Pijnlijke handen bij circuitrijden --> advies gezocht

Heb alles veranderd net. Clip on is te verstellen maar dan moet het pinnetje idd net uit het sleufje zakken. Dat heb ik nu gedaan. Remhendel ook wat lager en koppeling ietsje hoger. Remhendel kan niet nog lager want heb geen ruimte meer daar door de brembo pomp.... Hij komt tegen de voorvork aan.
Misschien kan je ze omdraaien zodat het pennetje naar beneden staat en je zelf de hoek kan bepalen (linker naar rechts en rechter naar links)

Moet je wel de boel overzetten en ik weet niet of dit bij de GSXR ook zomaar kan. FF Googlen mss mocht het iets voor je zijn.
 
Benen trainen én gebruiken tijdens het rijden en dan vooral bij het remmen.
Onthou ook dat je je stuur altijd vasthoudt alsof je een klein vogeltje vasthoudt.
 
Fysio geeft aan in principe niets hieraan te doen. De handen zijn in orde. Komt inderdaad aan op houding, ergonomie, en meer vanuit benen en buik. Wat oefeningen voor gekregen om de houding op de motor en bijbehorende spiergroepen te training.
Fijn dat het in ieder geval geen fysiek probleem is. Hopelijk is het probleem met de juiste ergonomie opgelost 😊
 
Benen trainen én gebruiken tijdens het rijden en dan vooral bij het remmen.
Onthou ook dat je je stuur altijd vasthoudt alsof je een klein vogeltje vasthoudt.
Ik knijp mn handvaten soms bijna kapot voor mijn gevoel. Ben deze week 2 dagen op Assen, zal aan het vogeltje denken.
 
arm vogeltje _O-

Maar succes op Assen dan! Hopelijk zijn alle tips en truuks voldoende om een verbetering te realiseren :t
 
Ik knijp mn handvaten soms bijna kapot voor mijn gevoel. Ben deze week 2 dagen op Assen, zal aan het vogeltje denken.

Daar zal het hem hoogstwaarschijnlijk in zitten.. Heb je als maatregel ook gedacht aan stomp grip/ snakeskin op de tank?
Nog een effectieve oefening is mtb'en. Kun je het vogeltjes principe goed mee oefenen. En dan geen rondje om de kerk, maar single tracks waar je genoeg fysieke stress ondervindt.

Succes!
 
klinkt als een soort van noodstoppen die je doet voor een bocht , probeer eens de trailbreak techniek

Dat vraagt om meer uitleg ;) remmen snap ik wel denk ik, maar ik zie even niet hoe remmen aan de achterkant minder druk op je polsen gaat opleveren. In het algemeen is het wel verstandig om minder te remmen, dat ben ik helemaal met je eens. Het helemaal plat remmen van je brommer is niet altijd sneller.
 
Ik zie veel bruikbare tips maar ipv brandjes blussen kun je ook investeren in een goede circuitopleiding met 1 op 1 begeleiding, het kost wat maar het legt een goede basis waarmee je aan jezelf verder kunt werken (Racing School Europe is 20-22 augustus op Assen)
 
is een techniek om tot aan de apex te remmen , waarbij remdruk en versnellingsbak samen werken.
is een van de technieken die ze bij racing school europe uitdragen.
 
is een techniek om tot aan de apex te remmen , waarbij remdruk en versnellingsbak samen werken.
is een van de technieken die ze bij racing school europe uitdragen.

Ok. Klinkt goed. Zal het eens bekijken. Propageren ze dat vanaf het laagste niveau?
 
ja want het is een techniek die je veiliger en sneller maakt , de motor blijft dan ook een stuk stabieler en veel minder druk op handen en onderarm, hun programma is ontwikkeld door troy corser en het werkt echt
 
Daar zal het hem hoogstwaarschijnlijk in zitten.. Heb je als maatregel ook gedacht aan stomp grip/ snakeskin op de tank?
Nog een effectieve oefening is mtb'en. Kun je het vogeltjes principe goed mee oefenen. En dan geen rondje om de kerk, maar single tracks waar je genoeg fysieke stress ondervindt.

Succes!
Yes, heb idd stompgrip en probeer meer met mijn knieen/benen te doen ipv handen en armen.
 
Zoals hier boven al geschreven wordt. Zoveel mogelijk met je benen opvangen tijdens remmen, stompgrip helpte bij mij ook. En heel belangrijk is dat je lekker op de motor zit. Dus dat je handels, clip ons, voetsteunen en zitje allemaal bij je passen.

Ik heb zelf dankzij een scheef teruggegroeid sleutelbeen na een ongeluk heel veel geworsteld met een uitvallende arm. Al de dingen die ik hierboven beschrijf helpen me hierbij. Als dat allemaal niet genoeg helpt idd iemand laten kijken naar je houding vooral als je remt. Ik merk bij mijzelf dat hoe relaxter ik kan rijden hoe minder last ik heb (en uit eindelijk ook harder ga).

Succes met het rijden!
 
Zelf ook veel last van armpomp en handpijn gehad. Bij mij heeft vooral stompgrips en echt knijpen met je benen en bewust letten dat je niet in je stuur knijpt erg geholpen (door bijvoorbeeld je gas met twee vingers vast te hebben op recht stuk). Simon Crafar poste vandaag ook nog wat tips:
 
Sowieso eens naar een gespecialiseerde hand en pols kliniek gaan, die weten véél meer dan bij de fysio waar dergelijke klachten vandaan komen. Had ook veel polsklachten en is toch 80% verminderd.
 
Ik denk dat het inderdaad ligt aan te veel knijpen in je handvatten tijdens het rijden. Dan zitten je spieren continu onder druk. Klinkt wellicht gek maar let er op dat je je ellebogen gewoon soepel kunt bewegen tijdens het rijden (vogeltjesdans bewegingen :) ) Als je je armen ontspant ontspannen je handen ook.
 
Wellicht bieden Grip Puppies (schuif je over je grepen heen) soelaas! Voor die paar tientjes kun je een hoop ellende besparen!
 
Tot zo ver allemaal goede tips! Laatste dag op Assen ging al beter. Geometrie wat versteld waar mogelijk en constant gelet op ontspanning in mijn handen. Resultaat was een nieuw PR en bijna een gehele sessie uitgereden....
14 juli weer een dagje Assen en dan denk ik aan de nieuwe tips.
 
Zelf ook veel last van armpomp en handpijn gehad. Bij mij heeft vooral stompgrips en echt knijpen met je benen en bewust letten dat je niet in je stuur knijpt erg geholpen (door bijvoorbeeld je gas met twee vingers vast te hebben op recht stuk). Simon Crafar poste vandaag ook nog wat tips:
Gas openen met twee vingers idd gedaan en lijkt te schelen! Voelde wel wat onnatuurlijk in het begin. Het verhaal in het filmpje is heel herkenbaar. Kom soms letterlijk met verkrampte handen van de motor.
 
nieuwe pr is altijd lekker , ben er zelf de 14e ook eens kijken of ik ook een nieuwe pr kan rijden .
misschien komen we elkaar tegen op het paddock of circuit
 
Ik zou niet alleen naar knijpkracht kijken. Zit er niet ergens een zenuw in de verdrukking? Dat kan dan ook nog eens echt overal zijn... zo moet ik zelf ook sommige situaties vermijden, niet omdat 't fysiek niet kan, maar wel omdat er dan zoiets gebeurt.
 
Ik zou niet alleen naar knijpkracht kijken. Zit er niet ergens een zenuw in de verdrukking? Dat kan dan ook nog eens echt overal zijn... zo moet ik zelf ook sommige situaties vermijden, niet omdat 't fysiek niet kan, maar wel omdat er dan zoiets gebeurt.
Waar merk jij het aan? Wat voor situaties zijn herkenbaar voor jou?

Denk dat een naked ook al veel zal schelen. Circuitdagen met een supernaked lijkt me trouwens ook nog eens cool.
 
Terug
Bovenaan Onderaan