Pijn

ElGeoffio

Die hard MF'er
2 okt 2003
313
0
Lierde
Als ik met de motor rij, dan krijg ik altijd last in mijn vingers.
Dit komt door mijn handsschoenen, want zonder heb ik dit nooit.
Ik heb het gevoel dat ik kracht moet zetten, om mijn stuur vast te houden.
Mijn handsschoenen passen perfect bij mijn pak, maar zijn iets te groot.
Zou het daaraan liggen? Dat ze iets te groot zijn?
 
Hoe oud ben je, wat voor werk doe je..

ehrm, student verpleegkunde :+ Ga je nou ons overhoren???

m.i. heb je mazzel als je geen zere klauwen krijgt, Hoofdzakelijk rechts zeker???
 
Terug gaan naar de zaak waar je ze gekocht hebt en om advies vragen.

Ik rij pas sinds kort, maar merk dat ik nu dat ik veel minder verkrampt mijn stuur vast hou dan in het begin en bij lessen. Kan me voorstellen dat als je handschoenen het gevoel geven dat je geen grip aan je stuur hebt dat je dan meer kracht zet om je stuur vast te houden en daardoor verkramp je en krijg je uiteindelijk pijn. Bij te kleine handschoenen kan de bloeddoorstroming van je handen afnemen wat zich manifesteert in koude handen/vingers en uiteindelijk pijnlijke handen.
 
Ja, alleen rechts heb ik er last van.
En ik hou mijn stuur los vast, ik zet er geen kracht op, anders
kan ik het niet uithouden van de pijn.
Maar echte pijn is het nie, eerder een verkramping van mijn spieren.
Ik denk dat ik kleinere handsschoenen ga aanschaffen
 
Ja, alleen rechts heb ik er last van.
En ik hou mijn stuur los vast, ik zet er geen kracht op, anders
kan ik het niet uithouden van de pijn.
Maar echte pijn is het nie, eerder een verkramping van mijn spieren.
Ik denk dat ik kleinere handsschoenen ga aanschaffen

En zonder handschoenen na een lange rit heb je het niet? Kan ook aan je zithouding liggen. Je linkerhand ontspan je vaker(handje in de zij :+ )
 
let er ook eens op dat je je pols recht probeert te houden, dus hand in verlengde van je arm, somige zitten veels te gebogen waardoor je bloeddoorloop soms een beetje afgekneld wordt, en idd meestal rechts.

hoe zit je handschoen bij je duim, als je echt op je handsvat leunt, zit die dan niet te strak??
 
Staat de boel wel lekker afgesteld op jouw figuur/zithouding
en dergelijke?
Dus, hendels in het verlengde van je arm.
Als je je pols onder een hoek moet houden om de bediening de
baas te wezen, dan zit er iets niet goed, komen je spieren/pezen/...
allemaal klem te zitten.
Gevolg: koude handen, gevoel van spierpijn of kramp.
En ja, het is een vorm van RSI (zoals zoveel dingen tegenwoordig).
 
En als je na een rit een sleutel in een slot wil draaien dan lukt dat bijna niet ;)

Vrees dat je onbewust kracht zet in je rechterhand om de gasstand vast te houden. Heb je toevallig ook wat last van RSI? (Weet niet hoeveel verpleegkundigen tegenwoordig muizen achter de computer :? )

Zelf kan ik gewoon mijn vingers aan de rechterhand bewegen zonder dat het gas terugdraait (hou 'm tijdelijk wat vast door de rest van mijn hand).
 
Misschien is dit het eerste 'motor RSI' geval :P
'Te lang in 1 houding op de motor zitten'. Misschien moeten we de ARBO effe bellen of ze niet wat regels voor motorrijders kunnen verzinnen. Armsteuntjes etc. Die shoppers hebben toch al een rugsteuntje? Chromen armsteuntjes zal dan ook wel niet misstaan.

:+
 
't is vaak de kracht waarmee je gashandel terug wil, pak samen met je gashandel eens het schakelaargedeelte beet...

Als deze handschoenen pijn bezorgen hoef je er niet bang voor te zijn dat andere dat niet doen hoor...
 
aan de handschoenen zal het niet liggen mits je idd je hand in een gewone hoek tov jouw arm hebt, op latere leeftijd kan het zijn dat de doorbloeding naar jouw handen niet lekker meer loopt , maar waarom het met handschoenen meer is dan zonder dat is mij een raadsel hoor
 
Handschoenen kunnen heel makkelijk de aders die óp je hand liggen dichtdrukken, als er geen afvoer is heb je ook geen aanvoer.
 
Handschoenen kunnen heel makkelijk de aders die óp je hand liggen dichtdrukken, als er geen afvoer is heb je ook geen aanvoer.

als je het lang genoeg laat duren ga je halucineren en denk je dat je mike hailwood bent :+
 
Zonder handschoenen niet zeg je? Hmm, zit er niet toevallig ergens een stikseltje of zo,n dubbelnaad :? je begrijpt vast wel wak bedoel, waar het ergens op afknelt?

Andere handschoenen geprobeerd?
Ik had het ook, maar bleek later carpaal tunnelsyndroom te zijn. Na een operatie was het over. Suc6
 
Klinkt misschien een beetje raar, maar probeer eens schuimhandvatten, deze zijn iets dikker, waardoor je hand niet zover dicht geknepen hoeft te worden (goed voor bloedcirculatie en tegen spierverkramping), ook geven ze de trillingen minder goed door, het is in 't begin ff wennen, maar als 't werkt ben je er wel mooi van af!
 
Klinkt misschien een beetje raar, maar probeer eens schuimhandvatten, deze zijn iets dikker, waardoor je hand niet zover dicht geknepen hoeft te worden (goed voor bloedcirculatie en tegen spierverkramping), ook geven ze de trillingen minder goed door, het is in 't begin ff wennen, maar als 't werkt ben je er wel mooi van af!

Goed idee
 
Klinkt misschien een beetje raar, maar probeer eens schuimhandvatten, deze zijn iets dikker, waardoor je hand niet zover dicht geknepen hoeft te worden (goed voor bloedcirculatie en tegen spierverkramping), ook geven ze de trillingen minder goed door, het is in 't begin ff wennen, maar als 't werkt ben je er wel mooi van af!

zoiets kan het idd zijn, een handschoen kan perfect passen met gestrekte hand maar als je een vuist maakt kan deze heel krap komen te zitten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan