesteld staat. En anders inderdaad dat tussendingens misschien proberen. En ik rij ook nog best verkrampt, dat kan zeker meespelen. Dus met de huisarts wacht ik maar nog even in de hoop dat het anders opgelost kan worden.
Alvast erg bedankt voor allen die meedenken.

Groets zon
 
Ja ja bekend probleem bij ons beginners. Linker hand en pols die zeer doen. Heb ik ook in begin gehad. Les zelf altyd twee uur achter elkaar, dus je kan je voorstellen hoe pijnlijk dat soms kan zijn.

Anyway, bij mij was het probleem dat ik tijdens het remmen niet correct mijn linker hand vast hield, waardoor er veel druk kwam op mijn polsen, dus pijn. Dat in combinatie met 10.000 x koppeling naar je toe trekken is zeer pijnlijk na een uurtje. DE OPLOSSING: Je moet 1 lijn vormen met je hand en je arm, dus niet met je hand naar achteren gebogen maar echt gewoon vooruit en recht houden. Probeer erop letten dat je arm niet door je pols heen zakt. Henkes zei het al, als je hand en arm in een knik-stand staan tijdens het vast houden van stuur en het rijden, zal je er zeker last van krijgen. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb zelf in ieder geval geen last meer van mijn pols en spieren.

Verder raad ik je aan zo'n handknijper apparatje te kopen en je arm/hand spieren te oefenen. Succes.
 
Laatst bewerkt:
... en dat doe ik dan weer niet met links...
Maarre bliksem hel erg bedankt ook voor jou uitvoerlijk. Ik zal morgen eens erop letten dat ik de hand en pols recht hou. Ik ben allang blij dat ik niet de enige ben die dat probleem had. Ik was al bang dat die motor weer zou moeten verkopen :)
En dat net waar het weer een mooie nazomer blijkt te worden.

Nou maar kijken of ik oefeningen kan vinden voor de pols.

toedelodoki

zon
 
Laatst bewerkt:
Die duim hebbie niet nodig hoor,... om je hendels in te knijpen
zou ook effe opletten of je niet te gespannen dat stuur beet houd
 
Ik zal morgen eens erop letten dat ik de hand en pols recht hou. Ik ben allang blij dat ik niet de enige ben die dat probleem had. Ik was al bang dat die motor weer zou moeten verkopen :)
En dat net waar het weer een mooie nazomer blijkt te worden.
Nou maar kijken of ik oefeningen kan vinden voor de pols.
toedelodoki
zon

Hee zon_,

Heb je alleen last van je duim of ook van je pols?
Is de pijn als je stopt met rijden vrij snel over of heb je er een tijd last van?
Als je van beide een lange tijd last hebt lijkt het meer op overbelasting en moet je inderdaad het een of ander anders afstellen of wat oefeningen gaan doen.
Als je alleen een korte tijd last hebt van je duim ligt het misschien aan je handschoen die bij je duim te klein is (krijg je tintelend en doof/pijnlijk gevoel van) :?

Hoop dat je probleem gauw verholpen is en dan lekker :] !

Groetjes, Kristel.

-ga klimmen, is óveral goed voor- *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan